صفر تا صد بازاریابی لحظه ای و 3 استراتژی کلیدی برای موفقیت در آن

  • زمان تقریبی مطالعه 18 دقیقه
  • 813

صفر تا صد بازاریابی لحظه ای و 3 استراتژی کلیدی برای موفقیت در آن

امروزه با محبوبیت استفاده از موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها، شکل نوینی از بازاریابی با عنوان بازاریابی لحظه‌ای به وجود آمده است که این نوع بازاریابی به لحظه‌های خرد وابسته هستند؛ زیرا از نظر بازاریابی، لحظه‌ها تعیین کننده بوده و نقش مهمی دارند. در حقیقت بازاریابی لحظه‌ای تدوین استراتژی بازاریابی معطوف به رویدادهای ترند و به روز می‌باشد که بازاریاب‌ها با استفاده از ترندهای در حال حاضر خود و بازخورد مشتریان، سعی می‌کنند تا تجربه بهتری برای مصرف کنندگان از خرید محصولات و خدمات ایجاد کنند. در این محتوا از پزشک کسب و کار قصد داریم شما را با شکل نوینی از بازاریابی (بازاریابی لحظه‌ای)، اهمیت آن در کسب و کارتان، مزایا و موانع آن آشنا کنیم و در انتها به برخی از متداول‌ترین سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

 

بازاریابی لحظه‌ای چیست؟

بازاریابی لحظه‌ای (Micro-moment Marketing) همانطور که از نام آن مشخص است براساس لحظه‌هایی که کاربران به محصولات، خدمات و مکان‌هایی نیاز پیدا می‌کنند و برای پاسخ به این نیازها و خواسته‌های خود به دنبال موبایل و تبلت خود می‌روند، در گوگل جستجو می‌کنند و در نهایت با باز کردن سایت‌هایی، پاسخ سوالات خود را پیدا کرده و نیازها و خواسته‌های خود را برآورده می‌کنند.

 

بازاریابی لحظه‌ای چه اهمیتی در کسب و کارتان دارد؟

همواره در حوزه بازاریابی، لحظه‌های خرد نقش مهمی دارند؛ زیرا کاربران به دنبال برند خاصی نیستند بلکه کاربران به دنبال محصولات و خدماتی هستند که نیاز آن‌ها را برآورده کنند و وجود این تغییرات در خواسته‌های کاربران شما، بازاریابی در لحظه را مهم می‌کند، سه دلیل وجود دارد که سبب اهمیت بازاریابی لحظه‌ای در کسب و کارتان می‌شود که عبارتند از:

1. بازاریابی لحظه‌ای برند شما را معروف‌تر می‌کند: تصور کنید که شما صاحب یک شرکت کوچک یا تازه تأسیس شده متوسط باشید باید همواره جهت کسب سهم از بازار با سایر شرکت‌ها رقابت کنید و با کمک بازاریابی لحظه‌ای قادرید مخاطبان و کاربران را از برند خود آگاه کنید و روز به روز برند خود را معروف‌تر کنید؛ زیرا ایجاد آگاهی از برند به شرکت شما کمک چشمگیری می‌کند تا در لحظات مناسب برای افزایش اطلاع مورد توجه کاربران قرار بگیرد. همچنین در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که جهت حمایت از نوآوری و آگاهی از برندتان می‌توانید از محتوای مناسب استفاده کنید.

2. بازاریابی لحظه‌ای توجه کاربران را در لحظه مناسب جلب می‌کند: همانطور که می‌دانید گستره توجه انسان‌ها کوتاه است و این مسئله باعث می‌شود که دستیابی به مخاطبان هدف را برایتان سخت کند؛ از این رو علاوه‌بر اینکه باید در لحظه مناسب به بازار هدفتان برسید، باید پیامی برای کاربران خود ایجاد کنید که درک و فهم آن برایشان آسان باشد، بنابراین با کمک بازاریابی لحظه‌ای قادرید با ایجاد محتوایی مناسب، کاربرانی که همواره به دنبال کسب و کار شما هستند را هدف قرار دهید و از این نوع بازاریابی به عنوان برگ برنده خود استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این محتوا باید برای کاربران ارزش قائل شود و اطلاعات مورد نظر را در دسترس آن‌ها قرار دهد تا بتوانند باتوجه به نیاز، علاقه و سلیقه خود جهت خرید، دریافت خدمات، یادگیری یا رفتن به مکانی عمل کنند.

3. بازاریابی لحظه‌ای برای پذیرندگان اولیه، مزیت رقابتی به همراه دارد: شما می‌توانید با بازاریابی لحظه‌ای، انتظارات کاربران خود را برآورده نمایید و همچنین با تولید اطلاعات و منابع لازم در جهت تحقق نیازها و خواسته‌های آن‌ها هستید که می‌تواند باعث بازدید از فروشگاه شما، تماس گرفتن با کسب و کارتان و خرید آنلاین شود.

در حقیقت لحظه‌های خرد بزودی از بین نخواهد رفت و تنها با افزایش نقش تکنولوژی در زندگی مصرف‌کنندگان به شکل مرسوم و معمولی در می‌آیند؛ بنابراین تمام تلاش خود را کنید با سرویس دادن به مخاطبان خود و لحظه‌های کوچک آن‌ها به سرعت در تمامی کارهای خود نفر اول و برنده باشید.

 

چگونه با بازرایابی لحظه‌ای پاسخگوی لحظه‌های مشتریان خود باشید؟

شما با تکیه بر پنج اصل مهم قادرید با بازاریابی لحظه‌ای، پاسخگوی لحظه‌های مشتریان خود باشید از این رو باید برای تمرکز بر این اصول به پنج سوال ذیل پاسخ دهید.

چه کسی: در صورتی که قصد دارید بازار را در دست خود بگیرید و نظر مخاطبان هدف را به سمت کسب و کارتان جلب کنید، باید در مرحله نخست بازار هدف خود را مشخص کرده و مخاطبان هدف خود را بشناسید. در حقیقت برای شناخت مخاطبان هدف خود باید نسبت به مشخصات عمومی و جمعیتی همچون: سن، موقعیت جغرافیایی، نیازها و مشکلات آن‌ها آگاهی پیدا کنید و پس از مشخص نمودن ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف خود، بازار هدفتان را بخش‌بندی کنید و در نهایت یک کمپین بازاریابی لحظه‌ای رقابتی به وجود آورید.

چه چیزی: همانطور که می‌دانید افراد با اینکه خواسته‌های مشابهی دارند اما آن‌ها را در قالب کلمات متنوعی بیان می‌کنند؛ از این رو یک استراتژی هوشمندانه در خصوص آنچه که مخاطبان هدفتان در هر لحظه به دنبال نیاز خود هستند، تحقیق کنید. براساس تحقیقات مشخص شده است که اغلب مشتریان در لحظاتی که نیاز به آگاهی و دانستن دارند از کلید واژگان متنوعی استفاده می‌کنند در صورتی که این مشتریان در لحظاتی که نیاز به خرید محصولی دارند از کلید واژگان محدود و قابل پیش‌بینی استفاده می‌کنند؛ از این رو شما باید الگوهای جستجوی بازار هدفتان را پیدا کنید تا بتوانید کلمات و عبارات را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود جای دهید؛ زیرا این داده‌ها و اطلاعات به کسب و کارتان کمک می‌کند تا در لحظه مناسب در مقابل مخاطبان هدفتان باشید و چند قدم جلوتر از رقبای خود قرار بگیرید.

کجا: یکی از تکنیک‌های فوق‌العاده کارآمد بازاریابی، تحقیق و بررسی در مورد مکانیست که افراد بیشتری حضور دارند و آن‌ها را جستجو می‌کنند و آن‌ها با بازدید از وب‌سایت کسب و کارتان، اطلاعات مورد نیاز خود را از این مکان، کسب خواهند کرد. این تکنیکِ جستجویِ مخاطبان هدف می‌تواند لحظات نیاز به رفتن مکانی را به شما نشان دهند و شما به کمک این اطلاعات قادرید برنامه‌ها و اقدامات خود را طوری انجام دهید که شرایط مطلوب و لازم برای تکمیل فرآیند خرید از کسب و کارتان را برای آن‌ها فراهم آورید، یکی از این برنامه‎‌ها و اقدامات، بهینه‌سازی Google My Business است، همچنین با نظارت بر مکان کاربران از وب‌سایت کسب و کارتان همچون Google Analytics به شما کمک می‌کند تا هرآنچه کاربران از وب‌سایت شما قصد دارند را پیدا کنند.

چه موقع: باید بدانید که توجه به زمانِ یک لحظۀ خرد به کسب و کار شما کمک چشمگیری می‌کند تا یک کمپین بازاریابی لحظه‌ای عملکرد محور و هوشمندانه به وجود آورید. این زمان می‌تواند شامل: ساعت، روز، هفته و حتی سال باشد، به عنوان نمونه ممکن است در فروشگاه آنلاین خود، فروشتان وابسته به مناسبت‌های فصلی باشد از این رو باید زمان‌هایی که میزان جستجو برای محصولات و خدمات عرضه می‌کند و بیشتر می‌شود را نظارت کنید تا با شروع این جهش بتوانید اقدامات مناسب در زمینه بازاریابی دیجیتال همچون کمپین‌های تبلیغات براساس کلیک را اجرایی کنید. بنابراین با استفاده از این تکنیک، کمپین بازاریابی خود را برای زمانی که کاربران هدف به دنبال کسب و کارتان هستند، بهینه خواهید کرد.

چرا: ممکن است برای کاربران شما سوال به وجود بیاید که چرا به جای کسب و کار دیگری که فاصله نزدیک‌تری با آن‌ها دارد، از کسب و کار شما (رستوران) بازدید و خرید کنند، برای پاسخ به این چرایی باید به اصول و سوالاتی که پیش‌تر اشاره کردیم، توجه کنید. شما پس از شناسایی و درک محرکی که کاربران هدف را به حرکت در آورده‌اید تا جهت برآورده کردن نیازها و خواسته‌هایش، کسب و کار شما را انتخاب کنند، می‌توانید در این راستا کمپین‌های بازاریابی لحظه‌ای نتیجه‌بخشی را ایجاد کنید، محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم نمایید که پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های کاربران باشد و نهایتاً بتوانید آن‌ها را به انتخاب کسب و کارتان ترغیب و تشویق نمایید.

 

بازاریابی لحظه‌ای چه مزایایی دارد؟

 

بازاریابی لحظه‌ای چه مزایایی دارد؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم لحظه‌ها از نظر بازاریابی، تعیین کننده بوده و نقش مهمی دارند. در حقیقت در این لحظه‌های نیاز، کاربران به دنبال محصولات و خدمات شما هستند تا نیازها و خواسته‌های خود را برآورده کنند نه برند؛ از این رو این تفاوت خواستۀ مشتری سبب می‌شود که بازاریابی لحظه‌ای اهمیت زیادی پیدا کند. در این بخش قصد داریم شما را با مزایای بازاریابی لحظه‌ای آشنا کنیم.

  • اولویت‌دهی به مشتریان و جلب نظر آن‌ها در لحظه مناسب
  • افزایش آگاهی کاربران هدف نسبت به برند، جدای از کوچکی و بزرگی کسب و کار
  • به ارمغان آوردن مزایای رقابتی برای کسانی که هرچه سریع‌تر از بازاریابی لحظه‌ای استفاده می‌کنند.
  • ارائه قابلیت‌های جدید (استفاده از تکنولوژی‌های جدید در راستای ایجاد تمرکز در کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال)
  • ارائه خدمات بیشتر با منابع کمتر (کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش زمان کمپین‌های تبلیغاتی، افزایش یکپارچگی تیم‌های بازاریابی و بهبود روش‌های استفاده از منابع)

 

شما در بازاریابی لحظه‌ای با چه چالش‌ها و موانعی مواجه هستید؟

تأخیر در بارگیری سایت: همانطور که می‌دانید چند ثانیه تأخیر در بارگیری سایت یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر بازاریاب‌ها جهت برآورده کردن نیازهای مهم لحظه‌ای می‌باشد. به عنوان نمونه: زمانی که یک کاربر در لحظه، تصمیم به کسب اطلاعات در خصوص آنچه نیاز دارد یا قصد خرید آن را دارد، سریعاً به دنبال جستجو در اینترنت می‌رود در این لحظه اگر سایت شما و سرعت آن با شما همکاری نکند، آن لحظه و آن کاربر را از دست خواهید داد در حالی که می‌توانستید یک بازاریابی لحظه‌ای عالی را داشته باشید.

دشواری استفاده از بازاریابی لحظه‌ای برای برخی از بازاریاب‌ها: یکی دیگر از موانع موجود در این زمینه این است که استفاده از بازاریابی لحظه‌ای برای برخی از بازاریاب‌ها سخت و دشوار است و دلیل اصلی این امر، دسترسی و استفاده از داده‌ها و اطلاعات، آنالیز و بررسی آن‌ها است. گزارشات نشان می‌دهد که تنها 26 درصد از بازاریاب‌ها داده‌ها و اطلاعات لازم جهت مشخص کردن لحظه‌های نیاز کاربران هدف را در اختیار دارند و 27 درصد از آن‌ها دارای سیستم‌هایی هستند که می‌توانند این لحظه‌ها را کشف کنند و به دنبال آن، فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات را انجام دهند، در اینجا باید بگوییم که از بین آن‌ها تنها نه درصد قادرند به صورت مؤثر، آن فعالیت‌ها را اندازه‌گیری نمایند و مجموع این فرآیندها، تنها به دو درصد از بازاریاب‌ها در راستای کسب لحظۀ خردِ بازاریابی کمک می‌کنند.

 

چگونه در میان رقابت برندها با یکدیگر در بازاریابی لحظه‌ای موفق شوید؟

1. سرعت و بازاریابی لحظه‌ای: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این نوع بازاریابی در لحظه انجام می‌شود و همواره کاربران یا مشتریان علاوه‌بر پاسخ به تمامی سوالاتشان تمایل دارند به سرعت به پاسخ نیازهای خود دست یابند؛ از این رو باید با سرعت هرچه بیشتر، همه نیازهای مشتریان خود را از کسب و کار و برند خود برآورده کنید. برای انجام این کار توصیه می‌کنیم که سعی کنید علاوه‌بر قرار دادن متنی ساده و کامل در وب‌سایت خود، هرچه سریع‌تر نیازها و خواسته‌های مشتریان را نسبت به کسب و کار و برند خود برآورده کنید.

2. پاسخگویی مناسب و دقیق: تصور کنید یکی از مشتریان قصد دارد با استفاده از بازاریابی لحظه‌ای به سایت کسب و کارتان دست یابد، در مورد ویژگی‌های برند شما اطلاعات کسب کند و در نهایت بداند که آیا برند شما، نیاز و خواسته وی را برآورده می‌کند یا خیر؛ از این رو شما باید پاسخ مناسب، دقیق و قانع کننده‌ای به سوالات مشتریان خود دهید تا از رقبای خود جلو بزنید و پیروز میدان شوید. برای انجام این کار توصیه می‌کنیم، یک لیست از پرسش‌ها تهیه کنید و در متن وب‌سایت کسب و کارتان پاسخ تمام سوالات را دهید.

3. حضور به موقع در بازاریابی لحظه‌ای: شناسایی لحظه‌های خرد در کسب و کارتان بسیار مهم است و باید مبتنی بر این لحظه‌های خرد، پاسخ مناسبی برای جلب و جذب کاربران هدفتان بدهید. باید به این نکته اشاره کنیم که اصلاً نگران برندهای معروف و شناخته شده نباشید؛ زیرا امروزه کاربران یا همان مشتریان به دنبال برند خاصی نیستند بلکه به برندهایی فکر می‌کنند که با آن‌ها بتوانند خواسته‌ها و نیازهایشان را برآورده کنند و هرچه سریع‌تر از آن خدمات استفاده کنند. در اینجا ممکن است برایتان سوال مطرح شود که این لحظه‌های خرد چه هستند؟ و از چه طریق قادرید این لحظه‌های خرد را در کسب و کارتان شناسایی کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما قادرید به کمک جستجوی گوگل و پرسش‌های مردم، این لحظه‌های خرد را شناسایی نمایید.

 

روش‌های حضور در جستجوهای کاربران در راستای بازاریابی لحظه‌ای موفق

 

روش‌های حضور در جستجوهای کاربران در راستای بازاریابی لحظه‌ای موفق

شناسایی کاربران هدف: نخستین گام برای داشتن بازاریابی لحظه‌ای موفق، شناخت کاربران هدفتان، شناسایی و درک نیازها و خواسته‌های آن‌هاست؛ از این رو هنگامی که کاربران هدف خود و نیازهای آن‌ها را به طور کامل بشناسید قادرید به آسانی به صورت واضح و شفاف به خواسته‌ها و سوالات آن‌ها از طریق وب‌سایت خود پاسخ دهید تا بتوانند اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند، سریعاً پیدا کنند.

مشخص نمودن استراتژی قوی SEO: شما پس از شناخت کامل کاربران هدف و خواسته‌های آن‌ها باید محتوای مناسبی تولید کنید و کاری کنید تا در نتایج اولیه جستجو به نمایش دربیاید، کاربر با کلیک بر آن وارد سایت شما شود و باید توجه داشته باشید که به صورت هوشمندانه، کاربر هدف را به مسیر درست هدایت کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که در مسیر سئو می‌توانید از ابزاری همچون: Google Keyword Planner (جهت پیدا کردن کلمات کلیدی، همان کلماتی که کاربر هدف در گوگل جستجو می‌کند.) و Google page speed insights (جهت بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت کسب و کارتان) استفاده نمایید.

استفاده از تبلیغات پولی: ممکن است که تمایل داشته باشید، سریعاً در نتایج اولیه موتور جستجو گوگل حضور داشته باشید. شما در این زمینه برای کشف لحظه‌های خرد و موفقیت در بازاریابی لحظه‌ای می‌توانید از تبلیغات پولی استفاده کنید و در این راستا یکی از ابزارهای تبلیغات پولی مؤثر، استفاده از Google AdWords است.

ریسپانسیو بودن: همانطور که می‌دانید لحظه‌های خرد همواره در سفرِ کاربرانِ هدف در حال تغییر هستند و موبایل نقش چشمگیری در موفقیت بازاریابی لحظه‌ای دارد؛ از این رو حتماً باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت کسب و کار شما، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و ... را که جهت بازاریابی لحظه‌ای استفاده می‌کنید، برای موبایل بهینه شده باشد.

استفاده از پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی: همانطور که می‌دانید زمانی که کاربران هدف وارد سایت کسب و کار شما می‌شوند و محتوایی که در سایت قرار دادید را مطالعه می‌کنند، باید احساس کنند که آن محتوا برایشان مهم است؛ از این رو باید از آن‌ها دعوت به انجام کاری همچون: عضویت در سایت، فرستادن ایمیل برای مطلع کردن آن‌ها از محتوای جدید وب‌سایت و ... استفاده کنید که این اطلاع‌رسانی به کمک پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی انجام می‌شود.

 

3 استراتژی کلیدی و فوق‌العاده جهت موفقیت در بازاریابی لحظه‌ای

 

3 استراتژی کلیدی و فوق‌العاده جهت موفقیت در بازاریابی لحظه‌ای

شاه کلید موفقیت در دنیای پررقابت کسب و کار و برند این است که باید همواره توجه کاربران هدف را در لحظه‌های مناسب به خود جلب کنید؛ زیرا همانطور که می‌دانید بیش از اینکه کاربران هدف یا مشتریان به یک برند خاصی وفادار باشند، به دنبال برآورده ساختن نیازها و خواسته‌های خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند. در این بخش قصد داریم سه استراتژی کلیدی و فوق‌العاده را جهت دستیابی به موفقیت در بازاریابی لحظه‌ای برای شما ارائه دهیم.

1. حضور مؤثر داشته باشید و در دسترس باشید: شما باید همواره لحظه‌های خرد مناسب و مرتبط با کسب و کارتان را پیش‌بینی و کشف کنید، متناسب با آن‌ها پاسخ مناسب، دقیق و قانع کننده‌ای به کاربران هدف خود دهید.

2. مفید و کاربردی باشید: هنگامی که کاربران هدف به دنبال پاسخ پرسش‌های خود هستند، با جستجو در گوگل به سایت و برند کسب و کار شما خواهند رسید؛ از این رو باید محتوا و پاسخی که ارائه می‌دهید مناسب، دقیق و بهترین پاسخ به پرسش‌های آن‌ها باشد.

3. سریع عمل کنید: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، کاربران هدف تمایل دارند هرچه سریع‌تر به سوالات و درخواست‌های آن‌ها پاسخ دهید و مسیر دسترسی به این پاسخ‌ها آسان باشد.

 

معرفی چند نمونه بازاریابی لحظه‌ای موفق در دنیا

شرکت Red Roof Inn: این شرکت با داشتن کمپین موفق در زمینه بازاریابی لحظه‌ای در زمینۀ رزرو آنلاین هتل فعالیت دارد. تیم بازاریابی این شرکت با ایجاد سیستمی آنلاین و لحظه‌ای، تأخیر یا کنسل شدن پروازها را به کاربران هدف اطلاع می‌دهد و با کنسل شدن هر پرواز، کمپین تبلیغاتی این شرکت در گوگل برای افراد نزدیک به فرودگاه فعال می‌شود. هنگامی که کاربران عبارتی همچون "رزرو سریع هتل" را در گوگل جستجو می‌کنند، تبلیغ این سایت در نتایج گوگل نشان داده می‌شود و متن تبلیغ به این شکل است که "پرواز شما کنسل شده؟ پذیرای شما هستیم". در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که ایجاد این کمپین سبب شده تعداد رزرو هتل از طریق این سایت حدود 60 درصد افزایش یابد.

شرکت هیوندای: امروزه مردم بیشتر متکی به تحقیقات خود هستند و نسبت به گذشته، دیگر به پیشنهاد نمایشگاه‌داران خودرو اهمیتی نمی‌دهند؛ هیوندای باتوجه به مشاهده این تغییرات در رفتار مشتریان، روش ارتباط خود با آن‌ها را عوض نمود. در حال حاضر هیوندای علاوه‌بر نمایشگاه‌های خود، امکان تست عملی خودرو در خانه، محل کار و هر جایی که تمایل داشته باشید را فراهم می‌کند و برای آسان نمودن مشاهده قیمت تمام شدۀ هر خودرو و تصمیم‌گیری در لحظه، فروشندگان خود را متعهد کرده تا قیمت‌ها را بدون لحاظ کردن تخفیف نمایشگاه، امتیازات و محرک‌های دوره‌‍ای ثبت کنند. ایجاد این تغییرات در تجربه خریداران خودروهای هیوندای، موفقیت زیادی را برای شرکت هیوندای به همراه داشته است.

تجارت الکترونیک نایکی: همانطور که می‌دانید نایکی یکی از محبوب‌ترین برندهایی است که جستجوی داده را برای عمیق کردن رابطه خود با طرفداران ورزشی از طریق موبایل بکار گرفته است. موفقیت آنلاین حاصل شده، نتیجۀ استراتژی‌های چندکاناله، موبایل محور و تجارت الکترونیکی آن است.

نِستله واتِرز (Nestlé Waters): زمانی که این شرکت باسابقه و بسیار بزرگ متوجه تغییرات در روند جستجوهای اینترنتی شد. این شرکت فهمید که با جا باز کردن موبایل، لپ‌تاپ و ... در زندگیِ روزمره، انسان‌ها برای خواسته‌های خود همواره جستجو می‌کنند و این کمپانی سعی داشت به مخاطبان خود و لحظه‌های خرد آن‌ها نزدیک شوند ولی این کار برای این شرکت که به صورت مستقیم و از طریق خرده فروشان در سراسر جهان با مشتریان خود تعامل داشت، دشوار بود ولی این کمپانی با تغییر در سیاست‌های کاری خود و اخذ تدابیر لازم، ارتباط و تعامل با مشتریان اینترنتی را به روشی شبیه به روش مشتریان حضوری آغاز کرد و تغییرات چشمگیری در بازاریابی آن به وجود آمد تا حدی که هزینه جذب مشتری تا بیش از 30 درصد کاهش یافت.

 

نتیجه گیری

امروزه بازاریابی لحظه‌ای در فضای بازاریابی دیجیتال رونق یافته و در حوزۀ این نوع بازاریابی، لحظه‌های خرد نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کنند. همچنین شما با درک و اجرای بازاریابی لحظه‌ای شانسِ موفقیت در فضای رقابتی امروز را دارید. در شروعِ بازاریابی لحظه‌ای باید بدانید که چگونه حضور مؤثر داشته باشید، مفید و سریع باشید تا در لحظات خرد و حساس، ارتباط فوق‌العاده‌ای با کاربران ایجاد کنید. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با بازاریابی لحظه‌ای، اهمیت آن در کسب و کارتان، مزایا و موانع آن آشنا کردیم و در انتها به برخی از متداول‌ترین سوالات شما پاسخ دادیم.

نوشتن یک نظر

نظر