3 اشتباه مالی که صاحبان کسب ‌وکار مرتکب می‌شوند

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2223

3 اشتباه مالی که صاحبان کسب ‌وکار مرتکب می‌شوند

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه، سید احمد سیدی مطلق هستم، کارآفرین و بنیانگذار مفهوم پزشک کسب و کار در ایران. پس از شروع یک کسب ‌وکار چالش‌های زیادی سر راه صاحبین کسب ‌وکارها قرار می گیرد به همین دلیل شما باید با ایجاد یک طرح و برنامه استراتژیک برای جبران مقداری از سود کسب و کارتان و رشد آن در طول زمان اقدام نمایید. در ادامه این نوشتار در سایت پزشک کسب و کار با ما همراه باشید.

حتما تا به حال شنیده اید که می گویند باید پول خرج کنید تا پول در بیاورید، حتی ممکن است شما خودتان با این توصیه کسب و کار خودتان را اداره کرده باشید؛ اما با توجه به یافته هایم از گذشته تا به کنون به این جمله اعتقاد چندانی ندارم و معتقدم که یک کسب و کار موفق می تواند کسب و کاری باشد که بدون پول راه اندازی شده است یا با حداقل سرمایه شروع به فعالیت کرده است. این نکته را هم باید بدانید که شما به ایجاد یک برنامه برای جبران مقداری از سود کسب و کار و رشد آن در طول زمان نیاز دارید. در ادامه به 3 مورد از مهم ترین اشتباهاتی که صاحبین کسب و کار ممکن مرتکب شوند می پردازیم.

1 – تمرکز بر سود

بعد از شروع یک کسب و کار و پس از انجام فعالیت های مرتبط با شغل خود، به سود و درآمدی دست خواهید یافت. گاهی ممکن است به درآمد نا خالص خود نگاهی بیاندازید و احساس کنید که می توانید آن را خرج کنید. اما خرج کردن غیر اصولی آن موجب نابود کردن اهداف مالی کسب و کارتان خواهد شد.

2 - عدم توجه و سرمایه گذاری به روی افراد

تعداد زیادی از از صاحبین کسب ‌وکار، کارمندان ارزان و پایین تر از سطح شغلی مورد نظر را استخدام می‌کنند؛ این کاره اشتباهی است که برای انجام کارهای تخصصی شرکت از کارمندان ارزان استفاده کرد و کارهای زیادی را بر عهده ی افراد غیر متخصص قرار داد. شما باید به روی فناوری و تخصص سرمایه گذاری کنید و درآمد کسب و کار خود را به جهت دسترسی به سود بالا به روی کارمندان ماهر و با تخصص سرمایه گذاری کنید.

3 - عدم درک ضرب المثل نابرده رنج گنج میسر نمی شود

" نابرده رنج گنج میسر نمی شود" مثالی است که از قدیم الایام در کارهای گوناگون مورد استفاده قرار می گرفته است و پیامی را حاوی هرگز در ازای انجام ندادن کاری، چیزی به ‌دست نمی‌آید به همراه دارد.

و در پایان به این نکته توجه داشته باشید که اشتباهات و چالش های مالی به موارد بالا خلاصه نمی‌شوند و بسته به ظرفیت هر کسب ‌وکار که در آن فعالیت می‌کنید متفاوت هستند. پس افراد تیمتان را به درستی انتخاب کنید و اگر در منابع مالی و انسانی محدودیت دارید، سراغ برون سپاری و دور کاری و دریافت مشاوره بروید.

 

نوشتن یک نظر

نظر