برندینگ چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 4256

برندیننگ

برند شما، قول شما به مشتریان

برندینگ می تواند تعاریف گوناگونی را در خود جای دهد که شما با شنیدن اسم آن، ذهنتان به سمت های گوناگونی می رود که در نهایت می تواند گیج کننده باشد. در گذشته به جهت معرفی خدمات و محصولات شرکت از برندینگ به عنوان یک نشانه و سمبل، شعار تبلیغاتی و طراحی استفاده می شده است که عامل تمایز محصولات شما با شرکت های دیگر می شود. برندینگ در بازاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است و نسبت به گذشته پیچیده تر شده است. از این رو در ادامه این محتوا از سایت پزشک کسب و کار به اهمیت این مموضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

در تعریف کلی برندینگ می توان گفت که به تصویر ذهنی و دید کلی مشتری نسبت به محصولات و خدمات شرکت شما که تداعی کننده نام سازمان و کسب و کارتان است برندینگ گفته می شود. شما با برندینگ می توانید کسب و کار خود را به شهرت برسانید و خصوصیات تاثیرگذار شرکتتان را در دیده ی عام پررنگ تر کنید.

با برندیگ همانطور که می خواهید به مشتریانتان معرفی شوید

امروزه، اعتبار و شهرت یک برند از اهمیت زیادی برخوردار است که در نتیجه منجر به بیشتر شدن فروش و گرانتر شدن قیمت محصولات و خدمات می شود. برندینگ می تواند این کار را به درستی انجام دهد. برندینگ با برتری دادن به برند شما می تواند باعث افزایش اعتبار و شهرت برندتان در بازار رقابت شود.همچنین یک استراتژی صحیح و درست برندینگ می تواند شامل دستاوردهای گوناگونی باشد که شامل موارد زیر می شود:

  • انتقال دهنده ی مناسب پیغام و شعار کسب و کار
  • تایید کننده و افزایش دهنده ی اعتبار کسب و کار
  • متقاعد کننده ی ممشتریان در جهت استفاده از خدمات و محصولات
  • ایجاد و افزایش وفاداری در مشتریان
  • ایجاد احساس عاطفی و حس شناخت در مشتریان

پیشنهاد می کنم حتما بخوانید: تاثیر برندینگ بر بازاریابی

اهمیت برندینگ در چیست؟

برای اینکه بتوانید در پروسه ی برندینگ خود موفق شوید باید به خوبی نیازها و خواسته های مخاطبان و مشتریانتان را بشناسید و استراتژی های کسب و کارتان را متناسب با آن نیازها برنامه ریزی کنید.

یک برندینگ موفق باید به طور مداوم در تلاش برای جذب مشتریان و جلب بیش از بیش رضایت مشتریان باشد، اینکار تنها در کنار تحقیقات میدانی صحیح، بررسی عملکرد و رضایت مخاطبان و تعیین استراتژی تبلیغاتی درست امکانپذیر است. مدیریت صحیح برند مس تواند پایه و اساس مناسبی را برای بازاریابی و ارتباطات شما با مشتریانتان ایجاد کند که در صورت عدم توجه به آن ممکن است شما را از رقبایتان عقب بیاندازد. 2 مورد از اهمیت برند برای مشتری عبارت است از:

1 - عمق برند که عبارت است از اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه

2 - گستردگی برند؛ هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر می شود.

هدف از برندینگ چیست؟

هدف برندینگ آن است که به ساده ترین روش و خیلی راحت به مشتریانتان کمک کنید تا متوجه شوند برند و کسب و کار شما چه چیزی هست و چه چیزی آن را از بقیه متمایز می کند و می تواند یک فروش منحصر به فرد را برای صاحبین کسب و کار ایجاد کند.

 

نوشتن یک نظر

نظر