برند منشن (Brand Mention) چیست؟ تاثیر بی نظیر آن در سئو

  • زمان تقریبی مطالعه 13 دقیقه
  • 2704

برند منشن (Brand Mention) چیست؟ تاثیر بی نظیر آن در سئو

برند منشن در واقع آن لحظاتی می باشد که نام برند شما در رسانه های اجتماعی یا سایت های خبری ذکر می شود. این ذکر نام می تواند شامل: تبلیغ نام برند، لوگو، محصول خاص شرکت شما در هر رسانه و سایتی باشد. به عبارتی اسم بردن از نام برند شما توسط هر شخص و سازمانی برند منشن می باشد. که در کنار افزایش اگاهی برند، تاثیر فراوانی بر سئو و پیدا کردن مخاطبان و بازار هدف خواهد داشت. این روش در موتور های جستجو نیز عملکرد خوبی داشته است.

برند منشن می تواند یک فرصت عالی برای شرکت و کسب و کار شما باشند، اما در صورت استفاده نادرست می توانند به نتیجه معکوس نیز بدهد. شما باید تلاش کنید تا از نظرات مثبی که در مورد برند شما مطرح می شود حمایت کرده و از نظرات منفی درس بگیرید و به فکر ایده های بهتر باشید و با تجربیاتی که کسب می کنید موجب پیشرفت در کسب و کار خویش شوید. حال در این مقاله از پزشک کسب و کار به شما خواهیم گفت که با کمک برند منشن چه کاری می توانید انجام دهید تا موجب افزایش بازدید ، بهبود سئو وب سایتتان شود. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بیشتربدانید: 19 نکته طلایی برای موفقیت در پرسونال برندینگ

 

انواع مختلفی از برند منشن

 

انواع مختلفی از برند منشن

-اشاره‌های رسانه‌ای: زمانی است که یک روزنامه‌نگار یا وبلاگ‌نویس درباره شرکت شما و کاری که انجام می‌دهید می‌نویسد.

-Social Media Mentions: زمانی است که مشتری در مورد شرکت شما در شبکه های اجتماعی پست می گذارد و شما را در پست تگ می کند.

-بررسی محصول: زمانی است که شخصی محصول شما را در وبلاگ یا وب سایت خود بررسی می کند و آن را در پست خود قرار می دهد.

-وب‌سایت‌ها: این زمانی است که شخصی به وب‌سایت شما از وب‌سایت خود پیوند می‌دهد، به این معنی که آن را در مقاله یا پست وبلاگ خود ذکر می‌کند.

-پادکست: زمانی است که شخصی در مورد شرکت شما در پادکست صحبت می کند و آن را با نام ذکر می کند.

 

برند منشن چه تاثیری بر سئو سایت می گذارد؟

امروزه گوگل برند منشن را آنالیز و بررسی می کند و برای کسب و کار هایی که دارای برند منشن بیشتر و تاثیر گذار تری باشند، ارزش بیشتری قائل می شود. همچنین یک برند منشن موفق موجب رسیدن به رتبه بهتری در نتایج گوگل و سبقت گرفتن از رقیبان خواهد شد. به طور مثال الگوریتمی مانند الگوریتم پاندا که وظیفه ی آن بررسی محتواهای درون یک سایت می باشد، برند منشن را یک بک لینک تضمینی می داند و اعتبار آن را حفظ کرده و بالا می برد و همانند یک لینک خارجی با کیفیت تاثیر بسیاری بر سئوی سایت شما می گذارد. از این رو گوگل توجه بسیاری به برند منشن می کند و اهمیت بسیاری به برند منشن های موفق و مثبت می دهد. حال اگر می خواهید سئوی سایتتان را بهبود بخشید، برند منشن و تاثیرات بسیار آن را فراموش نکنید.

 

تفاوت بین «برند منشن» و «آگاهی از برند»

آگاهی از برند به میزان شناخت عموم مردم از یک برند یا شرکت گفته می شود در واقع میزان آگاهی است که مردم در مورد یک برند یا شرکت دارند. در صورتی که برند منشن، هر گونه ذکر نام برند یا شرکت در رسانه ها مانند: تلویزیون، روزنامه ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی است.

شرکت ها می توانند از کمپین های تبلیغاتی و رویدادهای روابط عمومی برای تبلیغ خود و افزایش آگاهی از برندشان استفاده کنند، آنها همچنین می توانند از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال مانند: وبلاگ نویسی و بازاریابی رسانه های اجتماعی برای ایجاد شهرت آنلاین خود استفاده نمایند. در نهایت روند طبیعی برند منشن، حاصل تلاش افراد و برندی است که به کسب و کار شما اعتماد دارند و با ذکر نام برندتان موجب مشهوریت بیشتر شما خواهند شد. البته گاهی اوقات نیز به تعریف یا نقد از برند شما پرداخته می شود.

 

2 موردی که دانستن و رعایت آن ها برای برند منشن مفید می باشد

نظرات مشتریان: گاهی مشتریان در مورد محصولات، خدمات و تجربه مشتری در وب سایت شرکت، سایت های بررسی شخص ثالث، شبکه های اجتماعی و انجمن ها بازخورد می گذارند. تمرکز بر نظرات مشتریان می تواند پشتیبانی مشتری را بهبود بخشد و فرآیندهای تجاری را اصلاح کند.

نام‌گذاری‌های اجتماعی: درصد زیادی از نام‌های تجاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر و فیسبوک رخ می‌دهند. توسعه یک استراتژی برندسازی با محوریت کانال‌های اجتماعی با استفاده از نرم‌افزار نظارت بر رسانه‌های اجتماعی هنگام نظارت بر برند منشن سودمند است.

 

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید: بردکرامب (Breadcrumb) چیست؟ 8 نکته طلایی برای سئو بهینه بردکرامب

 

10 مزایای برند منشن

 

10 مزایای برند منشن

- برند منشن به شرکت ها کمک می کند تا میزان آگهی مردم و مخاطبانش نسبت به برند، محصولات و خدماتشان را ارزیابی کنند.

- با افزایش اتفاق برند منشن، کسب و کار ها نقاط ضعف و قوت خویش را بهتر خواهند شناخت و در نتیجه موجب بهبود عملکرد مجموعه خواهد شد.

- برند منشن به بازاریابان کمک می کنند تا کانال مناسب تعامل با مشتری را انتخاب کنند. هنگامی که یک برند منشن به صورت آنلاین ذکر می شود، از طریق بحث و گفتگو به مزیت رقابتی دست می یابد که منجر به دیده شدن و آگاهی بیشتر از برند می شود.

- برند منشن به شرکت ها کمک می کند تا پرس و جوها، بازخوردها، درخواست ها و شکایات مشتریان را نظارت کنند. بنابراین، شرکت ها می توانند نام های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنند و به سرعت پاسخ دهند، رضایت مشتری را افزایش دهند و کاربران موجود را حفظ کنند.

- نرخ تبدیل بالاتر، افزایش رضایت و حفظ مشتری و در نتیجه، فروش بیشتر همگی از مزایای برند منشن می باشند. وقتی یک کسب‌وکار به سرعت نگرانی‌های مشتریان را در رسانه‌های مختلف کاهش می‌دهد، اعتماد مخاطبان خود را جلب می‌کند.

- برند منشن همچنین می تواند مشتریان بالقوه را شناسایی کند، زیرا کاربران اغلب در مورد شرکت ها به صورت آنلاین صحبت می کنند و قبل از خرید به بررسی ها و نظرات توجه کرده و سپس اعتماد می کنند. تعامل با این مشتریان به آنها کمک می کند تا در قیف فروش پایین بیایند و تبدیل ها را افزایش دهند.

- برند منشن به بهبود شهرت شما کمک کند. اگر مردم ببینند که برندهای موفق دیگر از شما نام می برند، باور خواهند کرد که شما نیز باید یک شرکت موفق باشید.

- نظارت بر برند منشن شما را قادر می سازد تا بینشی عمیق از نحوه تعامل مخاطبان با محصولات و خدمات خود داشته باشید. این به نوبه خود شما را قادر می سازد تا کمپین های بازاریابی خود را شکل دهید و نقاطی که در آنها عقب مانده اید و نحوه بهبود و اصلاح چالش ها را مشخص سازید.

- برند منشن می توانند شما را در بهبود استراتژی های بازاریابی، خدمات مشتری، توسعه محصول و موارد دیگر راهنمایی کنند. ارائه مداوم نظرات مشتریان به شما این امکان را می دهد که به طور مداوم بر بهبودی که برند شما از نظر توسعه و بازاریابی نشان می دهد نظارت کنید.

- برند منشن تأییدیه برند شما از وب سایت های شخص ثالث، کانال های رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسان است. علاوه بر این، بسیاری از وب سایت ها دارای ویژگی های داخلی هستند که به شما امکان می دهد ببینید چه کسی از شما نام برده است

 

برند منشن و اهمیت آن در بازاریابی درونگرا

اینترنت مسیر ارتباطات را به شدت تغییر داده است و این موضوع به شدت بر استراتژی های بازاریابی یک برند تأثیر گذاشته است. زمانی که گفت و گوی و تعامل مشتریان با کسب و کار ها و برند، از سوی مشتری صورت گیرد و ابتدا او احساس نیاز کند و سمت شما آید، بازاریابی شما، بازاریابی درونگرا خواهد بود و برند منشن تاثیرات بسیاری را بر روی بازاریابی درونگرا می گذارد.

 

برند منشن چگونه موجب بیشتر دیده شد و آگاهی برندتان می شود؟

برند منشن شناخت کسب و کار شما را افزایش می دهد و اگر شما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات با کیفیت، شهرت خوبی داشته باشید، منجر به افزایش فروش در کسب و کارتان می شود، زیرا آنها محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما را نسبت به سایر فروشندگان انتخاب می کنند. حال اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید که به مخاطبان واقعی خدمات ارائه می‌دهد، احتمال زیادی وجود دارد که کسی در جایی در جهان درباره برند شما صحبت کند و همه این بحث‌ها نشان دهنده فرصت‌های متعدد برای دیده شدن بیشتر شما می باشد.

 

برند منشن چگونه اعتبار برند شما را تقویت می کند

یکی از مهمترین مزایای برند منشن این است که شهرت آنلاین برند شما را تقویت می کند. در حالی که مدیریت شهرت هم در رسانه های آنلاین و هم در رسانه های آفلاین نقش حیاتی ایفا می کند، شما به راحتی می توانید برند منشن خود را به صورت آنلاین دنبال کنید. با اشاره مثبت به شما این امکان را می دهد که با طرفداران خود وارد گفتگو شوید و اطمینان حاصل کنید که یک رابطه قوی با مشتریان خود ایجاد می کنید و در نهایت همین موضوع اعتبار برند شما را تقویت خواهد کرد.

تمام تعاملات مثبتی که با مشتریان خود دارید با موفقیت، یک پایگاه مشتری بزرگ ایجاد می کند که به شما وفادار خواهد بود. به عنوان یک برند، باید از تمام فرصت هایی که برای ایجاد روابط سالم با مشتریان خود به دست می آورید، نهایت استفاده را ببرید. از سوی دیگر، زمانی که صحبت از اظهارات منفی در مورد کسب و کار شما می شود، همیشه به یاد داشته باشید که مشتریان در صورت ناراضی بودن، صدای بیشتری خواهند داشت. این امر در مورد تجارت آنلاین نیز صادق است. اگر کسی در جایی درباره برند شما منفی صحبت می کند، باید عملکرد و محصولات خویش را در مورد آن موضوع ارزیابی نمایید.

 

آیا برند منشن موجب بی نیاز شدن به لینک ها و بک لینک ها می شود؟

اگر فکر می کنید که برند منشن الزام ایجاد لینک را از بین می برد، پس در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید. برعکس، لینک بیلدینگ هرگز به پایان نمی رسد زیرا یکی از اجزای حیاتی بازاریابی است. علاوه بر این، نظارت بر برند منشن شما را قادر می سازد فرصت های لینک سازی بیشتری برای برند خود ایجاد کنید. اگر در مورد مشتریان بالقوه لینک صحبت می‌کنید که امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسند، آنها چیزی جز ارجاعات برند یا مراجع تجاری شما نیستند.

شما باید این واقعیت را بدانید که افرادی که درباره‌ی برند شما یا محصول و خدماتتان بحث می کنند، شانس بیشتری برای پیوند با برند شما دارند. به طور مثال اگر در سایتی با برند منشن برند خود برخورد کردید، فقط باید با صاحب وب سایت تماس بگیرید و از او بخواهید که وب سایت شما را به وب سایت خود پیوند دهد. در صورتی که یک وب سایت چیزی در مورد برند شما ذکر می کند، نباید هیچ مشکلی در پیوند با برند شما داشته باشد.

این به عنوان فرصتی برای برند شما عمل می کند زیرا مشتریان آن وب سایت که با کسب و کار شما آشنا نبودند، حال با برند شما به خوبی آشنا می شوند و با شما ارتباط برقرار می کنند. شما حتی می توانید هنگام ایجاد لینک خلاق باشید زیرا فرصت های زیادی برای برند منشن وجود دارد.

 

4 ابزارهای مختلف برای اندازه گیری برند منشن

 

4 ابزارهای مختلف برای اندازه گیری برند منشن

ابزارهای زیادی وجود دارد که به طور مؤثر و بدون هیچ دردسری می توانند برند منشن ها را اندازه گیری کنند. به توصیف برخی از محبوب ترین آنها می پردازیم:

Mention.com -1

Mention.com یکی از ابزارهای اخیر می باشد که با جایگزینی Google Alerts می توانید آن را جزء محبوب ترین ابزار های اندازه گیری برند منشن به حساب آورید. این ابزار به 42 زبان موجود است و بنابراین می تواند به راحتی توسط بخش بزرگی از مردم در سراسر جهان استفاده شود.

 

Google Alerts -2

Google Alerts سنتی ترین ابزار برای سنجش حضور آنلاین یک برند است و اکثر کسب و کار ها برای آنالیز برند منشن خود از این ابزار استفاده می کنند. اما نقطه ضعف این ابزار این می باشد که تنها در صورتی اعلان ارسال می‌کند که پست‌های خبری، وبلاگ‌ها یا مقالات شما در فهرست 10 جستجوی برتر گوگل قرار داشته باشد. در غیر این صورت، هیچ اعلانی برای شما ارسال نمی کند و هیچ ایمیلی از Google دریافت نمی کنید.

 

-3هشدارهای Talkwalker

Talkwalker یکی دیگر از ابزاری می باشد که اندازه برند منشن را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این به منابعی که در آن ذکر شده است نیز استناد می کند و گاهی موقعیت جغرافیایی و اطلاعات کاملی از کاربران می دهد. این ابزار شما را قادر می سازد تا بینشی در مورد عملکرد کلی برند منشن خود، تجزیه و تحلیل احساسات، داده های جمعیت شناختی و همچنین سطح تعامل کسب کنید.

 

-4 آواریو

این ابزار موثر شما را قادر می سازد تا بحث های مهم را بیابید و حتی در زمان مورد نیاز و دقیقا به موقع به آنها بپیوندید. همچنین می‌توانید برای دستیابی به مخاطبان جدید به برند، خدمات و راه‌حل‌هایتان در سرتاسر جهان بازاریابی مانند بازاریابی دهان به دهان انجام دهید. سرویس آواریو تا مدت زمان 14 روز سرویس رایگان نیز در اختیار کاربران قرار می دهد

 

سخن پایانی

برند منشن یا به عبارتی معرفی برند شما در رسانه های اجتماعی می تواند ابزار قدرتمندی برای کسب و کار شما باشد. این مسئله می تواند به تعامل، دسترسی و سئو بالاتر منجر شود. ابزارها و استراتژی های ساده زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر برند منشن و افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید. تمامی این موارد در مجموع موجب افزایش اعتماد مشتریان، اعتبار بیشتر برند و در آخر سبب افزایش مشتری و فروش می شود که ترقی و پیشرفت کسب و کار را به همراه خواهد داشت.

گوگل به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات نهایی، همیشه تلاش می‌کند تا بهترین منابع و اطلاعاتی که به دنبال آن‌ها هستند و می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند را به کاربران خود ارائه دهد و در طی این روال هر زمان و هرکجا که نام برند شما ذکر شود، برند منش رخ داده است. امیدواریم که با مطالبی که در این محتوای پزشک و کسب و کار برایتان آورده ایم شما را با مفهوم برند منشن به خوبی آشنا کرده باشیم. از توجه و همراهی شما تا انتهای این مطالب سپاس گزاریم.

 

نوشتن یک نظر

نظر