چرا بازاریابی تلفنی باید بخشی از بازاریابی باشد؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2528

چرا بازاریابی تلفنی باید بخشی از بازاریابی باشد؟چرا بازاریابی تلفنی باید بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی شما باشد؟

این نوع از بازاریابی دومین شکل متداول بازاریابی مستقیم بعد از ایمیل است. حتی اکنون که در عصر ارتباطات هستیم و اکثر افراد دارای گوشی‌های هوشمند می‌باشند، هم؛ باز شرکت‌ها از بازاریابی تلفنی دریغ نمی‌کنند زیرا معمولا دارای نتایج قابل قبولی است. بازاریابی تلفنی یکی از استراتژی‌های بازاریابی بوده که می‌توانید در همین سایت پزشک کسب و کار مقاله‌ی مربوط به استراتژ‌ی‌های بازاریابی را مطالعه نمایید.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی نوعی بازاریابی مستقیم است، به این معنی که به جای استفاده از رسانه های جمعی برای دستیابی به مشتریان و معرف محصولات و خدمات، شرکت ها بصورت جداگانه با تلفن یا پست صوتی با مشتریان بالفعل و بالقوه خود ارتباط برقرار می‌کنند. یکی از دلایل استفاده از بازاریابی تلفنی این است که قابل ردیابی می‌باشد، بدین معنی که می‌توان مشخص کرد، چه تعداد پاسخ مثبت از این بازاریابی تلفنی دریافت شده است. بازاریابی تلفنی با این فرض آغاز می‌شود که مصرف‌کنندگان به خدمات و محصولات ما احتیاج دارند، همچنین متخصصان این نوع از بازاریابی باید مطمئن باشند که مصرف‌کننده، مکالمه آن‌ها را به طور کامل درک کرده است. ذکر این نکته مهم است که حتما در ابتدای مکالمه خود و شرکت را ظرف مدت 15 ثانیه معرفی نمایید و او را برای ادامه مکالمه ترغیب کنید، مثلا در مورد موضوعی که او در حال حاضر بیشتر به آن اهمیت می‌دهد حرف بزنید، در مورد رقبای خود بگویید و یا تجربه دیگر مشتریان را بیان کنید، همچنین هیچ‌گاه از آن‌ها نپرسید که آیا آن‌ها علاقه‌مند به محصولات و خدمات شما هستند یا خیر و در انتها به آن‌ها بگویید که قرار است چه سودی به دست آورند. بازاریابان تلفنی باید از قبل اعتراضاتی را که ممکن است مشتری مطرح کند و نحوه برخورد با هر یک از آنها را بدانند و مودب رفتار کنند. این امر مستلزم آن است که بازاریاب تلفنی محصول خود را به طور کامل بشناسد.

از جمله عوامل دیگری که در بازاریابی تلفنی بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که فرد باید با اعتماد به نفس صحبت کند، شوق و هیجان در صدایش موج بزند و سرعت صحبت کردن او متناسب با سرعت مشتری باشد. توصیه می‌شود برای مکالمه از هندزفری استفاده شود چرا که در این صورت فرد می‌تواند حرکت دست نیز داشته باشد، البته با این که مشتری او را نمی‌بیند اما در انتقال حس به مشتری کمک می‌کند.  

اگرچه امروزه با پیشرفت در فناوری اطلاعات مانند Caller ID و یا حذف تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی چالش‌هایی را ایجاد کرده که در گذشته وجود نداشتند، اما بازاریابی تلفنی می‌تواند هنوز کار خود را به صورت موثر انجام دهد و فروش را بالا ببرد.

با رعایت موارد گفته شده می‌توان به مقصود مورد نظر به وسیله‌ی بازاریابی تلفنی دست یافت و فروش را افزایش داد.

نوشتن یک نظر

نظر