مشتری بالفعل کیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 7110

مشتری بالفعل کیست؟سلام، سید احمد سیدی مطلق هستم؛ بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران....

در این نوشتار قصد دارم به موضوع مشتری و بحث های حول محور آن بپردازم. همانطور که در مقاله ی مشتری کیست براتون توضیح دادم شخصی را می توان مشتری خطاب کرد که با دادن پول از کالا و خدمات شرکت شما استفاده کند. مشتریان به دو دسته مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه تقسیم می شوند که در این مقاله به مشتریان بالفعل خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

در هر کسب و‌‌‌‌‌کاری ممکن است این سوال وجود داشته باشد که مشتریان بالفعل چه کسانی هستند؟ احتمالا هر کسب وکاری تعداد زیادی مشتری بالقوه دارد که می تواند این مشتریان را تبدیل به مشتری بالفعل خود بکند.

مشتری بالفعل کیست؟

شناخت مشتریان هر شرکت و کسب و کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و جزو الزامات هر سازمان به حساب می آید که می تواند بهترین گزینه را برای فهم نیاز مشتریان و در نتیجه تلاش برای رفع نیاز آن ها فراهم کرد.

مشتری بالفعل به مشتریانی گفته می شود که حداقل برای یکبار کالا و خدمات شما را مورد استفاده قرار داده اند. این مشتریان می توانند هدف بسیار خوبی برای برنامه های بعدی شما به منظور تبدیل مشتریانتان به مشتریان وفادار در کسب و کار تان باشد.

حتما بخوانید: چگونه در مشتریان خود انگیزه خرید ایجاد کنیم؟

یکی از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی های هر شرکتی مشتریان بالفعل آن کسب و کار می باشد. هر قدر تعداد مشتریان بالفعل تان بیشتر باشد و حجم خرید بالاتری داشته باشند کسب و کارتان موفق تر خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که جذب مشتری جدید بسیار دشوارتر و غیر اقتصادی تر از ارائه کالا و خدمات دوباره به مشتریان قدیمی تان می باشد. هنگامی که یک نفر از شما محصولی را خریداری کند و یا از خدماتتان استفاده کند فرآیند انتخاب و تصمیم گیری را یکبار طی کرده است و خرید مجدد او خیلی راحت تر خواهد بود. در مقابل، جذب مشتریان جدید و جلب اعتماد آن ها به برند و کسب و کارتان کار بسیار پر هزینه ای است که نیازمند صرف وقت و هزینه های تبلیغاتی بسیاری می باشد.

در پایان لازم می دانم که این نکته را ذکر کنم که فرآیند شناخت مشتریان و جذب آن ها یک فرآیند مهم و تاثیر گذار در همه ی کسب و کارها می باشد که از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین نگهداشتن مشتریان بالفعل و ایجاد وفاداری در آن ها در پویایی کسب و کارتان نقش بسزایی خواهد داشت.

 

نوشتن یک نظر

نظر