فیلیپ کاتلر و کتاب معروف او

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3362

فیلیپ کاتلردر سراسر دنیا همه فیلیپ کاتلر را به عنوان «پدر بازاریابی مدرن» می‌شناسند. پر کاربرد ترین کتاب درسی بازاریابی که در دنیا آن را به دانش آموزان و دانش جویان آموزش می دهند، کتاب مدیریت بازاریابی ایشان است. این داستان زندگی او است که چگونه به عنوان یک مرجع برتر دکترای MIT و اقتصاد دان بازاریابی در دنیا شناخته شده است.

فیلیپ کاتلر متولد 1931 میلادی در شیگاگو می باشد. زمانی که در دانشگاه شیگاگو و ماساچوست مشغول تحصیل بود به عنوان یک اقتصاد دان به آموزش و تدریس ‌پرداخت. در سال 1953 میلادی موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد از دانشگاه شیگاگو شد و دکترای خود را نیز در رشته MIT دریافت کرد. وی همچنین مدارک افتخاری مختلفی را از 22 دانشگاه مختلف چون  دانشگاه زوریخ، دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن، دانشگاه استکهلم و... دریافت کرد. ایشان در سال 1962 به سمت بازاریابی تمایل پیدا کرد و کتاب مدیریت بازاریابی، اولین کتاب ایشان در این حوزه بود که به چاپ رسانید، به صورتی که مورد استقبال افراد زیادی در سراسر دنیا قرار گرفت.

 

فیلیپ کاتلراز جمله برجسته ترین کارشناسان بازاریابی در جهان می‌باشد به گونه ای که لقب پدر بازاریابی نوین را به خود اختصاص داده است. وی موفق به دریافت عنوان اولین رهبر مدیریت بازاریابی از طرف انجمن علمی بازاریابی شد و همچنین به عنوان بنیانگذار مدیریت بازاریابی نوین در کتابچه راهنمای تفکرمدیریت، معرفی شدند.

پروفسور کاتلر جوایز زیادی از جمله انجمن بازاریابی برجسته، برجسته ترین مربی توسط دانشگاه علوم بازاریابی و... را دریافت کرده است. ایشان به وسیله نمایندگان فروش و بازارایبان بین المللی، «بازاریاب سال»  و در اتحادیه بازاریابی آمریکا به عنوان «تاثیر گذارترین بازاریاب» در تمام دوران نامیده شدند.

آقای کاتلر تا به امروز کتاب های زیادی را نوشته و موفق به چاپ آن ها شده است که مجموع آن ها به بیش از 50 عدد می رسد. مهم ترین کتابی را که ایشان نوشته اند و در تمامی مدارس دنیا به آموزش آن می پردازند، مدیریت بازاریابی می باشد. ایشان همچنین مقالات زیادی را در مجلات و ژورنال های معتبر که تعداد آن ها از 150 عدد بیشتر است، به چاپ رسانده اند.

پروفسور کاتلر در زمینه های مختلفی چون استراتژی بازاریابی و برنامه ریزی به دولت ها نیز مشاوره می دهند که چگونه مهارت ها و منابع شرکت های خود را برای رقابت جهانی بهبود ببخشند، همچنین وی مشاور IBM ، جنرال الکتریک ، AT&T ، بانک آمریکا، مرک، موتورولا، فورد و... بوده است. ایشان سخرانی های فراوانی را نیز در کشورهای مختلفی چون  اندونزی، استرالیا، مکزیک، برزیل، شیلی، ایتالیا، سوئد، چین، ژاپن، هند و ... در رزومه ی کاری خود دارد.

همان طور که گفتیم کتاب معروف فیلیپ کاتلر که با همکاری کلر نوشته است جزو محبوب ترین و معروفترین کتاب ها در سراسر دنیا می باشد، با وجود اینکه کتاب های زیادی در مورد بازاریابی نوشته شده است اما با این حال هنوز کتاب بازاریابی کاتلر و کلر به علت محتوای جامع و کاملی که درون آن به کاررفته است جزو اولین ها می باشد. این کتاب بازار های مختلف و تمامی استراتژی‌های بازاریابی را تجزیه و تحلیل کرده است و هر آنچه که در مورد بازاریابی نمی‌دانید را با خواندن این کتاب می‌توانید فرا بگیرید. در نهایت محتوایی که در این کتاب به کار رفته است، به گونه ای می‌باشد که در کشور ما هم به عنوان مرجع آموزشی در دانشگاه ها تدریس می شود.

در مجموع، ما در این نوشتار به صورت مختصر فیلیپ کاتلر و کتاب معروف ایشان را معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و خوشحال می‌شویم که ما را از نقطه نظرات خود آگاه کنید. از اینکه تا آخر این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار با ما همراه بودید بسیار سپاس گذاریم.

 

 

 

نوشتن یک نظر

نظر