10 چالش برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی _ پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 10 دقیقه
  • 1643

10 چالش‌ برای راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی_ پزشک کسب و کار

 

چالش راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی از مباحثی است که به دلیل ایجاد انواع ایده و طرح در مشاغل و نیز سرمایه‌گذاری‌های کلان برای بنگاه های کوچک و متوسط و حتی بزرگ، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه در جامعه بشری کارآفرینان برای توسعه و به حرکت درآمدن چرخ اقتصادی و جهت ایجاد ایده و ابداع کسب و کار و نیز ایجاد شغل و به‌کار گیری افراد در حوزه‌ی کاری، مورد حمایت قرار می‌گیرند. اما باید توجه داشت که شروع یک کسب و کار، کاری ساده و پیش پا افتاده‌ای نمی‌باشد و از روزهای آغازین، کارآفرینان با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. یک کارآفرین قبل از اینکه ایده و طرح خود را اجرایی کند باید تمامی چالش‌ها را در نظر بگیرد و برای رسیدن به هدف اصلی، از استراتژی‌های قدرتمند و بهینه استفاده کند. در عصر نوین راهکارهای زیادی برای جلوگیری از مشکلات و چالش‌ها در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن‌ها مشاوره با متخصصان و مشاوران می‌باشد. ما شما را در سایت پزشک کسب و کار دعوت می‌کنیم تا با استفاده از آموزه‌ها و دانش و تجربه، به راحتی بتوانید از چالش‌ها گذر کرده و به تحقق اهداف بالای کسب و کار دست پیدا کنید.

 

کارآفرینی و تاثیر چالش‌ها بر کسب و کار

اگر بخواهید کارآفرینی را معرفی کنید، می‌توان در یک جمله این طور گفت که کارآفرین فردی است که یک کسب و کار تازه را آغاز و سازماندهی و اداره می‌کند، او یک مدل تجارت را توسعه می دهد و سرمایه ی فیزیکی و انسانی لازم برای یک سرمایه گذاری جدید فراهم می سازد. در امر شروع راه‌اندازی کسب و کار تازه برای یک کارآفرین، باید سه ابزار سرمایه، تكنولوژی، تسهيلات را در اختیار داشته باشید تا با خلاقیت، تفکر، ریسک‌پذیری بتوانید قدم‌های بزرگی برای رشد و توسعه جامعه بردارد اما هر شروعی با چالشی همراه است و برای مقابله و رویارویی با این مسائل با همت و تفکر بالا و راهنمایی از صاحب‌نظران، مسیر پویایی و موفقیت را طی کنید در غیر این صورت با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید که به تنهایی قادر به حل مسئله نمی‌باشید و در نهایت کسب و کار خود را نابود می‌کنید.

 

بهتر است بخوانید: هوش تجاری (BI) چیست و علت اهمیت اجرای آن در کسب و کارمان چه می باشد؟

 

عوارض ایجاد چالش در کسب و کار چه می‌باشد؟

برای شروع و ایجاد یک کسب و کار جدید از مسیر سخت و دشواری باید گذشت. کارهای بزرگی مانند راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد شغل توسط کارآفرین از جمله اموری است که از لحظه‌ی جرقه یک ایده در ذهن تا زمان بهره‌وری و استفاده، از مشکلات و مشقت‌های زیادی برخوردار بوده است و کارآفرین و کارفرماها را به چالش کشانده است. مسیری که از ابتدا، راه اشتباه را انتخاب کند و از دلایل غلط برای ادامه راه پیروی کند، بدیهی است که با گذشت زمان مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و انگیزه‌ی لازم را برای ادامه و به سرانجام رساندن پروژه از کارآفرینان دریغ می‌کند و آن‌ها را در میانه‌ی راه دلسرد و ناامید کرده و کسب و کار را به نابودی می‌کشاند. کارآفرین باید با صبر و بردباری زمینه‌ای برای توانایی در حل مسائل را پیدا کند تا دچار طوفان چالش‌های راه اندازی کسب و کار نشود.

 

10 چالش‌ برای راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی

 

10 چالش‌ برای راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی

  1. تعیین هدف و هدف‌گذاری: انتخاب هدف و اندازه‌ی آن، به مقدار آگاهی و سرمایه شما بستگی دارد. در واقع هدفی که از انتخاب یک کسب و کار دنبال می‌کنید باید تا حدودی از آن کسب و کار اطلاعات کافی داشته باشید. کسانی که بدون علوم و دانش از کاری، تصمیم به اجرایی کردن آن می‌گیرند، مطمئنا جرقه‌های اولین چالش‌ها زده می‌شود. ایجاد یک هدف همان‌طور که گفته شد باید با توجه به سطح آگاهی و سرمایه‌گذاری بستگی دارد که سبب می‌شود برای انتخاب و ایجاد شغل کمک بسزایی به شما کند.

 

  1. میزان سرمایه‌گذاری:بعد از انتخاب و در نظر گرفتن هدف، دومین مسئله که ایجاد چالش می‌کند میزان سرمایه‌گذاری در پروژه می‌باشد. سرمایه نامطمئن در ایجاد یک کسب و کار می‌تواند در امر شروع کار مهم‌ترین معضل برای یک کارآفرین باشد. کارآفرین باید برای جلوگیری از چالش‌های کمبود هزینه، با برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مناسب، نقدینگی را محاسبه و کنترل کرد و برای ایجاد سرمایه، از سرمایه‌گذاران در امر تعامل در کسب و کار دعوت کنید تا با میزان مطمئن نقدینگی، روند کاری خود را بر روی چرخ تولید و فروش قرار دهید.

 

  1. نداشتن تجربه و مهارت: از دیگر چالش‌هایی که در راه‌اندازی کسب و کار می‌تواند منجربه نابودی در تحقق اهداف شما شود، نداشتن علوم کافی و تجربه برای اجرایی کردن پروژه کسب و کارتان می‌باشد. عدم تسلط به مهارت‌های فنی و نداشتن تخصص موجب شده است تا کارآفرینان را با چالش‌ها روبرو کنند که این خود باعث به تاخیر افتادن اهداف آن‌ها می‌شود و مطمئنا از پایان خوشی هم برخوردار نمی‌شوند.

 

  1. عدم تعهد به کار: کسب و کارهای زیادی را به چشم دیده‌اید که به دلیل نداشتن تعهد کاری به سرانجام نرسیدند. یکی دیگر از چالش‌های کارآفرینان را می‌توان به عدم تعهد کاری پرسنل و تیم مهندسی تخصصی دانست. رها کردن کار قبل از اتمام آن یک معضل و چالش بزرگ برای ادامه‌ی پروژه کسب و کار می‌باشد و مطمئنا برای به‌کارگیری افراد دیگری برای ادامه کار نیز مشکلاتی را به همراه دارد. گاهی پیش بینی کردن این موارد و شناسایی چالش‌ها می‌تواند در توانایی حل مسئله کمک وافری به کارآفرینان بشود.

 

  1. عدم مدیریت در زمان: گذر زمان و از دست دادن فرصت‌ها برای هر کارآفرین در عرصه ایجاد وراه‌اندازی کسب و کار می‌تواند از بزرگترین چالش‌ها باشد. زیرا بهره‌وری و سودآوری به موقع از کار، موفقیت شما را در بازار هدف دوچندان کرده و فرصت‌های طلایی بسیاری را خلق کرده است. تمام انسان‌های موفق کسانی هستند که در مدیریت زمان به هدفمندی مطلوب رسیده‌اند. پس با حذف فعالیت‌های غیرضروری و تقسیم کار در زمانبندی انجام هدفتان مدیریت کنید.

 

  1. افزایش استرس و اضطراب: همان‌طور که گفته شد ایجاد و راه‌اندازی کسب و کار سختی‌ها و ناهمواری‌های زیادی دارد و این‌گونه نمی‌باشد که بدون چالش و نگرانی بتوان این مسیر ناهموار را طی کرد. لذا با این تعاریف گذشتن از یک مسیر پرپیچ و خم مسبب استرس‌ها و آشفتگی‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این چالش باید تدابیر معقولانه برای حل مسئله کمک گرفت.

 

  1. عدم وجود بازار و فروش پایین: بازار همیشه متغیر است، ممکن است کالایی امروز در بازار از استقبال زیادی برای خرید برخوردار باشد و فردا این روند رشد را برای آن کالا نبینید. ایجاد فروش بالا نیاز به تحقیق و بررسی و نیز آگاهی از نیازسنجی مستمر مشتری دارد. اینکه یک کارآفرین محصولی را بدون در نظر گرفتن نیاز مشتری تولید کند نباید انتظار داشته باشد تا مشتریان زیادی را جذب کند. فروش پایین محصول و عدم سودآوری از فروش آن مساوی است با عدم برگشت سرمایه و تحقق نیافتن اهداف کارآفرین که خود چالشی بزرگ در راه‌اندازی آن کسب و کار می‌باشد. تدابیری که برای رویارویی با این چالش می‌توان در نظر گرفت، این می‌باشد که ابتدا بازار را خوب بشناسید و به نیازسنجی مشتری توجه کنید و سپس برای شناساندن محصول تولید شده به مشتریان و بازار از یک بازاریابی و مارکتینگ قوی و قدرتمند استفاده کنید.

 

  1. نا امیدی و دلسردی کارآفرین: گاهی پیش می‌آید که کارآفرینی برای راه‌اندازی کسب و کاری دچار چالش‌های زیادی شده است و دلسردی و ناامیدی موجب شده تا کار غیر قابل تحمل شده باشد و بخواهد از ادامه سر باز زند. شروع و اجرایی کردن یک ایده و تصمیم مهم و بزرگ، کاری بسیار مشکل با چالش‌های زیاد می‌باشد و برای راهنمایی و مشاوره حتما باید به متخصصان و مشاوران اعتماد کنید زیرا تنها یک مشاور و متخصص در امور کسب و کارها می‌تواند با علم و شناسایی به مسائلی مانند: بحران‌شناسی و مطلع از اخبار بازار، آگاهی از نیاز بازار، آگاهی از چالش‌ها برای راه‌اندازی کسب و کارها، مطلع از علم جلوگیری و رویارویی با چالش‌ها، آگاهی از استراتژی‌های قدرتمند، ایجاد پیشنهادها و قدرت حل مسئله در بحران و ... به شما در بهبودی اهدافتان کمک کند. پس با پزشک کسب و کار همراه باشید تا در مسیر پویایی قرار بگیرید.

 

  1. استخدام نیروی کارآمد: انتخاب و استخدام یک نیروی کارآمد و آموزش دیده تنها با مصاحبه، بررسی رزومه و موارد دیگر نمی‌توان معیار قابل اعتمادی باشند زیرا پیش آمده است که نیرویی با داشتن تمام این آیتم‌ها، باز هم از سواد کاری و مهارت برخوردار نبوده است. استارت و شروع یک کار با استخدام نیرو پیش می‌رود پس انتخاب و استخدام نیرو از جمله معضل‌ها و چالش‌هایی است برای راه‌اندازی یک کسب و کار که کارآفرین را با خود درگیر کرده است. برای مقابله و ممانعت از این چالش شما می‌توانید با توجه به نیاز خود به نیروی انسانی و تخصص آن، رزومه اشخاص در سایت‌های مختلف پیدا کنید و یک سازماندهی خوب برای مصاحبه‌های کاری انجام دهید.

 

  1. وجود رقبا در بازار: رقابت در بازار از مواردی است که باعث شده است تا انگیزه لازم به کارآفرین برای رشد و توسعه کار خود را بدهد. قرار گرفتن در بازار رقابتی و شناسایی رقبای قوی، باعث دیده شدن شما در بین بازاریان و مشتریان شده است. از دیگر چالش‌های یک کارآفرین در راه‌اندازی کسب و کار قرار گرفتن در بازار رقابتی و رقابت با رقبای موفق و قوی می‌باشد.

 

برای بهبود چالش‌های راه‌اندازی کسب و کار چه باید کرد؟

 

برای بهبود چالش‌های راه‌اندازی کسب و کار چه باید کرد؟

 

  • مشاوره با متخصصان و مشاوران کسب و کار
  • انتخاب یک هدف واحد با توجه به تجربه و مهارت
  • ایجاد سرمایه اولیه برای شروع کار و استفاده از راه‌های افزایش جریان نقدینگی
  • برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت زمان
  • استفاده از استراتزی‌های بازاریابی در کسب و کار
  • ایجاد ارزش‌آفرینی برای مشتری
  • ایجاد قراردادها برای همکاری تا پایان کار برای افراد استخدامی  و بایگانی آن‌ها
  • تقسیم بندی و تفویض اختیار
  • برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مناسب برای حفظ نقدینگی
  • ایمان داشتن به خود و ایجاد اعتماد به نفس

 

سخن آخر

همان‌طور که در مطالب بالا ذکر شده است، راه‌اندازی کسب و کارها در مسیری ناهموار و پرپیچ وخم قرار دارد که تنها با استفاده از متخصصان حرفه‌ای و برنامه‌ریزی استراتژیک می‌توان آن را در یک مسیر پویایی و سرشار از موفقیت کشاند. در راه‌اندازی کسب و کار شما در مقابل طوفانی از چالش‌ها قرار دارید که با مدیریت، قدرت حل مسئله، قدرت ریسک‌پذیری، خلاقیت و تفکر قادرید با موفقیت از این وضعیت گذر کنید. بسیار خرسندیم که در سایت پزشک کسب و کار برای دستیابی به تحقق اهداف و مقابله و رویارویی با چالش‌ها ما را همراهی کردید. با آرزوی روزهای طلایی برای کسب و کارتان

 

نوشتن یک نظر

نظر