الگوریتم گور خر و تاثیر آن روی سئو سایت فروشگاه اینترنتی

  • زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه
  • 822

الگوریتم گور خر و تاثیر آن روی سئو سایت فروشگاه اینترنتی

الگوریتم گورخر، یکی دیگر از الگوریتم­های گوگل که تمرکز بر روی سایت­های فروشگاه­های اینترنتی دارد. امروزه از طریق اینترنت امکان ارتباط با کل دنیا امکانپذیر می­باشد. این امر سبب به وجود آمدن اکثر کسب و کارها به صورت اینترنی شده است. بعضی از کسب و کارهای اینترنتی، توانسته اند با طراحی وب سایت به خدمات خود رونق ببخشند. در بین این کسب و کارها، فروشگاه­های اینترنتی از پیشرفت و رونق چشمگیری برخوردار بوده است و نظر زیادی از کاربران را به خود جلب کرده است. با توجه به جذب و اهمیت کاربران به فروشگاه اینترنتی، گوگل تصمیم گرفته با رتبه ­بندی وب سایت­ها دنیای وب را برای خریدی راحت و ایمن، گسترش دهد.و فروشگاه­های با کیفیت را به کاربران معرفی کند. با ما در سایت پزشک کسب و کار برای بهره ­وری و استفاده از تکنولوژی نو، همراه باشید.

با واژه الگوریتم گورخر بیشتر آشنا شویم

الگوریتم گورخر (zebra algorithm):

الگوریتم گورخر یکی دیگر از الگوریتم­های گوگل می­باشد که تمرکز آن بر روی وب سایت­های فروشگاه­های اینترنتی است. درواقع وظیفه آن نظارت بر روی تجارت الکترونیک و فروشگاه ایترنتی می­باشد که این الگوریتم مانند الگوریتم های پنگوئن، پاندا، مرغ مگسخوار و سایر الگوریتم های  گوگل برای بهبود سئو سایت طرح ریزی شده است و قابلیت رتبه و جایگاه مناسبی را برای سایتهای فروشگاه اینترنتی مشخص کرده و سایت­هایی را که از خدمات بی کیفیت و نامناسب برخوردارند از لیست موتور جستجو حذف می­کنند.

 

چرا به الگوریتم گورخر معروف شده است

حذف و دفع متجاوزان دلیل نامگذاری الگوریتم گورخر در گوگل می­باشد. راه راه بودن بدن گورخر باعث می‌شود حیوانات و حشراتی موذی به آن نزدیک نشوند. سایت‌های فروشگاهی بی کیفیت مانند این حیوانات موذی هستند که گوگل آنها را شناسایی و از لیست موتور جستجو دفع می­کند پس با رعایت کردن این الگوریتم وب سایت‌های فروشگاهی سئو خود را بهینه و مشکلات آن را حل کنید.

 

دلیل ایجاد الگوریتم گورخر ( ZEBRA) در گوگل

زمانی که گوگل درصدد مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی بی کیفیت و بی اعتبار برآمد، تصمیم بر ایجاد الگوریتم زبرا گرفت تا برخی از فروشگاه­های بی ­ارزش را که با استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو، سعی در فریب کاربران و هک کردن اطلاعات آنها را داشتند و مرتبه خود را در جایگاه نخست گوگل قرار دادند، را ازبین ببرد و از لیست موتور جستجو خارج کنند تا کاربران با اعتماد کامل به فعالیت­های خود در گوگل بپردازند. این الگوریتم علاوه بر اینکه مشکلات زیادی برای سایت‌های ضعیف فروشگاهی ایجاد کرد، تمرکزش را نیز بر روی پاک‌سازی شبکه‌های اجتماعی مانند گوگل پلاس، توییتر، فیس بوک و پینترست قرار داده است.

 

هدف الگوریتم گورخر چیست؟

 

هدف الگوریتم گورخر چیست؟

همانطور که گفته شد با استقبال کاربران از خرید سایت­های فروشگاه آنلاین گوگل به فکر ایجاد الگوریتمی که نظارت کافی و لازم را بر این سایت­ها داشته باشند، افتاد. و اهدافی که این الگوریتم در پیش گرفته موارد زیر می­باشد.

  • نظارت بر روی تمامی وب سایت­های فروشگاه­های اینترنتی
  • جلوگیری از هک کردن اطلاعات کاربران
  • جلوگیری از راه ­اندازی فروشگاه­های اینترنتی دروغین
  • حذف سایت­های نامناسب و ضعیف در فروش از لیست موتور جستجو
  • حذف سایت بدون اعتبار و غیر قانونی
  • رتبه بندی به سایت­های با کیفیت با در نظر گرفتن رضایت کاربر

 

عوامل موثر در الگوریتم گورخر

 

عوامل موثر در الگوریتم گورخر

همیشه گوگل به دنبال بازدید بیشتر و جذب کاربران فراوان بوده است. با رونق یافتن فروشگاه اینترنتی، گوگل درصدد خدمات بهتر، دسترسی راحت و همچنین خریدی امن برای رضایت کاربران، تصمیم به ایجاد الگوریتم گرفته است . اکنون برای تحت تاثیر قراردادن الگوریتم و بهینه کردن سئو سایت در جهت رضایتمندی مشتری به موارد زیر توجه کنید.

  • داشتن یک وب سایت با رابط کاربری بالا: از جمله مواردی است که الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار می­دهد. باید با توجه به نیازهای کاربر، وب سایتی، مناسب طراحی کنید. این وب سایت به گونه های طراحی شود که کاربر با ورودش به سایت احساس راحتی کند و اطلاعات و تمامی گزینه­ها در دسترس وی باشد.

 

  • تولید محتوایی بهینه در دیجیتال مارکت: محتوای قرار داده شده در سایت باید به صورت کامل و مفید باشد وبه دو شکل تهیه شود.

 

  1. محتوایی که برای بلاگ تولید می­شود.
  2. محتوایی که درباره محصولات تهیه می­شود.

 

  • داشتن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی: این نشان به کاربران اطمینان می­دهد که با سایتی قابل اعتماد مواجه شده­اید و با خیالی آسوده می­توانید خرید اینترنتی خود را انجام دهید. تهیه نماد اینماد از دیگر موارد تاثیرگذار الگوریتم گورخر می­باشد.

 

  • استفاده از کد اسکیما (Schema): کد اسکیما یک زبان برای درک بهتر محتوای شما در موتور جستجو می­باشد. این کد، استاندارد و مورد تایید موتور جستجوی گوگل، یاهو و ... است که به کمک این کد محتوا را به شکل بهتری به موتور جستجو معرفی می­کنید و در نتیجه موتور جستجو نیز کمک می­کند تا کاربران به نتایج بهتری در جستجوی خود داشته باشند.

 

  • ایجاد داشتن یک درگاه پرداخت : داشتن حداقل یک درگاه پرداخت، موجبات خرید راحت را برای کاربران ایجاد می­کند و باید امکان پرداخت نقدی بعد از تحویل محصول را نیز مد نظر گرفت چون این موارد می­تواند تاثیر بسزایی روی الگوریتم گور خر شما در موتور جستجو بگذارد.

 

  • افزایش سرعت وب: هرچه سرعت در وب شما زیاد باشد بازدید از سایت شما هم افزایش می­یابد و برعکس آن سرعت پایین در وب باعث پشیمانی کاربر از بازدیدسایت شما ودر نهایت بازدید از سایت دیگری را بر سایت شما ترجیح می­دهد.

 

  • فعال کردن پشتیبانی آنلاین: با فعال کردن پشتیبانی آنلاین باعث می­شود تا کاربران راحت­تر با شما ارتباط برقرار کنند.

 

  • ایجاد پروتکل (SSL): یکی دیگر از عواملی که الگوریتم گور خر را تحت تاثیر قرار می­دهد، ایجاد پروتکل می­باشد. پروتکل امنیت سایت را بالا می­برد و زمانی که سایتی از امنیت برخوردار باشد، خرید با خیالی آسوده از طرف کاربران انجام می­شود. در نتیجه الگوریتم گورخر نیز به دنبال وب سایت­هایی با امنیت بالا می­باشند.

 

  • اهمیت دادن به نظرات کاربران: باید امکانی برقرار کرد تا کاربران به راحتی نظرات خود را اعلام کنند واجازه دهید تا بقیه کاربران هم این نظرات را ببینند. تا با بازدید از نظرات مثبت مشتریان ثابت شما مطلع و جلب اعتماد بیشتری را به فروشگاه شما داشته باشند. تعداد نظرات مثبت کاربران شما، الگوریتم گورخر را در موتور جستجو تحت تاثیر قرار می­دهد.

 

  • ثبت کردن تمامی مشخصات فروشگاه: یکی دیگر از مواردی که اعتماد و اطمینان کاربران و همچنین الگوریتم گورخر را جلب می­کند، در ج تمامی اطلاعات از جمله (آدرس فروشگاه، نام و نشان تجاری، شماره تماس و ... ) با ثبت کردن اطلاعات فروشگاه، کاربر برای خرید نگرانی ندارد و به راحتی از سایت شما خرید می­کند.

 

  • اهمیت به نظرات کاربران: موضوع دیگر برای تحت تاثیر قرار دادن الگوریتم گورخر، اهمیت دادن به نظرات و انتقادات کاربران می­باشد پس برای بهبود بخشیدن به سئو سایت خود حتما به کاربران و نظرات آنها توجه کنید و الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار دهید.

 

  • استفاده از ویدئوبرای معرفی محصولات خود : تولید و ساخت یک فیلم یا ویدئو کمک زیادی در جلب اعتماد کاربر می‌کند و اگر این تصویر یا ویدئو همراه با توضیحات کوتاهی باشد، نمایشی بهتر را برای معرفی محصولات خود انجام داده و کاربر دسترسی راحتی به اطلاعات سایت شما داشته و از سایت شما راضی می‌باشد و در نهایت گوگل به ویدئو شما توجه می‌کند. 

 

آنچه باید در الگوریتم گورخر بدانید

برای داشتن و راه‌اندازی یک سایت اینترنتی برای فروش آنلاین، باید توجه گوگل را به سمت وب سایت خود بکشانید. برای رتبه‌بندی درگوگل و زبرا باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید خدمات 24 ساعته را به کاربران خود ارائه دهید، که این موضوع بر رتبه وب سایت شما تأثیر می گذارد. اما به این نکته هم باید توجه کرد که نباید ترافیک تقلبی و رباتیک در سایت خود ایجاد کنید تا از این طریق کاربران را فریب دهید که در زمان وقوع این مساله زبرا شما و سایت دروغین را شناسایی و از موتور جستجو حذف می‌کند. مواردی که گفته شد نمونه عوامل موثر در داشتن تجارت الکترونیک بهتر است برای اینکه با زبرا دوست شوید و از خشم آن درامان باشید، بهتر است تمام مقررات مربوط به فعالیت در گوگل را رعایت کنید و در جلب و جذب مشتریان گوگل کوشا باشید.

 

 

تاثیر الگوریتم گورخر بر روی سئو سایت

الگوریتم گورخر گوگل بر روی سئو سایت‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. ساختار کاری این الگوریتم به این صورت می‌باشد که تمامی وبسایت‌های فروشگاه‌ها از نظر فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر متوجه فعالیت سایت‌ها بر ضد زبرا شوند، توسط گورخر شناسایی و جریمه می­شوند. جریمه شدن سایت عواقبی چون سقوط رتبه و حتی حذف از صفحه نتایج را دارد. پس در نتیجه الگوریتم گورخر مانند نگهبانی بر سئو سایت‌ها عمل می‌کند.

 

 

جمع بندی

الگوریتم گورخر، تلاش گوگل برای دفع و دور کردن سایت­های دروغین می­باشد. گوگل در راستای بهره ­وری بهتر کاربران از موتور جستجو با ایجاد این الگوریتم به کاربران خوداعتماد لازم را داده تا با آسوده خاطر از سایت فروشگاه­های اینترنتی خرید کرده و آنها را از آسیب­های سایت­های کلاه سیاه سئو دور بدارد. در این محتوا درباره الگوریتم گورخر و عوامل تاثیر گذار بر زبرا را مطرح کردیم و شما را راهنمایی کردیم تا چطور الگوریتم گورخر را از خود راضی نگه دارید تا نگهبانی باشد برای سئو سایت شما. بر این امید که کارتان همیشه پر­رونق باشد

 

 

نوشتن یک نظر

نظر