اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3850

اینفلوئنسرممارکتینگبا رشد و نفوذ روزافزون فضای مجازی بر زندگی روزمره ی ما، تاثیر های زیادی به وجود آمده است که قبلا نبوده اند. تاثیرگذاری بر زندگی من و شما از روش‌های تبلیغ و تولید محتوا و درآمد از طریق فضای مجازی گوشه کوچکی از تاثیرات بزرگ این اپ‌های اجتماعی است. شاید تاکنون چندین بار کلمه اینفلوئنسر (شخص تاثیرگذار) در شبکه های مجازی مثل اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و.. به گوشتان خورده باشد اما معنی آن را ندانید. امروزه این گروه از افراد و روش بازاریابی آنها که به اینفلوئنسر مارکتینگ مشهور است بسیار مورد توجه افراد کارفرما و فروشندگان واقع شده است.

اینفلوئنسر‌ها چه کسانی هستند؟

«واژه influencer در لغت به معنی «تاثیرگذار» است. به افراد شناخته شده و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر می‌گویند.» این تعریف کلی از اینفلوئنسر است. رشد شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی بر روی زندگی مردم گذاشته است، از سوی دیگر افرادی هم در رسانه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌ها و ویدیوهایی در زمینه های فرهنگی، اجنماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و حتی دغدغه های روزمره و علاقه مندی های خود، مخاطبانی را به سمت خود جذب کرده‌اند.

واژه ی اینفلوئنسر زیاد تعریف عیجیبی نیست و از گذشته در زندگی انسان ها نقش داشته است، به عنوان مثال، تبلیغات بیلبوردی در جاده های بین شهری و خیابان های شهری که توسط فوتبالیست های مشهور و بازیگران سلبریتی به چشم میخورد، خود نوعی از اینفلوئنسرها به حساب می آمد. در یک تعریف کوچک به کسانی که با تولید محتوا و درگیر کردن سلیقه قشر خاص یا اکثریت مردم، نگاه شما را به سمت خود جلب می‌کنند اینفلوئنسر می‌گویند.

بازاریابی افراد تاثیر گذار به چه معاست؟

به نوعی از بازاریابی که توسط آن گروه از افراد که بر تعداد زیادی از اقشار جامعه نفوذ دارند انجام می شود بازاریابی افراد تاثیر گذار گویند. مانند چهره های ماندگار، سوپر استارها، ورزشکاران معروف، خواننده ها و ....

در اینفلوئنسر مارکتینگ مخاطبین هدف، به طور مستقیم مورد هدف تبلیغات قرار نمی گیرد بلکه به دلیل تاثیرگذار بودن افراد اینفلوئنسر در جامعه، سازمان ها می تواند کالا و خدمات خود را به مردم جامعه و بازار بشناسانند. در این روش به دلیل اینکه توسط افراد تاثیر گذار تبلیغات مورد نظر صورت می گیرد و توصیه توسط شخص تاثیرگذار انجام می شود، تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب وجود دارد.

چرا بازاریابی افراد تاثیر گذار انقدر مهم شده است؟

این روزها به دلیل گسترش شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در بین افراد جامعه، مردم بیشتر وقت خود را صرف گشتن در شبکه های اجتماعی می کنند و این باعث می شود که در روز مطلب های زیادی را تحت عنوان های گوناگون مشاهده کنند و درباره مطالب زیادی آگاهی پیدا کنند.

این روال باعث شده است تا مردم نسبت به تصمیم‌شان برای انتخاب یک برند یا کالا آگاه‌تر شوند و نیز به قدرتی بیشتری دست پیدا کنند. میان این تصمیم‌گیری‌ها مخاطبین فضاهای مجازی گوش‌های خود را تیز کرده‌اند تا حرف‌های آدم‌های مشهور را بشنوند. بهتر است اینطور بگوییم که حرف‌های افراد شناخته شده روی تصمیم مردم تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل گسترش شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری افراد معروف در بین مردم، موجب گسترش نام اینفلوئنسر و بازاریابی اینفلوئنسری شده است.

نوشتن یک نظر

نظر