چرا هنوز نتوانسته ام کار پیدا کنم؟؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3393

اگر دارید این محتوا را مطالعه می کنید پس احتمالا مدتی است که بی کار هستید و مشغول کاری نمی باشید. ممکن است که چندین ماه باشد که جویای کار هستید اما همچنان در دوران بیکاری به سر می برید و از خود می پرسید که چرا هوز نتوانسته ام کاری پیدا کنم؟

این سوالیست که چالش بسیاری از افراد و جوانان می باشد. در ادامه این محتوا از سایت پزشک کسب وکار به مواردی که باعث می‌شود نتوانید شغل مناسب خود را پیدا کنید می پرازیم.

از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به دور هستید

یکی از راه های ارتباطی موثر میان شما و کسب و کارهای گوناگون، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و ... می باشد. امروزه اکثر کسب و کارها در شبکه های اجتماعی حظور دارند و شرح فعالیت های کسب و کار خود و نیازمندی هایشان را در شبکه های اجتماعی به اشترک می گذارند. در ارتباط بودن با افراد مختلف مرتبط با حوزه شغلی تان و فرستادن رزمه کاریتان به آن ها در یافتن شغل مناسبتان به شما کمک می کند.

عملکرد ضعیف در مصاحبه

پس از چندین روز و حتی چندین ماه ممکن است که شغل مورد علاقه ی خود را پیدا کنید اما به دلیل عملکرد ضعیفتان در انجام مصاحبه، آن شغل را از دست بدهید. با انجام دادن بیهوده ی برخی کارها مانند آدامس جویدن در هنگام صحبت با مسئول استخدام، پوشیدن لباس نامناسب، صحبت راجع به انجام ندادن برخی کارها و غیره مصاحبه ی شغلی خود را به کلی نابود خواهید کرد.

فرستادن رزمه برای شغلی که در آن مهارتی ندارید

متاسفانه این مورد در سازمان ها و شرکت ها زیاد به چشم می خورد. افرادی هستند که در زمینه کاری خاصی هیچ مهارتی ندارند اما برای استخدام در آن شرکت رزمه می فرستند و درخواست استخدام دارند. اگر در کاری مهارت ندارید این اشتباه را نکنید و درخواست بیهوده ندهید؛ در ادامه حتی اگر موفق به گرفتن آن شغل شوید، در کار خود موفق نخواهید بود و باعث شرمندگی و سرشکستگی خودتان و کاهش بهره وری شرکت خواهید شد.

استعمال دخانیات

توجه به وضعیت ظاهری کارمندان از ملاک های مهم در سازمان ها و شرکت های گوناگون می باشد؛ ممکن است کسانی که زیاد سیگار می‌کشند را استخدام نکنند. پس با سیگار کشیدن موقعیت شغلی خودتان را به خطر نیندازید.

مهارت شما اشباع شده است

امروزه شغل هایی در سطح کشور وجود دارد که رو به انقراض هستند و یا به دلیل تقاضای کم و عرضه زیاد اشباع شده اند. بسیاری از شغل ها نیز هستند که امروزه توسط ربات‌ها انجام می‌شوند.

اگر مهارت شما در زمینه ای است که دیگر خواستار ندارد وقت آن رسیده است که مهارت های خود را به روز رسانی کنید و یا مهارتی جدید یاد بگیرید.

بسیاری از افراد و جوانان هستند که مدت بسیاری در بیکاری به سر می برند و موفق به پیدا کردن شغل مناسب روحیات خود نمی‌شوند. با خواندن این مطلب ممکن است علت این امر را در خود بیابید.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر