آیا بازاریابی آفلاین موثر است؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3366

https://sammotlagh.com/Blog/Search?Group=4

امروزه با توجه به رشد شگفت انگیز استفاده از اینترنت، به بازاریابانی که به سایر کانال‌های اینترنتی متصل نمی باشند «آفلاین» می گویند. در این نوع بازاریابی شما به صورت آفلاین محصولات و کالاهای خود را به کاربران معرفی می‌کنید و در این مسیر هیچ گونه اتصال به اینترنتی وجود ندارد، یعنی استراتژی‌های بازاریابی آفلاین از شبکه‌های رسانه‌ای آفلاین برای اطلاع رسانی از محصولات به کاربران استفاده می‌کنند.

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این نوشتار با ما همراه باشید تا بیشتر با بازاریابی آفلاین آشنا شوید.

بازاریابی آفلاین هیچ گونه اتصال اینترنتی در آن وجود ندارد و شامل شبکه‌های رسانه‌ای رادیو، تلویزیون، تابلو‌های تبلیغاتی و کاتالوگ می‌باشد. اما با این حال، وجود استراتژی‌های بازاریابی آفلاین به تلاش‌های بازاریابی آنلاین گره خورده است، به صورتی که قطعا این روز‌ها همه‌ی شرکت‌ها وب سایتی برای کسب و کارشان طراحی کرده‌اند. لازم به ذکر است که بازاریابی آفلاین نوعی از استراتژی های بازاریابی می باشد.

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است به سراغ یکی از کاتالوگ‌های تبلیغاتی بروید و به آن نگاهی بیاندازید، حتما روی آدرس سایت و شبکه اجتماعی شرکت یا سازمان را مشاهده خواهید کرد، به همین دلیل است، گفته می‌شود که بازاریابی آفلاین با بازاریابی آنلاین گره خورده‌اند.

شرکت‌های مختلف، یعنی از فروشگاه‌های کوچک در شهرهای با تراکم جمعیت کم گرفته تا فروشگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ و معتبر بازاریابی آفلاین را در روند کار خود قرار داده‌اند، با وجود اینکه هزینه‌های بازاریابی آفلاین گران‌تر از بازاریابی آنلاین می‌باشد. بنابراین همه‌ی شرکت‌ها قبل از اینکه استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنند، بهتر است بدانند خواهان چه چیزی هستند، هدف کسب و کارشان چیست، مشتریان بالقوه آن‌ها چه کسانی هستند و بعد کانال بازاریابی را انتخاب نماید.

برای انجام اینکار از تحقیقات بازار استفاده نمایید تا متوجه شوید، مشتریان هدف شما از کدام کانال رسانه‌ای استفاده می‌کنند، به این صورت که اگر مشتریان بالقوه شما علاقه‌ی خاصی به خواندن مجلات دارند پس بهتر است، در مجلات، تبلیغات خود را منتشر نمایید. این سبک بازاریابی دارای فوایدی است که عبارت‌اند از:

  • در جامعه محلی، آگاهی در مورد برند را ایجاد می‌کند
  • برند کسب و کار و شیوه درک آن را بهبود می‌دهد
  • با مشاغل دیگر شبکه ایجاد می‌کند
  • فروش محصول را افزایش می‌دهد

بنابراین استراتژی بازاریابی که بیشترین و بهترین تاثیر را دارد، استفاده ترکیبی از بازاریابی آنلاین(اینترنتی) و بازاریابی آفلاین می‌باشد و این استفاده ترکیبی باعث می‌شود که این دو یکدیگر را پشتیبانی و تقویت کنند و برای کسب و کار شما یک استراتژی واحد ایجاد نماید. از اینکه تا انتهای این نوشتار با ما همراه بودید بسیار خرسندیم و خوشحال می‌شویم ما را از نقطه نظرات خود در زمینه "بازاریابی آفلاین" باخبر بسازید.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر