9 تا از بهترین افزونه های مفید سئو برای وبلاگ نویسان

  • زمان تقریبی مطالعه 8 دقیقه
  • 1138

۹ تا از بهترین افزونه‌ های مفید سئو برای وبلاگ‌ نویسان

در دنیای دیجیتال، حضور آنلاین بیش از تولیدات بزرگ و سرمایه گذاری های عظیم در تبلیغات پولی اهمیت بسیاری خواهد داشت. درست است که پول همیشه کمک می کند، اما انجام درست سئوی شما چیزی است که هر استراتژی را با ارزش و قیمتی خواهد کرد. بنابراین مهم نیست که چقدر باید سرمایه گذاری کنید، با ابزارهای خوب و هوشمند سئو می توان به رتبه های بالا صعود کرد و وب سایت شرکت خود را در صدر نتایج جستجو گوگل قرار داد. اما از کدام یک استفاده کنیم؟ ما بهترین ابزارهای سئو را برای بهبود عملکرد وبلاگ و استفاده از بازاریابی محتوا برای افزایش دید آنلاین برای شما در سایت پزشک کسب و کار خود فهرست کرده ایم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

۹ افزونه‌ی سئو

 

۹ افزونه‌ی سئو

  • Bit.ly
  • Yoast SEO
  • ابزار سئو SEOQuake
  • MozBar
  • SEMrush
  • Firebug
  • ShareMetric
  • Scraper
  • iMacros

 

حتما بخوانید: سئو چیست، صفر تا صد هر آنچه که درباره SEO باید بدانید

 

  • Bit.ly

قسمت بزرگی از کار شما به عنوان یک سئو کار حول محور لینک‌دهی می‌چرخد. Bit.ly یکی از دوست داشتنی ترین سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک می باشد، که به شما این اجازه را می‌دهد UR های خود را خیلی سریع کوتاه کرده و آمار ردیابی یک لینک مانند تعداد کلیک انجام شده بر روی آن را مشاهده نمایید. یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب این افزونه این می باشد، زمانی که می‌خواهید یک URL را به کمک آن کوتاه کنید، در صورتی که فرد دیگری قبلاً این کار را با همین افزونه انجام داده باشد، می‌توانید ببینید که قبلاً چند بار روی آن کلیک شده است. زمانی که بر روی آیکون این افزونه کلیک کنید در همان لحظه آدرس کوتاه شده‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد که به طور مستقیم می‌توانید آن را در پروفایل‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

 

  • Yoast SEO

با پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی، چیزی که باعث می شود آنها برای شما کار کنند، تولید محتوای جذاب می باشد و ابزارهایی برای کمک به شما در اینجا نیز وجود دارد. Google همیشه برای محتوای منحصر به فرد، مرتبط و دارای ساختار مناسب ارزش قائل بین پست ها، ویدیوها، تصاویر و ترکیبی از همه آنها و... اگر وبلاگ شما از وردپرس استفاده می کند، یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای سئو در جهان برای نوشتن و انتشار آنلاین را در اختیار خواهید داشت. همچنین Yoast SEO افزونه ای است که به شما کمک می کند متن های جذاب تری بنویسید، اما نه تنها این می تواند استفاده از کلمه کلیدی و تغییرات آن، خوانایی و پیوند داخلی را بررسی کند. اما نه تنها در درون خود محتوای متن، بلکه می‌تواند محتوای شما را تقویت کند و نمایه‌سازی را بهبود بخشد، به گوگل بگوید که صفحه شما واقعاً درباره چه چیزی است، و حتی بینش محتوا را بر اساس آنچه قبلاً نوشته‌اید ارائه دهد. نسخه رایگان ویژگی های اصلی را برای شروع در اختیار شما قرار می دهد، اما Yoast Pro گران نیست و می تواند به شما بازده عالی سئو بدهد.

 

  • ابزار سئو SEOQuake

ابزار SEOquake به عنوان افزونه مرورگر برای مرورگرهای گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا و سافاری می باشد. این ابزار، اطلاعات مرتبط با سئو را برای هر وب سایت فراهم خواهد کرد. این اطلاعات شامل رتبه صفحه، سن، آخرین به روز رسانی، رتبه الکسا و بسیاری از پارامترهای دیگر می باشد.همچنین این ابزار یکی از افزونه های مرورگر می باشد که بیشترین تعداد دانلود را خواهد داشت.

 

بهتر است بخوانید: بیان 6 روش اساسی برای بهینه سازی سئو داخلی سایت فروشگاهی و علت اهمیت آن

 

  • MozBar

MozBar یک افزونه مرورگر می باشد که توسط یکی از شرکت های پیشرو در توسعه نرم افزار SEO برای بازاریابی در جهان ارائه خواهد شدو همچنین برای دامنه ها و صفحات خاص از 0 تا 100 امتیاز می دهد. بنابراین، هرچه نمره بالاتر باشد، صفحه وب بهتر و قابل اعتمادتر است. ابزار سئوی Moz برای وبلاگ ها دامنه شما را بر اساس چندین عامل مانند تعداد و قابلیت اطمینان بک لینک ها، موقعیت های ارگانیک و ثبات پست های وبلاگ امتیاز می دهد. همچنین در استراتژی سئوی شما، همیشه قابل اهمیت می باشد که می توانید آن امتیاز را پیگیری کنید. اما همچنین می تواند به شما کمک کند تا بین دامنه خود و دامنه های رقبای اصلی خود مقایسه کنید .

 

  • SEMrush

SEMrush یکی از معروف ترین ابزار های سئو برای وبلاگ ها می باشد که آن را به عنوان ابزار کلمات کلیدی می شناسند، اگرچه بسیاری از وبلاگ نویسان این را نمی دانند و می توان گفت یک منبع بسیار خوب برای نظارت بر وبلاگ شما می باشد.شما می توانید در ابتدای کار برای دسترسی به داده های ضروری در استراتژی سئو وارد کنید، مانند:

  • کلمات کلیدی که ترافیک بیشتری را به وبلاگ شما می آورند.
  • کلمات کلیدی که محتوای شما برای آنها رتبه بندی می شود.
  • هزینه تخمینی PPC با توجه به ترافیک ارگانیک شما.
  • تعداد و آنالیز بک لینک ها

نمودارهای بصری تمام اطلاعات جمع آوری شده در وبلاگ را نشان می دهد. این مدل تجسم داده ها به دستیابی به بینش های ارزشمند در مورد اقدامات صحیح در استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک خواهد کرد. SEMrush به داده های وبلاگ شما محدود نمی شود. پس از همه، آن را نیز یک ابزار تجزیه و تحلیل رقابت می دانند. داده های استراتژیک را از سایر وبلاگ ها نمایش می دهد که از گزارش های مقایسه ای بین دامنه های مرتبط پشتیبانی می کند. امکان مقایسه تعداد کلمات کلیدی، ترافیک، موقعیت های ارگانیک و سایر اطلاعات وجود دارد که همه آنها با جزئیات در رابط کاربری نمایش داده خواهند شد.

 

  • Firebug

این افزونه مخصوص هر سئو یا توسعه‌دهنده‌ای است که از فایرفاکس استفاده می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با کلیک بر روی یک عنصر صفحه کد HTML یا CSS آن را ببینید. همچنین شما می‌توانید با ویرایش کدهای صفحه آن را به شکلی که دوست دارید تغییر دهید و نتیجه آن را ببینید.

 

  • ShareMetric

زمانی که شما تمایلی به استفاده از یک نوار کاملی از سئو ندارید لازم است بدانید که عملکرد یک صفحه‌ی خاص در رسانه‌های اجتماعی چگونه می باشد و همچنین برای این کار می‌توانید از این افزونه استفاده نمایید. زمانی که بر روی آیکون این افزونه کلیک می کنید این ابزار آمار شبکه‌های اجتماعی هر صفحه از جمله فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، گوگل پلاس و… نشان خواهد داد. جدایی از این آمار عمومی مربوط به سئو را که شامل (OSE (Open Site Explorer و رتبه‌ی دامنه و ارتباطات دامنه‌ی اصلی هر صفحه است را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

  • Scraper

Scraper ابزاری برای استخراج داده ها می باشد که به شما کمک خواهد کرد که داده‌ها را از صفحات وب به صفحات گسترده انتقال دهید. زمانی که می خواهیدبه سرعت به تجزیه‌وتحلیل داده‌های صفحات وب در صفحات گسترده بپردازید این افزونه برایتان بسیار مفید خواهد بود.نکته‌ی دیگر در مورد این افزونه این می باشد که به طور کامل  بصری و ساده طراحی شده و به طور تمام وقت کار نخواهد کرد. یعنی این افزونه پیچیدگی ها  را جدی  نگرفته و نمی تواند  به نحوی قوی شود که مسئولیت رسیدگی به تمام موقعیت‌ها را بر دوش خود گیرد.

 

  • iMacros

اتوماسیون یک ابزار قدرتمند می باشد. یک نکته بسیار مهم این می باشد که چگونه تبادل‌کننده‌ها و بهینه‌سازهای سایت برای سال‌ها نتایج حاصل از موتورهای جستجو را تحت سلطه‌ی خود درمی‌آورند. حال که گوگل این کار را به دست گرفته است در بیش‌تر بخش‌ها ایجادکننده‌های خودکار لینک از کار افتاده‌اند. اگرچه به این معنی نیست که اتوماسیون نمی‌تواند در سایر جنبه‌های سئو به شما کمک کند. اگر شما یک کاری را به صورت روزانه یا هفتگی انجام می‌دهید و این روند همیشه دقیقاً با همین روال انجام می‌شود می‌توانید آن را به حالت خودکار تنظیم نمایید. قدرت سیستم اتوماسیون این می باشد که در انجام هر کار کوچک چند دقیقه زمان ذخیره کند که صرفه‌جویی در زمان به شکل منظم در پایان سال می‌تواند ساعت‌ها زمان را برای شما ذخیره نماید.

 

نتیجه گیری

زمانی که ابزار مناسبی در اختیار ندارید، سئو خسته کننده و پیچیده به نظر می رسد. با این حال، وقتی بهترین افزونه‌های وردپرس را برای سئو پیدا کنید و مدتی را صرف یادگیری نحوه استفاده از آنها کنید، کارهایی مانند برنامه‌ریزی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و گزارش‌دهی راحت می شود. این لیست مقدار زیادی را پوشش خواهد داد، اما برخی از شرکت ها نیازهای سئو متفاوتی دارند. بنابراین ما در این مقاله در سایت پزشک کسب و کار توصیه های نهایی ما بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد بهترین افزونه ها و ابزارهای SEO برای وردپرس می باشدکه ما ۹ تا از بهترین افزونه‌ های مفید سئو برای وبلاگ‌ نویسان وبرای بهینه سازی صفحات و پست ها به صورت جداگانه برای شما توضیح داده ایم.امیدوارم این مطالب برای شما مفید و آموزنده بوده باشد.ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید.

 

نوشتن یک نظر

نظر