نکات شگفت انگیز جام جهانی 2022 قطر _ پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 12 دقیقه
  • 773

نکات شگفت انگیز  جام  جهانی 2022 قطر _ پزشک کسب و کار

روز‌های بسیار کمی تا به صدا در آمدن سوت آغاز مسابقات جام جهانی 2022 در قطر مانده و هواداران و فوتبال دوستان بی صبرانه منتظر شروع مسابقات می باشند. کشور قطر که میزبان این دوره از مسابقات می باشد بسیار تلاش و هزینه کرده است تا بهترین خدمات و امکانات را در اختیار اعضای تیم ها و تماشاچیان قرار دهد و خود را حسابی آماده میزبانی این مسابقات کرده است به طوریکه بهترین استادیوم های ورزشی را احداث نمود. درست است کشور بسیار کوچک و با جمعیت کمی می باشد و مساحتش تنها ۱۱ هزار و ۵۸۱ کیلومترمربع و جمعیتش نیز تقریبا  ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می باشد، اما بسیار ثروتمند می باشد و سال ۱۹۷۱ به استقلال رسیده، یعنی فقط ۵۱ سال از آن می گذرد و در این مدت به این حجم از زیبا سازی شهری و پیشرفت رسیده است. حال این کشور میزبان در  راستای همین مسابقات جام جهانی، قوانین بسیار جالبی برای مسافران خود وضع نموده که شاید مشتاق باشید تا برخی از مهم ترین هایشان را بدانید. این قوانین شامل موارد زیر می باشند.

 

لیست قوانین و موارد ممنوع کشور قطر در جام جهانی 2022

1- پوشش مناسب جهت تردد در کشور قطر برای جام جهانی 2022

مسئولین کشور قطر پوشش مناسب برای زنان و مردان در این کشور را به طور کامل شرح دادند. از آنجایی که قطر کشور اسلامی محسوب می شود، طبق این قوانین خانم ها باید از قسمت شانه تا پایین زانو های خودشان را بپوشانند و به علاوه آقایان نیز باید لباس های آستین دار بپوشند و پوشش پاهایشان تا زیر زانو باشد.

 

2- نمایش عمومی محبت در کشور قطر برای جام جهانی 2022

در کشور قطر هر گونه رابطه و ابراز علاقه‌ای با جنس مخالف در  محیط های عمومی ممنوع می باشد و این موضوع بخشی از فرهنگ قطر می باشد که باید به آن ها احترام گذاشت. در ضمن هیچ استثنایی برای سن، جنسیت، رابطه شما با شخص دیگر یا موارد دیگر وجود ندارد و در صورت گزارش، پلیس شما را دستگیر می‌کند.

همچنین هرگونه روابط خارج از پیوند زناشویی مانند: رابطه جنسی و یا حتی لمس دست جنس مخالف، جرم محسوب می‌شود و از این رو زمانی که به اقامتگاه ها و هتل هایش بروید، معمولا پیش از اقامت در هتل، از شما گواهی ازدواج  خواهند که این نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در کشور قطر رعایت کنید. در آخر نیز باید بگوییم که این کشور ورود همجنسگرایان به خویش را ممنوع کرده است.

 

3- عکاسی در کشور قطر برای جام جهانی 2022

قوانین مربوط به عکاسی در کشور قطر اهمیت زیادی دارد و اگر خبرنگار نمی باشید، برای آنکه فردی در عکستان بیفتد باید اجازه ی او را داشته باشید. در غیر این صورت اگر پلیس متوجه شود، ممکن است به دردسر بیفتید.

 

4- اقلام و لوازم غیرقانونی در کشور قطر برای جام جهانی 2022

قطر نیز مانند بسیاری از کشور ها برخی از لوازم را غیر قانونی می داند و در قبالشان بسیار سختگیرانه برخورد می کند. در فرودگاه هاش وسایل افراد را به خوبی چک می کنند و اگر موارد زیر را به همراه داشته باشند، تحویل پلیس داده می شوند:

  • کتاب‌های مذهبی غیر اسلامی مثل تورات، انجیل و ...
  • هرگونه مواد مخدر
  • محصولات تولید شده از گوشت خوک و حیوانات حرام گوشت
  • مشروبات الکلی و نوشیدنی‌های مستی آور
  • فیلم، تصویر یا لوازم مربوط به پورنوگرافی

 

5- آداب غذا خوردن در کشور قطر برای جام جهانی 2022

می دانید که قطر نیز مانند اکثر کشور های عربی بسیاری از غذاهایشان را با دست می خورند و جالب است که بدانید تمام غذاهایشان را باید با دست راست بخورند و در صورتی که شخصی با دست چپ غذا بخورد برخورد بد و زننده ای با او خواهند داشت.

 

6- ممنوعیت انداختن زباله و آب دهان در خیابان کشور قطر برای جام جهانی 2022

قانون دیگری که در کل کشور قطر به صورت بسیار سختگیرانه اجرا می شود به رعایت اصول بهداشتی در مراکز و معابر عمومی مربوط می باشد. نکته جالب این است که عدم رعایت نظافت در این کشور تخلف از قانون تلقی می‌شود و متخلف حدودا ۲۰۰ میلیون تومان جریمه متحمل شود پس حتما توصیه می کنیم که در این کشور از انداختن زباله در پارک یا خیابان، پرتاب کردن آب دهان بر روی زمین و اعمال مشابه آن اکیدا خودداری نمایید.

 

جام جهانی فوتبال 2022 قطر تا کنون چه اتفاقات تازه ای در تاریخ رقم زده است؟

  • جام جهانی ۲۰۲۲ در روز های آینده در قطر شروع می شود و این کشور کوچکترین کشور و اولین کشور عربی می باشد که میزبان مسابقات شده است.
  • جام جهانی 2022 اولین جام جهانی می باشد که در زمستان برگزار می‌شود.
  • جام جهانی 2022 قطر قرار است بدون کربن برگزار شود.یعنی با کمک یک نیروگاه انرژی خورشیدی ۸۰۰ مگاواتی که برای تامین انرژی این مسابقات ساخته می‌شود و تمام گازهای گلخانه‌ای اضافی با پروژه‌های دیگر جبران می‌شود.
  • قطر اولین کشور جهان می باشد که شبکه تجاری ۵G را معرفی کرده است. امکانات وای‌فای رایگان در فرودگاه بین‌المللی حمد و اکثر اماکن عمومی از جمله مراکز خرید، رستوران‌ها و پارک‌ها موجود است.
  • در جاک جهانی قطر چهار بازی در جام جهانی در روز شکرگزاری (Thanksgiving) برگزار می شود: سوئیس-کامرون، اروگوئه-کره جنوبی، پرتغال-غنا، برزیل-صربستان.
  • تا به حال در هیچ دوره از جام جهانی‌ها، داور زنی حضور نیافته و مسابقات مردان را قضاوت نکرده است. اما جالب است که بدانید امسال در جام جهانی 2022 برای اولین بار قرار است داورهای خانم به نام های استفانی فراپارت از فرانسه، سالیما موکانسانگا از رواندا و یوشیمی یاماشیتا از ژاپن در میان ۳۶ داور راهی قطر می‌شوند.
  • در این سری از مسابقات برای اولین بار قرار است قانون "پا روی خط" برای دروازه‌بان‌ها اجرا گردد. یعنی دروازه‌بان‌ها حداقل یک پای خود را باید روی خط نگه دارند تا پنالتی زده شود.

 

نکات جالب در رابطه با استادیوم های قطر که قرار است بازی های جام جهای 2022 در آن ها انجام شوند

قطر، میزبان این دوره از مسابقات با توجه به ثروت زیادی که در اختیار دارد، تلاش نمود تا عالی ترین شرایط ممکن را برای برگزاری این تونمنت جهانی به ارمغان بیاورد و مسابقات به طور بسیار مجلل انجام شوند. حال ما می خواهیم در ادامه به اتفاق ها و نکات بسیار جالبی درباره 8 ورزشگاه قطر که مسابقات قرار است در آن ها بر‌گزار شوند، اشاره کنیم. به نوبت به سراغ هر کدام می رویم و ابتدا از استادیوم بین المللی خلیفه شروع می کنیم.

 

-استادیوم بین المللی خلیفه

این استادیوم در دوحه قرار دارد و ظرفیتش 40000 نفر می باشد که در سال 2017 نیز افتتاح گردید. استادیوم بین المللی خلیفه اولین استادیوم آماده شده برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می باشد و تنها استادیومی است برای این دوره از مسابقات از صفر ساخته نشده و یکی از سازه‌های مشهور در این کشور می باشد و در سال ۱۹۷۶ ساخته شد. همچنین این ورزشگاه سیستم خنک کننده پیشرفته ای نیز برای متعادل نگه داشتن دمای محیط دارد.

 

 

- استادیوم رأس ابو عبود

استادیوم رأس ابو عبود شهر دوحه که مانند باقی استادیوم ها 40000 نفره می باشد، اولین مکان ورزشی قابل انتقال در تاریخ جام جهانی فوتبال می باشد. این ورزشگاه که میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود، اسکلتی از جنس کانتینر‌های تغییر داده شده دارد. استادیوم رأس ابو عبود در سواحل خلیج فارس واقع شده و نکته ای بسیار جالب این می باشد که قطعات این استادیوم بعد از پایان جام جهانی باز می شود و می تواند برای ساخت پروژه‌های دیگر قطر به کار برود.

 

- استادیوم الجنوب

استادیوم الجنوب در ۲۰ کیلومتری شهر دوحه با ظرفیت 40000 نفر، اولین استادیوم ورزشی در برای جام جهانی ۲۰۲۲ می باشد که کاملاً از صفر بنا شده است و در تاریخ می ۲۰۱۹ افتتاح گردید. این استادیوم توسط زا‌ها حدید، طراح و معمار مشهور بین المللی طراحی شده و سبک کاری خاص حدید با طرح‌های مدور و مخروطی دارد. در ساخت این ورزشگاه نیز از عرشه قایق‌های صید مروارید الهام گرفته شده که با استفاده از مصالح سنتی و حتی الوار چوبی ساخته شده است.

 

- استادیوم شهرک آموزش

استادیوم شهرک آموزش (Education City Stadium) در ژوئن ۲۰۲۰ با ظرفیت ۴۰۰۰۰ نفر افتتاح شد. این ورزشگاه میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. نام این ورزشگاه بر گرفته از دانشگاه مشهور قطر می باشد و ساختار آن بسیار زیبا و به شکل الماس می باشد که در طول روز درخشان و در شب نیز مانند یک لامپ روشن است. ظرفیت این استادیوم پس از پایان مسابقات قرار است به نصف خود یعنی 20000 نفر برسد و نصف صندلی ها نصف صندلی هایش قرار است به کشور های در حال توسعه اهدا شود.

 

- استادیوم البیت

استادیوم البیت در شهر الخور بنا شده که میزبان مسابقات جام جهانی قطر تا مرحله نیمه نهایی خواهد بود. مقامات قطر ورزشگاه تصمیم گرفته اند نیز تا پس از پایان مسابقات ۲۸۰۰۰ صندلی این ورزشگاه 60000 هزار نفره را به کشور‌های در حال توسعه اهدا کنند. این ورزشگاه طراحی بسیار زیبا و خیره کننده ای دارد که شباهت زیادی به چادر‌های مردمان زمان بادیه نشین دارد. در کنار ورزشگاه البیت امکاناتی مانند: مرکز خرید، بیمارستان و ... را دارا می باشد.

 

- استادیوم الریان

استادیوم  ۴۰۰۰۰ نفری الریان در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ که دو سال تا فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مانده بود افتتاح شد. این ورزشگاه میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک شانزدهم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه در محل ورزشگاه قدیمی احمد بن علی ساخته شده و در شهری تاریخی‌و قدیمی قرار گرفته است که در حاشیه صحرا می باشد.

 

- استادیوم لوسیل

استادیوم لوسیل (Lusail) در شهر لوسیل سیتی بزرگ‌ترین ورزشگاه قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ با ظرفیت ۸۰،۰۰۰ نفر می باشد و علاوه بر اینکه مسابقات افتتاحیه و فینال فوتبال جام جهانی در آن برگذار می شود، میزبان برخی دیگر از مسابقات این تورنمنت جهانی نیز خواهد بود. ظاهر این استادیوم از سنت قدیمی عربی ساخت کاسه الهام گرفته شده و قرار است که بعد از جام جهانی به مرکز تفریحی - اقامتی تبدیل شود.

 

- استادیوم الثمامه

استادیوم الثمامه (Al Thumama) که در فاصله ۱۲ کیلومتری از دوحه قرار دارد و ظرفیتش 40000 نفر می باشدو قرار است تا مرحله یک چهارم نهایی میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ باشد. جالب است که در ساخت این استادیوم از ساختار چفیه استفاده شده که توسط مردان این کشور پوشیده می‌شود.

 

هوارادان فوتبالی چگونه می توانند بلیط های جام جهانی قطر 2022 را خریداری نمایند؟

اولین و اصلی ترین مرجع خرید بلیط بازی های جام جهانی قطر، سایت رسمی فیفا به نشانی FIFA.com می باشد که باید ابتدا در آن ثبت‌نام نمایید. به علاوه شما می‌توانید از تامین‌کنندگانی که توسط سایت فیفا تأیید می‌شوند، بلیط بازی‌ها را خریداری کنید. دقت کنید که قیمت بلیط بازی‌های جام جهانی با توجه به جایگاه ورزشگاه و بازی‌های گروهی و رده‌بندی متفاوت می باشد. بلیط‌های بازی‌های جام جهانی قطر به ریال قطر فروخته می‌شوند و شما چه ساکن قطر باشید چه تماشاچی بین‌المللی، باید بلیط را به ریال قطر خریداری نمایید.

در نهایت بهتر است بدایند که علاقه‌مندان به حضور در مسابقات در سه بازه زمانی می‌توانستند نسبت به خرید بلیط بازی‌های جام جهانی قطر اقدام کنند. مرحله اول فروش بلیط از 19 ژانویه 2022 (2 بهمن 1400) تا 20 مارس (29 اسفند 1400) بود و مرحله دوم از 5 آوریل 2022 (16 فروردین 1401) شروع شد و تا 28 آوریل 2022 (8 اردیبهشت) ادامه داشت. اما اگر موفق به خرید بلیط در آن دو مرحله نشده‌اید، سایت فیفا تعدادی بلیط لحظه آخری برای مرحله سوم در نظر گفته است که زمان آن پس از تعیین تکلیف بلیط‌های خریداری شده در مرحله اول و دوم اعلام خواهد شد.

 

تماشاچیان ایرانی برای حضور یافتن در قطر نیاز به دریافت ویزا دارند

قطر جزء کشورهایی می باشد که مسافران ایرانی برای ورود به آن نیاز به گرفتن ویزا دارند. حال اگر تصمیم گرفته اید برای تماشای بازی‌های فوتبال جام جهانی 2022 قطر به این کشور سفر کنید، باید برای دریافت ویزای توریستی قطر اقدام نمایید. اعتبار این ویزای توریستی 3 ماهه می باشد و شما با دریافت ویزای توریستی قطر می‌توانید از این بازه زمانی 3 ماهه، به مدت یک ماه در قطر اقامت داشته باشید. واکسن‌های مورد تایید قطر برای دریافت ویزای توریستی، واکسن‌های آسترازنکا، فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون می باشند و کسانی‌که واکسن سینوفارم یا سینوواک تزریق کرده‌اند، با ارائه تست آنتی بادی می‌توانند ویزای توریستی قطر را دریافت کنند.

 

در نهایت یادتان نرود که برای حمل و نقل بهینه و راحت حتما هیا کارت (Hayya Card) را دریافت کنید!

یکی از خدمات جالبی که کشور قطر در اختیار تماشاچیان قرار می دهد، در نظر گرفتن هیا کارت می باشد. هیا کارت در واقع شناسه هوادار (Fan ID) می باشد. شما بعد از پس خرید بلیط بازی‌های جام جهانی قطر، می‌توانید بلافاصله برای تهیه این شناسه و رزرو هتل در قطر اقدام کنید. ارائه هیا کارت برای ورود مسافرانی که برای تماشای بازی‌های جام جهانی راهی قطر می شوند و همچنین برای ورود به ورزشگاه‌های قطر لازم می باشد. اما جدای از این شرایط، شناسه هواداری این امکان را به هواداران می‌دهد تا در روزهای مسابقه به طور رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. در واقع هایا کارت مجوزی جهت ورود به قطر و تماشای بازی‌ها می باشد. اگر قصد شرکت در این دوره از مسابقات جام جهانی را دارید، سفر خوبی را برایتان آرزومندیم!

 

نوشتن یک نظر

نظر