رنگ سال، رنگ سال 2023 - پزشک کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 18 دقیقه
  • 954

رنگ سال، رنگ سال 2023 - پزشک کسب و کار

حالا که داریم آخرین روزای 2022 رو سپری می کنیم و چیزی به شروع سال 2023 نمونده، یک رنگ واحد به عنوان رنگ سال به مردم معرفی می شه! از سال 2000 میلادی تا کنون هر سال، نزدیک به سال جدید میلادی رنگی به عنوان رنگ سال مشخص میشه که مورد توجه علاقه مندان صنعت مد و پوشاک قرار میگیره. رنگ انتخاب شده امسال قرمز ارغوانی آتشین، با نام تجاری «قرمز پرشین» یا «پرشین رِد»، متمایل به رنگ گل رز (ویوا مگنتو)، تعیین شده که الهام گرفته از سرخی خاک خلیج فارس هست و از اوجایی که مردم جهان طی چند سال اخیر درگیر با پاندمی کووید ۱۹ بودند، این رنگ قدرت و سرزندگی مورد نیاز برای حرکت به سمت آینده‌ای مثبت رو با خودش به همراه داره. خب اگه میخواید بدونید که چه کسی رنگ سال و تعیین میکنه و دلیل انتخاب رنگ هر سال چی بوده، همراه ما باشید تا توی ادامه این محتوا از پزشک کسب و کار بهتون بگیم که داستان از چه قراره!

 

چه کسی یا چه افرادی رنگ سال رو تعیین می کنند؟

 

چه کسی یا چه افرادی رنگ سال رو تعیین می کنند؟

لورنس هربرت، فارغ‌التحصیل رشته شیمی دانشگاه هوفسترا در سال ۱۹۶۳ شرکت «ام اند جی لوین» رو از برادران «لوین» خرید و به نام موسسه «پنتون» ثبت کرد. پنتون به معنی «همه رنگ‌ها» است. خب درباره موسسه آمریکایی «پنتون» می تونیم بگیم که مهم ترین سامانه تطبیق رنگ دنیا رو داره و هر ساله میان طراحان و برند های معتبر لباس کل جهان برای انتخاب رنگ سال اینده، دو جلسه محرمانه و به صورت نظر سنجی، با نمایندگان گروه‌های استاندارد سازی رنگ در سطح جهان در یکی از مراکز کشور‌های اروپایی برگزار می‌کنه که به مدت دو روز درباره رنگ سال بعد با هم بحث و مشورت می‌کنند.

«پنتون» در انتخاب رنگ سال مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سلامت مردم رو در نظر می‌گیرد و با توجه به اقتضای روحیه، حال و هوای دنیا و نیازی که مردم برای سال جدید دارند رنگ خاصی رو انتخاب و اعلام می‌کنه. این غول رنگی مثل نیروی محرکه عظیمی برای صنعت تولید می باشد تا حدی که تونسته به عنوان یک تطبیق دهنده رنگی استاندارد در دنیا به شمار بره.

شرکت پنتون (Pantone LLC) کمپانی صاحب‌نام برای تولیدکنندگان و فعالان در صنعت چاپ، طراحی گرافیک، مد و فشن، دکوراسیون، طراحی محصول و... هست که به عنوان موسسه اعلام کننده رنگ سال در جهان هم شناخته میشه و مکانش هم در نیوجرسی قرار دارد.

انتخاب رنگ سال تأثیر زیادی تو تعاملات و گرایشات دنیای مد به جا میذاره. تولیدات اکثر شرکت‌های بزرگ جهان مثل پوشاک و لوازم ورزشی، اقلام دکوراسیون و… بر اساس رنگ مد هر سال تولید می‌شوند.

البته لازم به ذکره که رنگ مد هرسال علاوه به دنیای مد، بر روی صنایع جدید و فیلم‌های در حال تولید، مقاصد جدید سفر، شرایط اجتماع‌تر و اقتصادی پیش رو، شرایط زندگی و لایف استایل، دکوراسیون منازل، طراحی کیف و کفش، رنگ لباس و… هم تاثیر خواهد گذاشت.

 

نحوه عملکرد سیستم رنگ «پنتون» چگونه است و بر چه اساسی رنگ هارا انتخاب می کند؟

سیستم تطبیق رنگ «پنتون» یک سیستم بازتولید رنگ استاندارده که از سال 2019 دارای 2161 رنگ پیش فرض بود. با استاندارد سازی رنگ ها، تولید کنندگان مختلف در مکان های گوناگون می تونند به سیستم «پنتون» مراجعه کنند تا اطمینان یابند که رنگ‌ها بی اختلاف و تماس مستقیم با هم منطبق اند. رنگ‌های «پنتون» هر کدام کد مخصوص به خودشون رو دارند به طور مثال کد مخصوص به آبی نیلگون ۴۰۲۰ـ۱۵ در نظر گرفته شده و از کد رنگ ها به جای نامشان در برندسازی و طراحی ها استفاده میگردد. این فرآیند حتی تو قوانین دولتی و استاندارد های نظامی هم کاربرد پیدا کرده مثل انتخاب رنگ پرچم ها و مهره های نظامی!

تا جایی که در ژانویه ۲۰۰۳ پارلمان اسکاتلند اعلام کرد تا برای به کارگیری رنگ آبی در پرچم اسکاتلند به کد «پنتون ۳۰۰» مراجعه کنند. کشور‌هایی مانند کانادا، کره جنوبی و سازمان‌هایی مانند اف‌آی‌ای (FIA) هم اعلام کردند که به رنگ‌های خاص پنتون در تولید پرچم‌ها توجه بشه.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2023

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2023

همونطور که بهتون گفتیم بزرگان مد جهان رنگ سال جدید میلادی یعنی سال 2023 رو « قرمز پرشین» با کد رنگ PANTON 18-1750 که برگرفته از خاک قرمز خلیج فارسه، انتخاب کردند.

لتریس آیزمن (مدیر اجرایی پنتون) درباره انتخاب این رنگ توضیح داده که: «ما این رنگ رو انتخاب کردیم، چون فکر کردیم یک سایه غیر متعارف برای یک زمان خاص است؛ چیزی که می‌تواند چشم‌انداز جدیدی به ما ارائه دهد. این رنگ انتقال دهنده قدرت است، اما نه به روش تهاجمی بلکه کاملا قاطعانه!»

او همچنین معتقد است که رنگ سال ۲۰۲۳ فرصت مناسبی برای بازنگری، احترام و ارتباط مجدد با تاریخ است و در عین حال باید به آینده خوش بین و امیدوار بود. رنگ انتخابی سال جدید پیوند عمیقی با گذشته و حال دارد و به نوعی افراد رو به تصمیم گیری جسورانه تشویق می کند و احساس جشن گرفتن، شادابی و خوش بینی رو به شما میده. همچنین این رنگ قرمز پرشین، بین سردی و گرمی تعادل نسبی برقرار می‌کنه و فضایی چندبعدی میان دنیای واقعی و مجازی ایجاد میکنه! به علاوه به سال قبل و تمام اتفاقات شیرین، تلخ، جنگ و صلح‌ها، دستاورد‌ها و شکست‌ها، بیماری‌ها و کشفیات جدید و بررسی میکنه و در نهایت طبق علم روانشناسی رنگی برای خنثی کردن تموم تلخی‌های سال گذشته، این رنگ انتخاب شد.

از دیگر دلایل انتخاب این رنگ قرمز خلیج فارس اینه که نیروهای مثبت طبیعت رو به سمت خودش بکشونه و روح و روان آدم ها رو تقویت کنه و به اون ها این توانایی و بده که قدرت درون خودشون رو بسازند. به عبارتی شرکت پنتون به تولید کنندگان یادآوری کرد که تاثیر و قدرت طبیعت رو تو کارها و تولیداتشون فراموش نکنند و ازشون استفاده کنند.

 

رنگ سال 2023رو با چه رنگ هایی ست کنیم؟

Viva Magenta، رنگ سال 2023 رو میشه در تیره ترین طیف رنگ قرمز و سرخابی قرار داد. البته کمی بنفش هم در اون دیده میشه. به خاطر همین رنگ بسیار خاصی محسوب میشه. اگر شما هم از طرفدارای مد و رنگ سال هستید و دوست دارید که این رنگ رو به بهترین شکل تو استایلتون به کار ببرید، ما قراره بهتون کمک کنیم! چون قصد داریم رنگ های مکمل و متضاد با رنگ ویوا مگنتو یا همان قرمز آتشین رو به شما معرفی کنیم و کمک کنیم تا استایلتون زیباتر بشه.

- رنگ سال 2023 رو می تونید با مشکی ست کنید

مشکی یکی از بهترین رنگ هایی که در کنار Viva Magenta قرار می گیره چون ترکیب این دو رنگ می تونه استایلی شیکی به وجود بیاره. همونطور که می دونید، رنگ های مختلف احساسات مختلفی رو به شما و مخاطباتون منتقل می کنند. رنگ مشکی و قرمز هم هر دو نماد قدرت، رمز و راز هستند و شما با ترکیب این دو رنگ خاص در کنار هم متفاوت، قدرتمند و جسور به نظر خواهید رسید. این ترکیب رنگ برای محیط های رسمی مثل مهمانی و حتی محیط کار بسیار مناسب است.

- رنگ سال 2023 رو می تونید با خاکستری هم ست کنید

اگر از نظرتان مشکی رنگ بسیار تیره ای می باشد، می توانید خاکستری رو جایگزین آن کنید. رنگ سال 2023 به عنوان یک رنگ پر انرژی در کنار یک رنگ خنثی مانند خاکستری، می درخشد. استفاده از رنگ Viva Magenta در انتخاب اکسسوری، راهکاری هوشمندانه برای ایجاد تغییرات جزئی اما موثر در استایلتان می باشد.

علاوه بر دو رنگی که ذکر نمودیم رنگ سال 2023 رو می توان با رنگ های دیگه‌ای مثل سورمه ای و سبز هم ست کنید که ترکیب بسیار زیبایی به وجود می آید. این رنگ زیبا رو به صورت تک رنگ هم می توانید در استایتان به کار ببرید.

 

بررسی رنگ مد 12 سال اخیر :

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2022:

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2022:

شرکت نتون رنگ جدید سال 2022 رو آبی بنفش یا (Very Peri) اعلام کرد. این رنگ نگرشی شادی آور و حضوری پویا رو نشون میده که خلاقیت شجاعانه و تخیلی رو تشویق میکنه. به دلیل آشفتگی هایی که بخاطر تشدید کووید-19، به وجود اومد، افراد زیادی به سمت رنگ های خنثی آرام‌بخش جذب شدند اما عده ای دیگه به رنگ‌های روشن و نشاط‌ آور مشتاق بودند. شرکت پنتون در سال 2022 برای اولین بار در طول 22 سالی که رنگ سال تعیین می نمود، رنگ آبی بنفش که ترکیبی از رنگ پر جنب و جوش قرمز و رنگ آرامش بخش آبی هست رو معرفی کرد. این رنگی گرم و شاد که برای برانگیختن کنجکاوی و خلاقیت طراحی شده و نمادی برای جلوگیری از انزوای کوید 19 به شمار می رود.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2021:

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2021:

پنتون در سال 2021 برای دومین بار دو رنگ رو به عنوان رنگ سال تعیین کرد که شامل رنگ های خاکستری Ultimate Grey و زرد نورانی Illuminating است که مکمل هم نیز هستند. دلیل این انتخاب نیز آن بود که دنیا سال سختی رو پشت سر گذرانید و دچار همه گیری ویروس کرونا شده بود و به این رنگ های روشن و امید بخش نیاز داره. موسسه پنتون نیز به همین منظور این دو رنگ رو به امید روشنایی تو سال های بعد انتخاب کرد. این دو رنگ الهام بخش این می باشند که انرژی درخشان خورشید بر سنگ ریزه های زمین می تابد. همچنین نشان دهنده استواری و خونسردی با نوری گرم و درخشانه که روازی خوبی و برای جهانیان تداعی می کنه.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2020

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2020

رنگ انتخاب شده در سال 2020 بسیار جذاب بوده. این رنگ ابی کلاسیک یا Classic Blue بود که تاکید بر آسمان در شب هنگام دارد و دلیل انتخاب این رنگ زیبا، ورود به دوره ای جدید بوده است. آبی کلاسیک نمادی از آرامش روح و اعتماد می باشد که افکار انسانی رو جلا میده و موجب انعطاف پذیریش میشه! این رنگ طرفداران زیادی پیدا کرد تا جایی که اکثر پوشاک مردانه و زنانه در بیشتر نقاط جهان به این رنگ دراومدن.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2019

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2019

تو دنیای دیجیتالی امروز، تکنولوژی کل زندگیمون رو فرا گرفته و رنگ مرجانی ((Living Coral هم صمیمیت بیشتری رو به همراه با خودش میاره. این رنگ به این خاطر تو سال 2019 انتخاب شد که در عین خونسرد بودن موجب ارتباط بیشتر میان افراد میشه و نمادی از خوشبینی هم هست. مرجانی رنگیه که پلی بین دنیای طبیعت و  مدرنه که انرژی طبیعت رو به دنیای پیشرفته منتقل میکنه.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2018

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2018

بنفش کهکشانی یا Ultraviolet مثل اسمش پر از رمز و راز کیهانیه این رنگ تو سال 2018 انتخاب شد. رنگی بسیار پیچیده و قابل تأمله. از نظر متخصصان پنتون، این رنگ نمادی از دنیای وسیع و نامحدود کهکشان‌های ناشناخته هست که حس کنجکاوی انسان هایی که به جستجوی دنیای فراترند رو بر می انگیزد.

این رنگ یادآور شمایل ستارگان موسیقی مانند دیوید بویی می باشد. همچنین رنگ مرموز و پر انرژی است که برای پوشاک مردان و زنان خاص پسند مناسبه.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2017

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2017

رنگ سال 2017، Greenery بود که از جذاب ترین رنگ های انتخاب شده در چند سال اخیر به شمار می رود. رنگ سبز معمولا یادآور روزهای آغازین بهار می باشد و حس هوای تازه و نفس کشیدن پر از اکسیژن رو نشان می دهد. از آنجایی که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی انسان ها تو زندگی مدرن و ماشینی غرق شدن، به استفاده از رنگ های طبیعی احتیاج دارند. درنتیجه رنگ گرینری از بهترین گزینه‌های ممکنه! به علاوه رنگ سبز گرینی نشان دهنده احساسات و نشاط افراد کل جهان می باشد.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2016

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2016

در سال 2016 برای اولین بار در تاریخ دو رنگ Rose Quartz و Serenity به عنوان رنگ سال انتخاب شدند. زیرا؛ اکثر افراد برای رهایی از فشارهای روانی و استرس به رنگ هایی علاقه نشون میدن که امنیت و اطمینان رو به آنها ببخشند. به همین دلیل پنتون سعی کرد سلیقه جمعی رو به سوی رنگ‌های آرام و کم رنگ سوق بده. علاوه بر آن در نسل های جدید دیگه مثل گذشته به کلیشه های جنسیتی بر اساس رنگها اهمیت داده نمیشه و برای تمام مصرف کنندگان مناسبه.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2015

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2015

Marsala رنگ سال 2015 برگرفته از نام شراب مرغوبی بود که رنگشم قرمز مایل به قهوه ای بوده. این رنگ حس سیر بودن از قضایی دلچسب با رنگی طبیعی و گرم رو تداعی میکنه. رنگ مارسالا به راحتی با پوشاک مردونه و زنونه و طراحی دکوراسیون خونه ها هماهنگ میشه. رنگ مارسالا جلوه ی پوست انسان ها رو چند برابر میکنه و باعث میشه زیبا تر به نظر برسید. همچنین از این رنگ برای برجستگی گونه و لاک ناخن ها استفاده زیادی میشه. این رنگ خاص به فضای درون منزل گرمای مطبوعی می ده و نشون دهنده جلوه متفاوتی از تجمل و شکوهه

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2014

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2014

Radiant Orchid یا ارکیده درخشان، تقریبا بنفشی می باشد که با ته رنگ سرد و گرم رنگی جذاب برای ترکیب با رنگ های دیگه به وجود آورد. این رنگ منتخب سال 2014 بوده و همونطور که از اسمش مشخصه از یک گل منشا گرفته که دیدنش تداعی کننده‌ اعتماد به نفس و شادابیه. پوشیدن این رنگ برای خانم‌ها و آقایون باعث میشه که پوستشون درخشان و زنده تر به نظر برسه. ارکیده درخشان با آرایش چشم و گونه هماهنگ می شه. به علاوه ارکیده درخشان برای لاک ناخن بی نظیر و کامله و میتونه برای دکوراسیون هم کاربرد زیادی داشته باشه.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2013

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2013

Emerald زمردی رنگ انتخاب شده سال 2013 بوده و سبز ی شادابه که هارمونی رنگ‌ها رو به تعادل میرسونه و حس ثروت به انسان منتقل می کند. هممون به خوبی می دونیم که زمرد گرانبها ترین سنگ تو جواهرات سلطنتی محسوب میشه و از زمان های قدیم تو فرهنگ های زیادی رنگ رشد و نشون دهنده شروع مجددی هست. اکثر آدمها طبیعت و به رنگ سبز می شناسند و به همین دلیل چشم انسان بیشتر از هر رنگ دیگه ای به سبز عادت داره. سبز نماد طبیعت، جوانی و شفافیته. همچنین میتونه فضای داخلی خونه و خیلی جذاب و قشنگ کنه. این تونست دنیای مد مدرن و به سمت کلاسیک بکشونه. همچنین از این رنگ در مد و پوشاک سال 2013 استقبال زیادی شد.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2012

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2012

بی اغراق میشه گفت که تو سال 2012 یکی از جذاب‌ترین رنگ‌ها انتخاب شد. که رنگ Tangerine Tango رنگی بین نارنجی و قرمز بوده که اسمشم تانگو نارنگی هست. این رنگ میتونه افراد رو به زندگی و شادابی دعوت کنه. در حالی که این رنگ چشم نواز و اغوا کننده هست، یادآور غروب خورشید هم می باشد. شور و نشاط رنگ قرمز با صمیمیت رنگ زرد همراه شده و هارمونی بی نظیری و ایجاد کرده که سرشار از انرژی و گرمای آفتاب هست. از ویژگی‌های دیگه تانگو نارنگی هماهنگیش با لوازم آرایشی بوده و اینکه میتونه به لباس یا حتی وسایل منزل انرژی ببخشه.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2011

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2011

در سال 2011 شرکت پنتون از رنگ Honeysuckle رو نمایی کرد. این رنگ به زیبایی و گرمی شکوفه های بهاری هست. رنگی که از شادترین رنگ های انتخابی بوده. رنگ هانی ساکل، ترکیب صورتی و قرمزه که بیشتر افراد این رنگ رو صورتی مایل به قرمز می دونند. پنتون قصد داشت تا با انتخاب این رنگ احساس اعتماد به نفس و شجاعت رو در مصرف کنندگان ایجاد کنه و به اون ها کمک کنه تا در چالش های روزمرشون موفق بشن.

همچنین کارشناسان این شرکت بر این باورند که هانیساکل و رنگ‌هایی از این طیف به دلیل جذابیت و تحریک کننده بودنش باعث بالا رفتن روحیه افراد میشن. هانی ساکل رنگی جذاب و چشمگیر برای پوشاک مردانه مثل کراوات و پیراهن هست. به علاوه انتخاب مناسبی واسه لوازم آرایشی و پوشاک بانوان در مجالس و مهمانی‌ها به شمار می ره.

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2010

 

دلیل انتخاب رنگ سال 2010

رنگ مد برای سال 2010، فیروزه ای درخشان (Turquoise) درنظر گرفته شد که دومین باری بوده که این کمپانی از این رنگ به عنوان رنگ سال نام برد. طبق گفته های پنتون، فیروزه در بیشتر فرهنگ ها نوعی طلسم محافظ شناخته می شود و همچنین این رنگ نشون دهنده‌ی دلسوزی، شفابخشی، ایمان و حقیقته که از آب و آسمان الهام گرفته. بخاطر حس اطمینان و آرامش این رنگ در پوشاک مردانه و زنانه استفاده بسیاری می شود. خرید جواهرات فیروزه ای انتخاب بسیار هوشمندانه بوده چون این رنگ جلوه ای رسمی داره و برای مراسمات و مهمونی های مجلل مناسبه. به علاوه رنگ فیروزه ای مکمل خوبی واسه رنگهای صورتی و قرمزه. هماهنگ کردن رنگ فیروزه ای با انواع رنگ های سبز ترکیب فوق العاده زیبا و سرزنده ای به آدم میده.

 

به طور خلاصه رنگ سال های 2000 تا 2023 به شرح زیر می باشد:

  • رنگ سال ۲۰۰۰: شرکت پنتون رنگ cerulean رو انتخاب کرد؛ رنگی بین نیلی و آبی آسمانی؛ همان آبی نیلگون.
  • رنگ سال ۲۰۰۱: fuchsia rose انتخاب شد fuchsia گلی است که در زبان فارسی به گل گوشواره‌ای معروفه و رنگش بین قرمز و صورتیه، مثل رنگ گل رز.
  • رنگ سال ۲۰۰۲: قرمز واقعی بود بدون هیچ طیف اضافی.
  • رنگ سال ۲۰۰۳: رنگ این سال آبی آسمانی بود.
  • رنگ سال ۲۰۰۴: Tiger lily یا نارنجی هیپنوتیزم شده انتخاب گشت.
  • رنگ سال ۲۰۰۵: آبی فیروزه‌ای به عنوان رنگ سال 2005 اعلام شد که به قول شرکت پنتون این رنگ برگرفته از رنگ دریاها بود.
  • رنگ سال ۲۰۰۶: پنتون رنگی بین سفید و نقره‌ای رو به عنوان رنگ سال انتخاب کرد. دلیل این انتخابم حیوانی به نام سکه دریایی sand dollar بود، این حیوان از شاخه خارپوستان و به صورت پهن و صفحه‌ای شکل هست.
  • رنگ سال ۲۰۰۷: تندترین رنگ بین تموم این سال‌ها که شرکت پنتون انتخاب کرد، رنگ قرمز تنده که برگرفته از فلفل قرمز بود.
  • رنگ سال ۲۰۰۸: رنگ آبی انتخاب ‌شد، تا سال ۲۰۰۸ بیشتر رنگی هایی از طیف آبی به عنوان رنگ سال انتخاب شده‌اند.
  • رنگ سال ۲۰۰۹: میموسا (mimosa) نام رنگ این سال بود، رنگی شبیه به آب پرتقال که از رنگ یک نوشیدنی به نام (Mimosa) گرفته شد.
  • رنگ سال ۲۰۱۰: رنگ فیروزه‌ای به عنوان انتخاب پنتون بود. این دومین باری بود که رنگ فیروزه‌ای تعیین می شد.
  • رنگ سال ۲۰۱۱: Honeysuckle رنگ آن سال بود. این اسم برگفته از گیاهی به همین نام بوده که رنگی شبیه به صورتی دارد، در ایران این گیاه با نام پیچ امین‌الدوله شناخته می‌شود.
  • رنگ سال ۲۰۱۲: tangerine tango تانگو نارنگی در سال 2012 انتخاب شد که رنگی میان نارنجی و قرمز داشت.
  • رنگ سال ۲۰۱۳: بالاخره از خانواده سبزها؛ زمرد در این سال به عنوان اولین عضو خانواده سبزها انتخاب شد.
  • رنگ سال ۲۰۱۴: پنتون ارکیده درخشان رو که از طیف بنفشه، برای سال ۲۰۱۴ انتخاب نمود.
  • رنگ سال ۲۰۱۵: این بار نام نوشیدنی انتخاب شد، Marsala نام رنگی میان قرمز و قهوه‌ای می باشد.
  • رنگ سال ۲۰۱۶: دوگانگی در رنگ. پنتون دو رنگرو برای این سال انتخاب کرد و نام رز کوارتز و آرامش بر روی آنها گذاشت. تقریبا میشه گفت سبز و آبی کم رنگ، کوارتز درکوهی هست که با انواع و رنگ‌های مختلف دیده میشه.
  • رنگ سال ۲۰۱۷: برای دومین بار در سال 2017 رنگ سبز انتخاب شد.
  • رنگ سال ۲۰۱۸: بنفش فوق العاده یا Ulrta Violet رنگ سال ۲۰۱۸ اعلام شد.
  • رنگ سال ۲۰۱۹: مرجانی زنده رنگ منتخب این سال بود.
  • رنگ سال ۲۰۲۰: آبی کلاسیک رنگ سال 2020 بود.
  • رنگ سال ۲۰۲۱: شرکت پنتون دو رنگ خاکستری (Ultimate Gray ) و زرد (Illuminating) رو در این سال انتخاب کرد.
  • رنگ سال 2022: رنگ آبی مایل به بنفش انتخاب شده توسط موسسه پنتون با کد رنگی PANTONE 17-3938 می باشد.
  • رنگ سال 2023: شرکت «پنتون» در آستانه ورود به سال ۲۰۲۳ قرمز پررنگ یا ویوا مگنتورو با نام تجاری «پرشین رِد» الهام گرفته از سرخی خاک خلیج فارس به عنوان رنگ سال اعلام کرد.

 

نوشتن یک نظر

نظر