8 گام اساسی برای ساخت قیف فروش حرفه ای و مناسب در کسب و کارتان

  • زمان تقریبی مطالعه 20 دقیقه
  • 871

8 گام اساسی برای ساخت قیف فروش حرفه ای و مناسب در کسب و کارتان

ممکن است تا به حال در سایت‌های مختلف و مباحث بازاریابی، اصطلاح قیف فروش به چشمتان خورده باشد. امروزه در دنیای پر رقابت کسب و کارها، پیدا کردن مشتری و فروش محصولات بسیار سخت‌تر از پیشین شده است ولی بازاریابی، روش‌های مختلفی را برای فروش به کسب و کارها ارائه داده است که یکی از این روش‌های مؤثر، قیف فروش است و باعث جذب مشتریان بسیاری می‌شود. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با مفهوم قیف فروش و انواع آن، اهمیت، مراحل و مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم، به برخی از متداول‌ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهیم و در انتها نکاتی را برای اجرای موفقیت‌آمیز قیف فروش برای کسب و کارتان ارائه می‌دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

قیف فروش چیست؟

 

قیف فروش چیست؟

قیف فروش (Sales Funnel) به عنوان مدلی برای درک بهتر روند فروش محسوب می‌شود و به صورت مرحله به مرحله در صدد است تا مشتریان احتمالی شما را به خریدار تبدیل کند. در واقع کسب و کارها با استفاده از این مدل بازاریابی، مشتریان بالقوه را به خرید محصولات و خدمات خود تشویق و ترغیب می‌کنند. بخش ورودی این قیف همان افرادی هستند که با محصولات و خدمات شما آشنا می‌شوند و بخش خروجی این قیف، افرادی هستند که از شما خرید می‌کنند و طبیعتاً ورودی‌های بیشتر، خروجی‌های بیشتری هم به همراه خواهند داشت؛ بنابراین شما باید برای وارد کردن این ورودی‌ها به قیف فروش تلاش کنید. همچنین شما با استفاده از قیف فروش در بازاریابی و تبلیغات کسب و کار و برند خود می‌توانید میزان فروش محصولات یا خدمات خود را افزایش دهید؛ زیرا قیف فروش کمک بسیاری کرده و مسیر سفر مشتریان را به صورت شفاف به شما نشان می‌دهد. هنگامی که افراد با یک سرنخی وارد فروشگاه شما می‌شوند و محصولات و خدمات شما را مشاهده می‌کنند، برخی از آن‌ها به فروشگاه، محصولات و برند شما علاقه پیدا می‌کنند، این افراد همان مشتریان احتمالی شما هستند و با آگاهی پیدا کردن از محصولات شما، آن‌ها را می‌خرند و در صورتی که از محصولات شما راضی باشند، اعتماد آن‌ها را به کسب و کار و برند خود جلب کرده‌اید و این امر باعث می‌شود که دوباره به فروشگاه شما سر بزنند و به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند، در حقیقت این فرآیند، قیف فروش است که اتفاق می‌افتد.

 

بهتر است بخوانید: مدل RACE در بازاریابی دیجیتال چیست؟ 9 دلیل برای استفاده از این مدل

 

انواع قیف فروش

انواع مختلفی از قیف فروش به منظور آسان نمودن و افزایش بهره‌وری فرآیند بازاریابی وجود دارند که هر یک از آن‌ها باتوجه به نوع کسب و کارها، مختلف هستند. در این بخش قصد داریم شما را با انواع قیف‌های فروش مهم بازاریابی آشنا کنیم.

1) قیف (Self-Liquidating Offer Funnel): این نوع قیف فروش، هزینه‌های مربوط به افزایش ترافیک را پوشش می‌دهد و به کمک آن قادرید سرنخ‌های باکیفیت‌تر (لیدها) را به صورت رایگان جذب کنید و کلیۀ بیش فروش‌ها در آینده در بخش خروجی این قیف، سود خالصی را برای کسب و کارتان فراهم می‌کند.

2) قیف تولید لید اختیاری (Opt-In Lead Generation Funnel): این نوع قیف فروش یکی از قیف‌های ساده و متداول در بازاریابی است که به هر وب‌سایتی پیشنهاد می‌کنیم و همانطور که از نام آن مشخص است، کسب سرنخ (لید) بیشتر از بالای قیف است و با این نوع قیف قادر به انجام عملیات تبدیل این سرنخ‌ها به مشتری در انتهای قیف هستید.

3) قیف وبینار (Webinar Sales Funnel): این نوع قیف، مخاطبان را به سوی ثبت‌نام و شرکت در وبینار آنلاین هدایت می‌کند و به عنوان یکی از بهترین قیف‌های بازاریابی برای کسب و کارهای فعال در زمینۀ فروش دوره‌ها و محصولات آموزشی و روش‌های مدیریت محسوب می‌شود و با کمک این قیف قادرید محصولات و خدمات خود را به هر فردی در جهان معرفی کنید.

4) قیف رونمایی محصول (Product Launch Funnel): این قیف پیش از تاریخ مشخصِ امکان خرید یک محصول، از آن رونمایی شده و باعث افزایش هیجان و رغبت خرید در افراد می‌شود. یکی از نمونه‌های بارز استفاده از این نوع قیف، مراسم رونمایی محصولات شرکت اپل است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که از این نوع قیف معمولاً برای محصولات فیزیکی استفاده می‌کنند ولی برخی مواقع شامل انواع خدمات هم می‌شوند.

5) قیف مشاوره رایگان (Free Consultation Funnel): این نوع قیف، امکان مکالمه مستقیم با کسب و کار شما را در رابطه با محصولات و خدمات می‌دهد و یکی از روش‌های مناسب برای تولید سرنخ (لید) به حساب می‌آید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این نوع قیف برای محصولات و خدماتی که به گفت‌وگو پیش از خرید نیاز دارند، مناسب است.

 

قیف فروش در بازاریابی چه اهمیتی دارد؟

 

قیف فروش در بازاریابی چه اهمیتی دارد؟

همواره آگاهی از بازدیدکنندگان و مسیری که طی می‌کنند، بسیار مهم است. شما با استفاده از قیف فروش می‌توانید درک کنید که مشتریان بالقوه شما در هر مرحله از مسیر سفر خرید خود به چه فکر می‌کنند و چه اقدامی انجام می‌دهند و به کمک این دید، شما می‌توانید به صورت درستی در کانال‌ها و فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری کنید، پیام مرتبط‌تری را به مشتریان خود برسانید و مشتریان احتمالی بیشتری را به خریداران تبدیل کنید. در حقیقت قیف فروش، اطلاعات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید مسیر مشتریان احتمالی خود را پیش از خرید بررسی کرده، فکر کنید که چه مطالبی برای شما مهم است، چه مطالبی برای مخاطبان گیرا هستند و با این کار بر روی بازدیدکنندگان خود تأثیر می‌گذارید و آن‌ها به مشتریان وفادار و دائمی شما تبدیل خواهند شد، پس توصیه می‌کنیم که گوگل را فراموش نکنید. در صورتی که قیف فروش کسب و کار خود را به درستی درک نکنید، نمی‌توانید آن را بهینه کنید.

 

مشتریان در قیف فروش به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

مشتری راغب (leads) : مشتریانی که در این گروه قرار دارند جزو کسانی هستند که قصد دارند بیشتر با محصولات و خدمات شما آشنا شوند، این مشتریان در قیف فروش سرنخ می‌دهند و شما باید با هوش اقتصادی خود، آن‌ها را جذب کرده، به مشتریان بالقوه و در نهایت مشتریان دائمی تبدیل کنید. وجوداین گونه مشتریان در قیف فروش، حیاتی می‌باشند؛ زیرا در ورودی این قیف مشتریان راغب قرار دارد و زمانی که ورودی قیف با افزایش جمعیت مواجه شود، می‌توانید از خروجی بهینه و اثربخشی استفاده کنید تا فروش را به شکل استوانه‌ای یا حداقل اختلاف دهانۀ ورودی و خروجی قیف درآورید.

مشتری بالقوه(Prospects) : مشتریان بالقوه کسانی هستند که علاقه‌ی خود را برای خرید محصولات شما اطلاع دادند و احتمال خریداری آن‌ها از محصولات شما بسیار زیاد می‌باشد. این مشتریان همان مشتریان راغب هستند که با عبور از فیلترهای مختلف تبدیل به مشتریان بالقوه می‌شوند و در میانۀ این قیف قرار گرفتند. مطمئناً مشتریان بالقوه از تعداد کمتری نسبت به مشتریان راغب برخوردارند، اما نکتۀ مهم این است که احتمال خرید محصولات از سوی مشتریان بالقوه بیشتر می‌باشد.

مشتری بالفعل و واقعی(Customer) : مشتری بالفعل کسی است که محصولات و خدمات شما را خریداری کرده است. این مشتریان خود به دو دسته تقسیم می‌شوند، مشتریانی که تنها یک مرتبه از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند که این نوع مشتری به خدمات شما وفادار می‌شود و می‌توانند تعداد زیادی مشتری را به شما معرفی کند به عنوان مثال یک بیمار که برای جراحی خاصی نزد متخصص می‌رود شاید نیاز نباشد دوباره به دکتر بابت همان مشکل مراجعه کند ولی می‌تواند مشتریان زیادی را با خدمات آن آشنا کند و گروه دیگری از مشتری وجود دارد که به‌طور متداوم و مکرر نیاز به خرید محصولات شما دارند. در هر دو صورت مشتری‌مداری امر مهمی می‌باشد تا مشتریان دائمی را برای خود حفظ کنید و این اصل از قیف فروش پنهان نمانده است و زمانی که مشتریان بالفعل از خروجی قیف می‌گذرند، آنها را رها نمی‌کنند و در ایجاد وفاداری آن‌ها به شرکت تمام استراتژی‌های خود را اعمال می‌کند.

 

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: 23 تکنیک معرفی محصول جدید برای فروش بیشتر در بازار

 

مراحل اصلی قیف فروش

 

مراحل اصلی قیف فروش

1) ایجاد آگاهی: طبیعتاً شما نمی‌توانید محصول یا خدماتی را به فردی بفروشید که هیچ‌گونه آگاهی از محصولات و خدمات شما ندارد؛ از این رو باید در مشتریان خود آگاهی ایجاد کنید، آن‌ها را از حضور خود آگاه کرده و کسب و کار و برند خود را به آن‌ها معرفی کنید.

2) کسب اطلاعات و ایجاد علاقه: پس از اینکه مشتریان از حضور کسب و کار و برند شما آگاه شدند باید با آموزش‌هایی در قالب محتوا، تبلیغات، بنر و ... که ارائه می‌دهید، آن‌ها را از مزایای محصولات و خدمات خود مطلع کنید و باید مشتری بداند که شما چگونه می‌خواهید مشکلات و نیازهای آن‌ها را برطرف کنید تا به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند شوند. تداوم ارسال پیام نقش مهمی در مسیر حرکت مشتریان شما دارد و با این کار آن‌ها را آماده می‌کنید تا در خصوص فعالیت و روند کسب و کارتان، اطلاعات لازم را دریافت کنند، در این صورت علاقۀ مشتریان نسبت به فعالیت و برند شما افزایش می‌یابد. هر قدر تعداد افراد آگاه از برند و کسب و کارتان بیشتر باشد، افراد بیشتری به انتهای قیف خواهند رسید.

3) تصمیم‌گیری: این مرحله بسیار حساس و مهم بوده، در این مرحله مشتریان آماده خرید هستند ولی مردد هستند و هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند. شما باید کلیۀ اطلاعات لازم در خصوص محصولات و خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید تا هیچ‌گونه ابهامی برای آن‌ها وجود نداشته باشد، شما با شرح داستان کسب و کارتان، ایجاد لینک‌های قابل کلیک برای مشتریان، کمپین‌های خلاقانه، تجربه خرید مشتری و نظرات آن‌ها را برای مشتریان جدید فراهم نمایید. همچنین شما قادرید با ارائه کدهای تخفیف، طرح‌های تشویقی و حتی جایزه آن‌ها را به سوی کسب و کار و برند خود بکشانید و آن‌ها را به سمت اقدام جهت خرید سوق دهید.

4) اقدام به خرید: این مرحله در قیف فروش به عنوان مهم‌ترین و نهایی‌ترین مرحله محسوب می‌شود. شما برای اینکه مشتریانی که برای خرید دودل هستند، آن‌ها را برای انجام این کار مصمم کنید باید با حرکتی هوشمندانه همچون ارائه کدهای تخفیف، جایزه و ... مشتریان خود را مصمم به خرید کنید. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که اگر مشتریان، خرید خود را نهایی کنند باید برای تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار، اقدامات و کمپین‌هایی را در نظر بگیرید، اطمینان حاصل کنید حتماً در ذهن آن‌ها حک خواهید شد و آن‌ها برای نیازهای خود در آینده به کسب و کار شما مراجعه می‌کنند. شما می‌توانید با اقدامات و خدمات پس از فروش همچون: پاسخ به سوالات، پشتیبانی، گارانتی و ... مشتریان خود را وفادار کنید.

 

قیف فروش چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایا

معایب

- شناسایی مشتریان

- پیش‌بینی وضعیت بازار

- شناسایی چالش‌ها و موانع

- بازاریابی مؤثر با شناخت موقعیت مشتریان

- انتقال معاملات باسرعت بیشتر به مراحل بعدی

- شناسایی ذائقه (سلایق، علایق، نیازها و مشکلات) مشتریان

- صرفه‌جویی در وقت شما با کنار گذاشتن مشتریان احتمالی بی‌صلاحیت و تمرکز بر روی سرنخ‌های باکیفیت (لیدها)

- امکان پیگیری معیارهای مهم همچون: تعداد و اندازه متوسط معاملات، درصد متوسط معاملات موفق، سرعت فروش

ـــــــــ

 

چه عواملی در خرید نهایی مشتریان شما مؤثر است؟

برخی از عوامل در زمینۀ ترغیب مشتریان، خرید نهایی مشتریان و وفادارسازی آن‌ها مؤثر است که عبارتند از:

  • بهبود و ارتقا سئو سایت
  • بهبود و ارتقا تجربه کاربری
  • ارائه اطلاعات جامع، کاربردی و مفید
  • ارائه درخواست برای ثبت‌نام در خبرنامه و ثبت ایمیل کاربران
  • ارسال پیام‌های تبلیغاتی گیرا، ارسال ایمیل، ارائه کدهای تخفیف و نمونه‌های رایگان محصولات

در این بخش باید به این نکته اشاره کنیم که قیف فروش به مرور زمان باریک‌تر می‌شود ولی شما قادرید با روش‌های متفاوت، نرخ تبدیل را افزایش دهید و با تفکیک این مراحل و افرادی که به هر مرحله وارد می‌شوند قادرید تحلیل بهتری بر روی استراتژی بازاریابی و فروش خود داشته باشید.

 

به چه علت باید قیف فروش خود را بهینه کنید؟

 

به چه علت باید قیف فروش خود را بهینه کنید؟

همانطور که می‌دانید مشتریان احتمالی شما دارای گزینه‌های بسیاری هستند و در صورتی که قصد دارید این افراد محصولات و خدمات شما را از میان رقیبانتان انتخاب کنند باید بازاریابی کارآمد و مؤثری داشته باشید و بدون داشتن قیف فروش بهینه شده و سازمان یافته در کسب و کارتان، شما تنها قادرید در مورد نیازها و خواسته‌های مشتریان خود از حدس و گمانه زنی استفاده کنید و در صورتی که حدس شما اشتباه باشد، فرصت فروش خود را از دست خواهید داد. در صورتی که صفحات شما برای تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری بهینه نشده باشند، بسیاری از افراد فقط بر روی لینک کلیک کرده و پس از چند ثانیه از صفحه خارج خواهند شد؛ از این رو همواره سایت خود را بهبود دهید و قیف فروش خود را بهینه کنید تا بتوانید با آن، مسیر سفر مشتریان احتمالی خود را پیش از خرید بررسی کنید و با درک اینکه چه مطالبی برای مخاطبان جذاب است بر روی بازدیدکنندگان و مشتریان خود تأثیر بگذارید و آن‌ها را به برند و کسب و کارتان وفادار کنید.

 

مدیریت درست قیف فروش در بازاریابی چه کمکی به شما می‌کند؟

به طور معمول کاهش مرحله به مرحله افراد در قیف فروش به سه دلیل رخ می‌دهد که قادرید با کمک مدیریت صحیح و اصولی قیف فروش در بازاریابی این مشکل را حل کنید.

  • هنگامی که بسیار کند عمل می‌کنید: ما در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که بتوانید در پنج دقیقه نخست، لیدهای جدید را پیگیری و ترغیب کنید، احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری حدود نه برابر افزایش می‌یابد و در صورتی که این مکالمه را تا 30 دقیقه ادامه دهید، میزان فروش شما حدود 21 برابر کاهش می‌یابد. حال ممکن است بپرسید چگونه می‌توانید در پنج دقیقه نخست، لیدها را به خرید تشویق و ترغیب کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهتر است اقداماتی همچون: داشتن آمار دقیق تمامی لیدها، تعریف پرسونای مشتری و ایجاد کمپین‌های ایمیل مارکتینگ را انجام دهید و پیش از تماس با مشتری، برای مکالمه خود برنامه‌ریزی کنید و چندین مرتبه آن را تمرین کنید، در صورتی که قسمتی از مکالمه خود را خراب کردید اصلاً استرس به خود راه ندهید و مکالمه خود را با خونسردی ادامه دهید، شما باید به حدی تمرین کنید که بتوانید با تمرکز، دقت و به صورت موفقیت‌آمیز، تماس‌های خود را کوتاه انجام دهید و در نهایت فروش خوبی را تجربه کنید.
  • هنگامی که به سرعت پاسخ‌های «نه» را رها می‌کنید: معمولاً در فروش «نه» به معنای نه تا بعد است و افرادی که این پاسخ را می‌دهند به این معنی نیست که به محصول و خدمات شما علاقه‌ای ندارند، بلکه منظور آن‌ها این است که به این محصول و خدمات علاقه دارند و ازرش آن را درک می‌کنند ولی در حال حاضر قادر به استفاده از آن‌ها نیستند، در صورتی که شما این لیدها را به سرعت رها کنید و به دنبال لیدهای دیگر بروید، کاری اشتباهی انجام داده‌اید. ما به شما توصیه می‌کنیم که یک کمپین ایمیل مارکتینگ به صورت خودکار ایجاد کنید تا هر زمان که با این مشکل مواجه شدید، بتوانید اطلاعات احتمالی را که تنها برای آن‌ها طراحی شده را ارسال نمایید. این کمپین کلیۀ تردیدهای آن‌ها را از بین برده و آن‌ها را به سوی فروش سوق می‌دهد.
  • هنگامی که پیگیری‌هایتان با شکست مواجه می‌شود: همانطور که می‌دانید هر موفقیتی نیازمند تلاش هوشمندانه است و فروش شما به پیگیری نیاز دارد و تحقیقات نشان می‌دهد حدود 80 درصد فروش‌ها پس از پنج مرتبه پیگیری انجام شده است، فقط حدود 44 درصد از فروشندگان پس از یک مرتبه تسلیم می‌شوند و 56 درصد این پیگیری را ادامه می‌دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم تمام پشتکار و تلاش خود را به صورت هوشمندانه جهت پیگیری به‌کار بگیرید.

 

چگونه برای کسب و کار خود، یک قیف فروش بسازید؟

 

چگونه برای کسب و کار خود، یک قیف فروش بسازید؟

حال که مفهوم و مراحل قیف فروش را شناختید، لازم است با چگونگی ساخت آن هم آشنا شوید. همانطور که می‌دانید کسب و کاری مختلف شیوۀ ویژه خود را برای ساخت قیف فروش دارند ولی به طور کلی مراحل ساخت این استراتژی، ساختار یکسانی را دنبال می‌کند؛ از این رو قصد داریم در این بخش به صورت قدم به قدم ساخت قیف فروش را برایتان شرح می‌دهیم.

1) جمع‌آوری اطلاعات مفید از مشتریانتان: نخستین مرحله برای ساخت قیف فروش این است که با صحبت کردن با مشتریان خود، اطلاعات جامعی در مورد آن‌ها کسب کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نباید به سراغ معرفی کسب و کارتان برای تمام افراد باشید، بلکه باید به دنبال مشتریانی باشید که به کسب و کارتان نیاز دارند.

2) جلب توجه مشتریان: همانطور که می‌دانید جلب توجه مخاطبان تنها روشی است که قیف فروش شما با آن کار می‌کند و بدون در نظر گرفتن آن، قیف فروشی برای کسب و کارتان وجود نخواهد داشت. شما برای جلب توجه مشتریان خود در مرحله نخست باید مسیری را انتخاب کرده و محتوای مفید، جذاب و مختلفی همچون: محتوای متنی، ویدئویی، محتوای شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک و ... تولید کنید تا ترافیک ارگانیک دریافت کنید.

3) ساخت صفحۀ فرود: صفحه فرود نخستین فرصت مشتریان برای آشنایی با کسب و کار و برند شما است. شما در این صفحه، کسب و کار و مزایای فوق‌العاده و خاص محصولات و خدمات خود را با محتواهای مفید و جذابی که تولید نمودید، منتشر می‌کنید. کاربران قادرند با روش‌های مختلفی همچون: کلیک بر روی لینک یا تبلیغ شما در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ورود به وبیناری از سوی کسب و کارتان و ... به صفحه فرود دسترسی داشته باشند.

4) ارائه هدیه‌ای ارزشمند: در صورتی که تمایل دارید در صفحه فرود، اطلاعاتی همچون: ایمیل، تلفن همراه و ... را از کاربران دریافت کنید، در ازای اینکه کاربران ایمیل خود را در اختیار شما قرار می‌دهند، هدیه ارزشمند و کوچکی همچون: مطالب آموزنده و مفید، پیوست کتاب الکترونیکی رایگان و ... ارائه دهید؛ زیرا این کار برای جذب مشتریان احتمالی بسیار مناسب می‌باشد.

5) پرورش مشتریان راغب: اکنون که مشتریان احتمالی شما تمایل به ثبت ایمیل خود در صفحه شما دارند باید به پرورش مشتریان راغب (لیدها) بپردازید؛ بنابراین باید اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات خود در اختیار آن‌ها قرار دهید و به طور کامل دربرگیرندۀ نیازهای آن‌ها باشد. به خاطر داشته باشید که ارتباط خود را با لیدها حفظ کنید ولی توجه داشته باشید که این کار موجب آزار آن‌ها نشود.

6) ارائه پیشنهادات وسوسه‌انگیز: شما باید در این مرحله بهترین پیشنهادات (ارائه کد تخفیف، دوره آزمایشی رایگان، جایزه و ...) را به آن‌ها ارائه دهید تا رد و بی‌توجهی به این پیشنهادات برای مشتریان راغب دشوار باشد.

7) ادامه سفر مشتری: در این مرحله ممکن است برخی از مشتریان احتمالی شماتبدیل به خریدار شود یا اقدام به خرید نکنند، شما باید در هر دو صورت ارتباط خود را با آن‌ها از طریق: ارائه آموزش‌های مرتبط با محصولات و خدماتتان، ارائه خدمات جذاب برای حفظ آن‌ها به عنوان مشتری ارزشمند و ایجاد رابطه وفادارانه از طریق تعامل منظم، حفظ کنید. البته باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که با انجام این اقدامات، مشتری احتمالی شما خریدی انجام ندهد، او را بلافاصله رها نکنید بلکه با وی از طریق ایمیل‌های تبدیل لید به مشتری جهت تغییر مشتری احتمالی به خریدار استفاده کنید؛ زیرا با این کار، حس اعتماد در مشتریان احتمالی ایجاد کرده و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل خواهید کرد.

8) بهبود و ارتقا قیف فروش: برخی افراد اشتباهاً تصور می‌کنند که با پایان ساخت یک قیف فروش، کار آن‌ها تمام می‌شود. شما باید همواره به سراغ روش‌هایی برای بهبود و بهینه‌سازی قیف فروش خود بروید و بر روی استراتژی‌های هر مرحله تمرکز کنید؛ از این رو می‌توانید با مشاهده نرخ حفظ مشتریان متوجه شوید که مشتریان چند مرتبه برای خرید محصولات و خدمات به شما مراجعه کردند یا کدام محصولات و خدمات دیگر را برای خرید ترجیح می‌دهند.

 

نکات طلایی برای اجرای موفق قیف فروش در کسب و کارتان

  • همواره رفتار مخاطبان خود را بررسی کنید.
  • به کمک لینکدین، محتوای متنی، تصاویر اینفوگرافیک و ... توجه مخاطبان را به برند و کسب و کار خود جلب کنید.
  • صفحه فرود جذابی طراحی کنید.
  • ارسال ایمیل‌های هدفمند را فراموش نکنید (البته در ارسال ایمیل زیاده‌روی نکنید؛ زیرا این کار موجب نارضایتی مشتریان می‌شود، بهتر است هفته‌ای یک تا دو ایمیل ارسال کنید).
  • دائماً و به صورت منظم با مشتریان خود در ارتباط باشید (از مشتریان خود تشکر کنید و پیشنهاداتی جذابی همچون: ارائه کدهای تخفیف، درخواست انجام عملی و ... ارائه دهید).

 

نتیجه گیری

همواره کسب و کارهای مختلف برای افزایش فروش خود دست به دامان روش‌های مختلف بازاریابی می‌شوند، قیف فروش یکی از روش‌های فوق‌العاده و مؤثر در این زمینه است. البته باید قیف فروش مناسب با کسب و کار خود را باتوجه به استراتژی‌هایی که برای خود تدوین کردید، ایجاد کنید. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با مفهوم قیف فروش و انواع آن، مراحل و مزایا و معایب آن آشنا کردیم، به برخی از متداول‌ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دادیم و در انتها نکاتی را برای اجرای موفقیت‌آمیز قیف فروش برای کسب و کارتان ارائه دادیم، از شما سپاسگزاریم که تا پایان مقاله همراه ما بودید.

 

نوشتن یک نظر

نظر