7 تفاوت کلیدی کپی رایتر (Copywriter ) با نویسنده محتوا (Content Writer)

  • زمان تقریبی مطالعه 9 دقیقه
  • 913

7 تفاوت کلیدی کپی رایتر (Copywriter ) با نویسنده محتوا (Content Writer)

این روزها موفق ترین برنده ها داستان نویس ها می باشند. آنها از طریق داستان سرایی و همدلی به بعد انسانی بازاریابی رجوع می کنند. آنها اعتماد ما را به دست می آورند، الهام بخش عمل می شوند و ما را وادار می کنند تا به مأموریت خود ایمان بیاوریم. اما، داستان سرایی بخشی از یک رابطه پیوسته با مشتریان می باشد. در واقع می توان گفت یک خیابان دو طرفه است. قبل از اینکه شروع به فروش هر چیزی کنید، باید اعتماد را در افراد به وجود بیاورید. مشتریان باید بدانند که اولویت اصلی شما فروش آنها نمی باشد، بلکه کمک کردن به آن ها است. این یک عمل متعادل کننده می باشد. یکی که در آن کپی رایترها و نویسندگان محتوا نقش های گوناگونی را اجرا می کنند. به همین دلیل، هر دوی آنها در ایجاد ارتباطات معنادار با مشتریان بسیار مهم می باشند. چه در حال ساختن تیم خود در داخل هستید و چه با یک آژانس کار می کنید، خوب است که تفاوت های بین یک کپی رایتر و نویسنده محتوا را درک کنید. در این مقاله در سایت پزشک کسب و کار، ما قصد داریم در مورد کپی رایتر (Copywriter) و نویسنده محتوا (Content Writer) صحبت کنیم و تفاوت های آن ها را برای شماتوضیح دهیم، انجام این کار به شما کمک می کند تا فرد مناسبی را برای گفتن داستان برند خود استخدام کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

کپی رایتر (Copywriter) کیست؟

 

کپی رایتر (Copywriter) کیست؟

کپی رایتر شخصی است که کلماتی را برای انواع دارایی ها از جمله صفحات وب، وبلاگ ها، مقالات، تبلیغات، پست های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، پوسترها، بیلبوردها، راهنماها، مطالعات موردی، کاغذهای سفید و موارد دیگر ارائه می کند. آنها از رسانه نوشتن برای اطلاع رسانی، مشارکت، تأثیرگذاری و یا متقاعد کردن مخاطبان استفاده می کنند. اهداف می توانند از افزایش آگاهی از برند گرفته تا موقعیت یک کسب و کار یا سازمان به عنوان یک مقام و تا پایان فروش متفاوت باشند.

 

برای مطالعه بیشتر:Copy Write و Copy Right چیست و قوانین Copy Right به چه صورت است؟

 

نویسنده محتوا (Content Writer) کیست؟

نویسنده محتوا کسی می باشد که در تولید محتوای نوشتاری ربط داده شده و برای وب سایت های تخصصی جذاب باشد. هر وب سایتی با در نظر گرفتن یک مخاطب هدف خاص طراحی شده است و برای صحبت با آن مخاطب نیاز به محتوای خوب نوشته شده، آموزنده و به طور کلی با کیفیت دارد. به طور معمول، محتوایی که یک نویسنده محتوا تولید می کند حاوی کلمات کلیدی با هدف افزایش بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک وب سایت می باشد.

 

مهارت های کپی رایتر و محتوا نویس

 

مهارت های کپی رایتر و محتوا نویس

  • مدیریت زمان:

هم کپی رایترها و هم نویسندگان محتوا از فرصت های تعیین شده توسط مشتریان خود پیروی خواهند کرد و چندین پروژه را در یک زمان مدیریت می کنند.

  • خلاقیت:

کپی‌رایترها و نویسندگان محتوا در هنگام تولید یک محتوای اصلی برای کسب ‌وکارهایی که از آنها حمایت می شود بسیار خلاق می باشندتا خوانندگان را به خودشان جذب کنند.

  • توانایی های داستان سرایی:

هر دو نقش بر گفتن داستانی جذاب برای خوانندگان خود تمرکز دارند تا تأثیری به یاد ماندنی به جای بگذارند.

  • درک مخاطبان خود:

هنگام نوشتن محتوا، کپی‌رایترها و نویسندگان محتوا، مخاطبان خود را به خاطر می‌آورند و اولویت‌بندی می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا نسخه‌ای تولید کنند که نیازهای بینندگانشان را برآورده کنند.

 

بیشتر بدانید: 7 مرحله اصلی تبلیغ نویسی جذاب و هیجان انگیز

 

7 تفاوت کلیدی، کپی رایتر (Copywriter ) با نویسنده محتوا (Content Writer)

 

7 تفاوت کلیدی، کپی رایتر (Copywriter ) با نویسنده محتوا (Content Writer)

  • یک کپی رایتر می فروشد، در حالی که یک نویسنده محتوا اطلاع می دهد

یک کپی رایتر می تواند مخاطبان هدفتان را به برند شما بفروشد. از طرفی دیگر، یک نویسنده محتوا به خوانندگان اطلاع رسانی، سرگرمی یا آموزش می دهد. کپی، به طور سنتی، چیزی است که ما برای فروش استفاده خواهیم کرد. برای استفاده از عبارت آلبرت لاسکر، فروشندگی در چاپ (یا پیکسل) است. هدف آن متقاعد کردن می باشد. سیمون می گوید: محتوا همه کارهای دیگر را انجام می دهد. مخاطب را جذب می کند، توجه مداوم آنها را به خود جلب می کند، توانایی شما را در حل مشکلات آنها نشان می دهد و راه را برای خرید، نهایی باز خواهد کرد.

  • کپی رایترها احساس فوریت ایجاد می کنند و پاسخ های احساسی را القا خواهند کرد

کپی رایترها از مردم می خواهند که فوراً اقدام نمایند. به طور مثال، آنها از دعوت شدگان می خواهند که چیزی را دانلود کنند، در یک خبرنامه ثبت نام کنند، یا یک محصولی را خریداری نمایند. نیک وولنی، مدیر محتوا در Super Connector Media توضیح می‌دهد: «برای برنده شدن در کلیک یا فروش، نه تنها باید به سؤال خواننده «چرا این؟» پاسخ دهید، بلکه باید «چرا الان؟» را پاسخ دهید . او می‌گوید: «کپی‌رایترها فوریت و کمبود را به عنوان یک تیتر در نظر می گیرند تا اقدام سریع را به دنبال داشته باشند. همانطور که گفته شد، آنها می خواهند اعتماد ایجاد کنند و برند را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات قرار دهند.

  • نویسندگان محتوا زمینه را برای فروش آینده فراهم می کنند

حتی اگر آنها سعی در فروش مستقیم یک محصول یا خدمات ندارند، نویسندگان محتوا همچنان نگران فروش هستند. فروش نتیجه غیر مستقیم تولید محتوای ارزشمند می باشد. اگر شما هنوز مطمئن نیستید که آیا یک وبلاگ می تواند ROI قابل اندازه گیری داشته باشد، الکس ترنبول، مدیرعامل و بنیانگذار Groove دروغ این را ثابت خواهد کرد. اعتماد محرک بزرگی در تصمیم گیری های خرید در هر صنعتی می باشد. ترنبول می‌گوید، وبلاگ‌نویسی، برای Groove، یک راه واقعاً مؤثر برای ایجاد این اعتماد قبل از اینکه ما چیزهای زیادی برای نشان دادن داشته باشیم، بود. او می‌گوید: «حضور آنلاین ما به‌شدت تحت‌تاثیر موفقیت وبلاگ قرار گرفته است و باعث ارجاع‌ها و ثبت‌نام‌های مشتریانی شده است که در غیر این صورت ممکن است هرگز نام Groove را نشنیده باشند».

  • نویسندگان محتوا عموماً بیشتر روی سئو متمرکز هستند

معمولا نویسندگان محتوا برای هدایت ترافیک ورودی استخدام خواهند شد. بنابراین، نویسندگان محتوای درخشان در سئو عالی هستند. آنها به شما کمک می کنند تا موضوعاتی را بر اساس عبارات جستجو انتخاب نمایید که با هدف های کسب و کار شما مطابقت دارند. زمانی که شما یک نویسنده محتوا را استخدام می کنید، تشخیص این می باشد که چقدر در مورد سئو می دانند. ویکتور ایجیدولا از فروشگاه محتوای ممتاز نکته مفیدی را برای غربالگری و استخدام بهترین نویسندگان محتوای سئو به اشتراک گذاشته است. همچنین به دنبال کلمات کلیدی تمرکز در نمونه های نوشتاری خود باشید. کلمه کلیدی تمرکز عبارت اصلی جستجویی است که یک صفحه برای آن بهینه شده است. این کلمه کلیدی باید در عنوان صفحه، هدر اول (H1) و در سراسر کپی صفحه گنجانده شود. حتما در سرفصل های فرعی توزیع شود. نمونه‌های آنها را نگاه کنید. ایجیدولا توصیه می‌کند که ببینید آیا آن‌ها در گذشته محتوایی را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه‌سازی کرده‌اند، بنابراین می‌توانید بدانید که آیا آنها می‌توانند همین کار را برای محتوای شما انجام دهند یا خیر.

  • کپی رایترها کپی کوتاه و نویسندگان محتوا کپی بلند می نویسند

کپی رایترها کپی می نویسند برای:

  • تبلیغات، آنلاین و غیر فعال
  • محتوای صفحه وب
  • کمپین های ایمیلی
  • فیلمنامه های تبلیغاتی و تبلیغاتی تجاری تلویزیونی یا رادیویی
  • اسکریپت های ویدئویی
  • کاتالوگ ها
  • تابلوهای تبلیغاتی
  • کارت پستال
  • رسانه های اجتماعی

نویسندگان محتوا محتوای طولانی‌تری می نویسندمانند:

  • مقالات
  • پست های وبلاگ
  • تکه های روزنامه
  • ویژگی های مجله
  • بیانیه های مطبوعاتی
  • خبرنامه های ایمیل
  • کتاب های الکترونیکی
  • کتاب ها
  • چاپ مجلات
  • پادکست ها
  • تلویزیون
  • فیلم

 

  • نویسندگان محتوا کمک کننده یک استراتژی بلند مدت هستند

شما می توانید خیلی زود تشخیص دهید که یک کپی رایتر یک تبلیغ بسیار عالی می نویسد. معیارهایی مانند نرخ کلیک و نرخ باز شدن نشانه های بسیار خوبی از آن ها می باشند.اندازه گیری محتوا همیشه در کوتاه مدت آسان نیست. استراتژی‌های محتوای خوب (مانند استراتژی‌های سئو کلاه سفید) زمان می‌برند تا نتیجه دهند.سئویی که باید به آن اعتماد کنید، به شما می‌گوید که این موارد به زمان نیاز دارد. اگر شما به تمامی به‌روزرسانی‌های یک الگوریتم گوگل در سال 2013 یک نگاهی کلی بیندازید، متوجه می شوید که یک هدف ثابت وجود دارد. اگر این حقیقت سخت صبر شما را مورد آزمایش قرار می دهد، در نظر داشته باشید که ارزش محتوایی که از وبلاگ ها و مقالات به دست می آید ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. برخلاف تبلیغات یا ایمیل، وبلاگ ها و مقالات دارای قدرت ماندگاری هستند که به مرور زمان نتیجه می دهند.

 

  • نویسندگان محتوا ترافیک ارگانیک را هدایت می کنند، کپی رایترها این ترافیک را به سرنخ تبدیل خواهند کرد

این نکته آخر تفاوت های بین یک کپی رایتر و نویسنده محتوا را خلاصه خواهد کرد. کپی رایترها ترافیک ارگانیک را هدایت می کنند، در حالی که نویسنده محتوا ترافیک را به فروش یا سرنخ تبدیل خواهد کرد.جسیکا فاستر، موسس Keys Copy توضیح می‌دهد که ممکن است یک همپوشانی وجود داشته باشد، اما به ندرت، اگر هرگز، 100٪ باشد. «در حالی که کارشناسان سئو و صاحبان مشاغل دوست دارند بهترین ها را از هر دو دنیا دریافت کنند. محتوایی که برای جذب ترافیک ارگانیک و دریافت نرخ تبدیل بالا ساخته شده است، واقعیت این است که محتوای SEO در افزایش ترافیک بهترین است و نسخه فروش بهترین فروش را دارد.

 

سخن آخر

همان طور که در این مقاله در سایت پزشک کسب و کار توضیح داده ایم، زمانی برای متقاعد کردن و تبدیل کردن افراد فرا می رسد که شما زمان را برای تحویل ارزش بدون هیچ رشته ای اختصاص دهید. محتوا مانند کارما می باشد. استخدام یک کپی رایتر برای کمک به کسب و کار شما باعث صرفه جویی در وقتتان می شود و مهارت های متخصص را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد تا بهترین تاثیر را بر سود شما داشته باشد. یک کپی رایتر ماهر که به تمام اطلاعات مورد نیاز خود مجهز باشد، می‌تواند تلاش‌های بازاریابی و بازگشت سرمایه شما را به ارتفاعات جدیدی افزایش دهد و تصویر برند شما را برای مخاطبان هدف شما تنظیم کند.ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید.

 

نوشتن یک نظر

نظر