راه های فوق العاده برای افزایش فروش اینترنتی

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2757

راه کارهای افزایش فروش اینترنتی

می دانید که با تغییر و تحولات صورت گرفته در دنیای ارتباطات، بسیاری از روش ها و راه های افزایش فروش سنتی در بازارهای رقابتی در دهه گذشته دچار تغییر شگفتی شده است. به همین سبب در این نوشتار در تلاش خواهیم بود در راستای این تحولات، بهترین و کاربردی ترین راه های افزایش فروش آنلاین را برای شما خوانندگان گرامی توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

راه کارهای افزایش فروش اینترنتی

جلب اعتماد مشتریان:

یکی از نقاط درگیری فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین عدم ارتباط حقیقی میان فروشنده و خریدار می باشد. برای جلب اعتماد مشتریان راه های مختلفی برای ارتباط خود با مشتریان قرار دهید مثل گفتگوی آنلاین، شماره تماس، آدرس و... بنابراین حتماً با آنها به صورت آنلاین صحبت کنید تا از خرید خود اطمینان حاصل کنند.

حضور مستقیم برای خرید:

معمولاً فروشگاه های آنلاین امکان حضور مستقیم مشتری برای دیدن محصول یا دیدار با فروشنده را نمی دهند که این باعث عدم خرید مشتریان می شود. بهتر است امکان حضور برای خرید مستقیم کالا و محصولات خود را هم داشته باشید.

تبلیغ از طریق مشتریان دیگر:

 تمام تجربه های خریداران گذشته خود را به صورت نوشته، عکس، فیلم و...مستند کنید و در اختیار دیگر مشتریان قرار دهید، این امر هم باعث تبلیغ محصول شما می شود و هم باعث جلب اعتماد مشتریان برای خرید محصولات شما.

امکان دسترسی راحت:

دقت کنید که محیط گرافیکی سایت فروشگاه بسیار مهم می باشد طی مطالعه ای نزدیک به نیمی از بازدیدکننده گان وب به دلیل عدم دسترسی درست به محصولات و راه های ارتباطی با فروشنده، سایت ها را ترک می کنند. دادن اطلاعات کامل شرکت و محصولات و خدمات شرکت، ارائه محیطی ساده و روان برای مشتریان و...از نمونه راه کارها برای افزایش امکان دسترسی راحت می باشد.

فرایند خرید و پرداخت آنلاین:

تمام تلاش خود را به خرج دهید تا کاربران با کمترین مرحله و فرایند ممکن خرید آنلاین خود را انجام دهند. به عبارت دیگر حداقل اطلاعات ممکن را از مشتریان دریافت کنید و از ساده ترین روشها برای پرداخت مبلغ به صورت اینترنتی استفاده کنید. 30 درصد از کسانی که تصمیم به خرید از فروشگاه اینترنتی شما را دارند به دلیل همین مسئله، از وب سایت شما خارج می شوند.

افزایش اعتبار فروشگاه:

 هر تصویر، نماد و نشانه ای که می تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهید و هر امری که می تواند به اعتبار فروشگاه تان آسیب برساند آن را از دید خارج کنید. نمادهای معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد یا نماد استانداردهای خارجی و داخلی و...از این دست موارد می باشد.

رفتاری صادقانه:

به دلیل افزایش تخلفات در فضای مجازی و خریدهای اینترنتی تمام سعی تان بر این موضوع متمرکز باشد که بازدیدکنندگان از فروشگاه یا وب سایت شما احساسی مبنی بر عدم صداقت پیدا نکنند. قبل از فروش محصولات و خدمات و حتی پس از فروش محصولات و خدمات، همراه مشتری باشید.

معرفی کامل محصولات و خدمات:

معرفی کامل محصولات و خدمات یکی از راه های جذب مشتریان اینترنتی می باشد اما حتماً به صورتی خلاصه و مفید این کار را انجام دهید. معرفی درست محصولات و خدمات کاربران را به خرید از فروشگاه شما ترغیب می کند، سعی کنید تمام نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات خود را به صورتی منظم، ساده و روان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.

ارائه محصولات و خدمات رایگان:

 بسیاری از کسب و کارهای آنلاین مشتریان خود را پس از خرید رها می کنند و یا هیچ محصول و خدماتی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار نمی دهند، در حالیکه با کمترین هزینه می توانید بیشترین فروش ممکن را تجربه کنید. بنابراین در صورت خرید از یک سقف مشخص هدیه ای را برای مشتریان خود در نظر بگیرید.

و در پایان، آنچه در فروش اینترنتی در فضای مجازی رخ می دهد تفاوتی از جهت خریدار و فروشنده در دنیای واقعی ندارد، به همین دلیل تمام اصولی که در دنیای واقعی جهت یک فروش مناسب انجام می دهید سعی کنید به نوعی در دنیای مجازی هم رعایت کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر