یک مدیر عامل با چه چالش هایی مواجه است؟28 راهکار برای برطرف کردن آن ها

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 1061

یک مدیر عامل با چه چالش هایی مواجه است؟ 28 راهکار برای برطرف کردن آن‌ها

مقدمه

همقدم بودن با اهداف، هدایت و راهنمایی تیم، تصمیم‌گیری‌های بزرگ و ... از جمله مسئولیت‌های یک مدیر عامل موفق و حرفه‌ای محسوب می‌شود. این مدیران ممکن است در سازمان‌ها یا شرکت‌ها با چالش‌های مختلفی مواجه شوند؛ از این‌رو باید با دانش، مهارت‌ها، تجربه، مشورت با افراد باتجربه در این زمینه، این موانع و چالش‌ها را حل نمایید. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با چالش‌هایی که یک مدیر عامل مواجه است، آشنا خواهیم کرد و راهکارهایی را جهت حل این چالش‌ها و موفقیت سریع شما در این شغل ارائه می‌کنیم.

 

شما به عنوان یک مدیر عامل تازه‌کار با چه چالش‌هایی مواجه هستید؟

 

شما به عنوان یک مدیر عامل تازه‌کار با چه چالش‌هایی مواجه هستید؟

  • ایجاد انگیزه
  • حجم بالای کاری
  • مشکل تازه‌کار بودن
  • مدیریت زمان و انرژی
  • چالش همفکری با دیگران
  • فعالیت در سایه گذشتۀ خود
  • سنت شکنی در ساختار سازمانی
  • رویارویی با تصمیمات سخت و دشوار
  • ساخت تیم‌های بزرگ با استعداد مناسب
  • مدیریت جریان‌های اطلاعات و دریافت گزارشات درست
  • مدیریت روابط با سرمایه‌گذاران و ذینفعان خارجی (مشتریان، رسانه‌ها، نهادهای دولتی و قانون‌گذاران)

 

با چه راهکارهایی می‌توانید چالش‌های موجود را حل کرده و به یک مدیر عامل موفق تبدیل شوید؟

1. شما باید به کارکنان در موقعیت و شرایط دشوار، انگیزه دهید؛ زیرا هرچقدر بتوانید کارکنان خود را بیشتر هدایت و متمرکز کنید، عملکرد آن‌ها بهتر خواهد بود.

2. شما باید در این بخش، مهارت‌های قابل ملاحظه‌ای از خودتان نشان دهید و وارد حوزه‌های ناشناخته بسیار زیادی شوید.

3. شما باید تمام تلاش خود را جهت جلب اعتماد دیگران کنید و باید خود را به عنوان مدیری همیشه در دسترس معرفی نمایید.

4. شما باید جهت مدیریت انرژی و زمان خود از انجام کارهایی همچون: دخیل شدن در گزارش‌های ضعیف یا غیروفادارانه به سازمان؛ مأموریت‌ها و برنامه‌هایی که به درستی طراحی نشده‌اند؛ گزارش‌ها و جلسات طولانی غیر ضروری؛ گرایش به تصمیمات بی‌ارزش و شکست خورده، دوری کنید.

5. شما باید از تفویض اختیار به صورت مؤثر استفاده نمایید و فقط در جلساتی که حضور شما ضروری است، شرکت کنید.

6. توجه داشته باشید به جای دیگران تصمیم نگیرید، زمانی که افراد در مورد چیزی از شما سوال می‌پرسند از آن‌ها پیشنهاداتشان را بپرسید و سپس به راهنمایی بپردازید و منابع لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهید؛ از این‌رو با انجام این کار، وقت شما جهت مدیریت و رهبری تیم آزاد خواهد شد.

7. همسوسازی اهداف یک بخش با اهداف سازمان، حرکت شرکت را تضمین می‌کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا همکاران را تحت نظر بگیرید و به دستاوردهای خود افتخار کنید.

8. همانطور که می‌دانید هر سازمان جهت موفقیت خود زمینه‌هایی دارد. دیدار شما با افراد بسیار در هر سطح شغلی و پرسیدن سوالات درست، به تشخیص این موارد کمک بسیاری خواهد کرد.

9. شما باید در مورد چشم‌اندازها و اهداف سازمان به توافق برسید و با این توافق، می‌توانید هدف اصلی و ارزش‌های سازمان را هم به کارمندان اعلام نمایید.

10. شما باید مشکلات و موانع را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف نمایید و سپس استراتژی اصلی را در هماهنگی با رهبری ارشد، اجرا نمایید.

11. شما به عنوان یک مدیر عامل باید معیارهای اصلی را کنترل و درک نمایید و ببینید که آیا اهداف برآورده شده و پیشرفت‌های اثربخشی صورت گرفته است یا خیر.

12. شما باید دربارۀ چشم‌انداز و ارزش‌های سازمان با افراد تیم خود صحبت کنید و آن‌ها را در جریان روندها و رخدادها قرار دهید.

13. شما باید از خود مسئولیت‌پذیری نشان دهید، با تیم خود با فروتنی برخورد کنید.

14. شما باید به طور منظم با تأمین‌کنندگان و مشتریان صحبت کنید و روابط قوی برقرار کنید.

15. استراتژی‌های واضح و روشنی برای تیم خود تهیه نمایید و اطمینان حاصل کنید که با استراتژی‌های سازمان یا شرکت هماهنگ و همسو هستند.

16. شما باید یادبگیرید که چگونه با افراد قدرتمند سازمان خود ارتباط برقرار کنید، به طور منظم اطلاعات و منابع را با تیم خود و دیگران به اشتراک بگذارید.

17. شما باید به افراد آموزش دهید و همانند یک مربی برای آن‌ها باشید تا دانش و اعتماد به نفس لازم برای تصمیم‌گیری درست در راستای اهداف سازمان را به‌دست آورند.

18. همانطور که می‌دانید شما به عنوان مدیر عامل با رفتار خود، الگوسازی و رهبری می‌کنید؛ از این‌رو باید مراقب رفتار خود باشید و نسبت به پیام‌هایی که به آن‌ها ارسال می‌کنید، آگاه باشید.

19. جهت رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و کنترل سریع‌تر امور باید به تصمیم‌گیری‌های قاطعانه و احتمالاً سخت که ممکن است با انتظارات آن‌ها ناسازگار باشد یا منجر به رنجش برخی افراد شود، اقدام نمایید.

20. شما باید افرادی را در تیم خود جذب و استخدام کنید که با چشم‌انداز و ارزش‌های سازمان، سازگاری داشته باشند.

21. شما باید از هوش هیجانی خود در جهت حفظ ارتباط با همکاران، دوستان و خانواده بهره بگیرید و جهت عملکرد بهتر خود باید بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید.

22. جهت فرار از سایه گذشته خود باید در طرز تفکر خود تغییر ایجاد کنید. در همان ابتدا، خود را در نقش جدید تصور کنید و به صورت آگاهانه از نقش قدیمی خارج شوید.

23. شما به عنوان مدیر عامل باید سریعاً تمامی گزارش‌های مستقیم و سایر سهامداران اصلی را ارزیابی نمایید و تیم خود را بسازید.

24. همانطور که می‌دانید تمرکز و اولویت بندی مهم‌ترین جنبه‌های انجام کار محسوب می‌شود؛ از این‌رو به جای تلاش برای انجام تمامی کارها به صورت یکباره، بر روی گام‌های استراتژیک در جهت رشد سازمان تمرکز کنید.

25. شما جهت مدیریت کارآمد به اطلاعات دقیق نیاز دارید؛ از این‌رو باید از هر منبعی که می‌توانید، اطلاعات کسب کنید؛ شما می‌توانید از روشی همچون مدیریت همراه با گشت‌زنی استفاده نمایید.

26. شما باید بر روی آموزش افراد و فراهم نمودن فرصت‌های هدایت، تمرکز کنید و به سرعت بدترین و بهترین عملکردها را شناسایی کنید و سپس بدترین عملکردها را حذف نموده و استعدادهای بهتر را جایگزین آن‌ها کنید تا اثربخشی آن را به حداکثر برسانید.

27. شما به عنوان یک مدیر عامل موفق باید یک ساختار مناسب ایجاد نمایید تا اطلاعاتی که از داخل شرکت به سوی شما می‌آید یا از شرکت به سوی ذینفعان بیرونی جاری می‌شود، بیش از حد کلی یا جزئی نباشد؛ در حقیقت کلید موفقیت شما، کسب اطلاعات بدون دخیل شدن بیش از حد در جزئیات می‌باشد.

28. شما جهت مدیریت روابط بالا و بیرون به ارتباطات شخصی نیاز دارید و باید فرآیند مدیریت بیرون را همانند نوشتن ارزیابی خود بدانید و فرصت کافی را جهت ایجاد صبوری بیشتر در بین سرمایه‌گذاران و انجام برنامه‌های بلندمدت به‌دست آورید.

 

نتیجه گیری

اکثر مدیران تازه کار می‌دانند ممکن است در فرآیند کار با چالش‌هایی مواجه شوند؛ از این‌رو جهت موفق شدن در شغل خود به مجموعه‌ای از مهارت‌ها و کمک گرفتن و مشورت با افراد باتجربه در این زمینه، نیاز دارند. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با چالش‌هایی که یک مدیر عامل مواجه است آشنا کردیم و در انتها به شما، راهکارهایی را جهت برطرف کردن این چالش‌ها ارائه کردیم.

نوشتن یک نظر

نظر