تاثیر برندینگ بر بازاریابی

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 3313

تاثیر برندینگ بر بازاریابیاز آنجایی که امروزه بازار بسیار رقابتی شده و تمامی کسب و کارها در تلاشند تا جایگاهی را برای خود در بازار به دست آورند، در چنین بازار رقابتی تنها کسانی باقی می مانند که توجه ویژه‌ای به برندینگ و برندسازی نموده‌اند. ما در این مطلب ابتدا مفاهیم مربوط به برندینگ و بازاریابی را تعریف می‌نماییم و سپس به موضوع تاثیر برندینگ بر بازاریابی می پردازیم. 

آشنایی با مفاهیم برندینگ و بازاریابی

مفاهیم برندینگ مدت‌هاست که وجود دارد. برندینگ یا برندسازی یک روشی از بازاریابی است که در آن شرکت؛ نام، طرح، اصطلاح، نماد یا هر ویژگی منحصر به فرد دیگری را به گونه‌ای انتخاب می‌کند که بهترین معرفی را از محصولات و خدمات شرکت ارائه بدهند. برند در حقیقت خوشنامی و هویت مثبت یک شرکت است و به شناسایی بهتر محصولات و خدمات شرکت و تمایز آن با سایر محصولات و خدمات کمک می کند. در حقیقت برند شما معرف وعده‌ای است که شما به مشتریان خود می دهید و به انتظار مصرف کنندگان از محصولات و خدمات شما شکل می دهد. برند تجربه یک محصول یا خدمت را ایجاد و تقویت نموده و تصویری متمایز و دیدنی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند، بنابراین مهم است که وقت خود را صرف تحقیق، تعریف و ساخت برند نمایید.

بازاریابی نیز همیشه در جریان بوده است و بعد از برندینگ، بازاریابی ضرورت پیدا می‌کند، بازاریابی به صورت فعال، محصولات یا خدمات یک برند را تبلیغ می کند، که این راهی برای درگیر نمودن افراد با محصولات شما است. این روش شرکت شما را در ذهن مشتریان زنده نگه می دارد.

در حقیقت بازاریابی موجب تقویت برند و فروش بیشتر محصولات و خدمات شما می‌شود، اما برندسازی موجب تقویت اعتبار شما و افزایش وفاداری مشتریان می گردد.حالا زمان آن فرا رسیده است که تاثیر برندینگ بر بازاریابی را بازگو نماییم:

هر کسب و کار موفقی بر پایه‌ی یک برند محکم ایجاد شده است، بنابراین برندینگ نقش مهمی را در بازاریابی ایفا می کند. برای ایجاد یک برند ضروری است که در مورد تجربه مشتریان، هویت، وب سایت و رسانه‌های اجتماعی، نحوه پاسخگویی به مشتریان، آموزش به کارمندان و.... فکر کنید. از آنجایی که برای تمامی خدمات و محصولات، افراد انتخاب‌های بسیار زیاد و زمان کمی دارند، گزینه‌های خرید خود را براساس اعتماد انجام می دهند، همچنین محصولات و خدمات در یک زمینه، از ویژگی‌ها و کیفیت‌های مشابهی برخوردارند، لازم است که شما به دنبال راه‌هایی برای برقراری ارتباط قوی با مشتریان و ایجاد روابط مادام‌العمر باشید که تنها از طریق برندینگ انجام می‌شود. در این صورت شرکت دارای بازاریابی بهتری نیز خواهد بود. بدون برند هیچ یک از شرکت‌ها نمی توانند تحت فشارهای فعلی بازار زنده بمانند.

در اینجا چند مورد از مزایایی که با سرمایه گذاری در برندینگ در کسب و کار خود می‌توانید کسب کنید را بیان می‌نماییم:

  • یک برند متفاوت و مناسب برای تجارت شما می تواند نرخ پاسخگویی ، افزایش فروش ، سهم بازار و درآمد را بهبود بخشد.
  • همه می‌دانیم که هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از ایجاد وفاداری در مشتریان است. هدف برندینگ رسیدن به یک اعتماد طولانی مدت برای مشتریان است که وفاداری مشتریان به کسب و کار شما را افزایش می دهد. واقعیت موضوع این است که مشتریان فعلی شما می توانند بزرگترین دارایی شما باشند و موجب افزایش فروش و همچنین رسیدن به مشتریان بالقوه جدید شوند.
  • برند سازی بر توانایی شما در جذب و حفظ کارمندان برتر و با استعداد تاثیر می‌گذارد. داشتن کارمندان با استعداد می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.
  • یک برند قوی به طور مستقیم بر تصمیم خرید مشتری تاثیر می گذارد. برندهایی که دارای داستانی برای شکل‌گیری می‌باشند به مرور زمان موجب ایجاد اعتماد در مشتریان شده و در نهایت به یک برند وفادار تبدیل می‌شوند.
  • برند سازی موجب کاهش حساسیت افراد به برند می شود. تحقیقات نشان می دهد که افراد حاضرند برای برندهای شناخته شده مبلغ بیشتری را پرداخت کنند.

می‌بینید که یک برند قوی می‌تواند موفقیت در کسب و کار شما را تضمین کند. برای معرفی و شناخت برند خود ابتدا بازار هدف را شناسایی کنید و سپس از طریق کانال‌های مختلف شرکت، آن‌ را در معرض دید مشتریان قرار دهید. از آنجایی که مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد تصمیم برای خرید را بر اساس تصویر برند می‌گیرند نه خود محصول، بنابراین تبلیغات، شکل بسته بندی و حضور یک برند در رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

 

نوشتن یک نظر

نظر