بازاریابی مدرن چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 4407

بازاریابی مدرن چیست؟وقتی با اصطلاح بازاریابی مدرن رو به رو می شوید قطعا به این فکر فرو می روید که آیا قبل از آن بازاریابی سنتی نیز وجود داشته است؟ آیا به بازاریابی ای فکر می کنید که تداعی کننده فناوری اطلاعات و تکنولوژی است؟

همانطور که می دانیم، زمانی که از بازاریابی مدرن سخن می گوییم، قطعا بازاریابی سنتی نیز وجود خواهد داشت. اما به چه نوع بازاریابی ای، بازاریابی سنتی می گوییم؟ به شکلی مختصر می توان گفت، به فعالیت هایی که قبل از ظهور اینترنت در کسب و کارها رخ می داد، بازاریابی سنتی یا همان بازاریابی آفلاین گفته می شود.

تعریف بازاریابی مدرن

دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات است که به دلیل ظهور ایننترنت، با دنیای گذشته تفاوت های بسیاری دارد. از جمله این تفاوت ها می توان به بازاریابی اشاره کرد. در دنیای امروز، بازاریابی به شیوه ای کاملا متفاوت با گذشته انجام می گیرد که بازاریابی مدرن نامگذاری شده است.

بازاریابی مدرن، حرفه ای مابین تولید کننده و مشتریان است که به شیوه ای نوین و مدرن ارتباط بین آن ها را شکل می دهد. کسب و کارها هزینه های هنگفتی را در مقابل بازاریابی سنتی باید بپرازند ولی امروزه به وسیله بازاریابی مدرن این هزینه ها پایین آمده است.

در پزشک کسب و کار بخوانید: مدیریت و استراتژی های بازاریابی

یکی از شیوه های بازاریابی مدرن این است که به روش شرکت های بزرگ نباید تبلیغات کرد. مدل های تبلیغاتی که توسط شرکت های بزرگ انجام می گیرد با روش تبلیغات در شرکت های کوچک بسیار متفاوت است. کسب و کارهای بزرگ قصدشان از استراتژی تبلیغات، برندینگ و معرفی محصولات شرکتشان است. در حالی که شرکت های کوچک نباید از این نوع استراتژی تبلیغات استفاده کنند. زیرا این نوع تبلیغات هزینه های زیادی را با خود به همراه دارد.

اما در عوض می توانند استراتژی تبلیغات برای فروش و ارائه خدمات خود را به گونه ای بچینند که همیشه یک پیشنهاد تولید برای مشتریان آینده نگر خود داشته باشند. این روش آسان ترین استراتژی برای مشتاق نگه داشتن مشتریان خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت بازار یابی مدرن با سنتی چیست؟

 

در پایان، ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چرا باید کسب و کار خود را مدرن کنیم و از بازاریابی سنتی به سمت بازاریابی مدرن پیش برویم؟ هنگامی که دنیای اطراف ما به طور دائم در حال تغییر است، چاره‌ای جز تغییر دادن طرح کسب و کار خود نداریم. شرکت‌ها همواره باید به فکر به روز کردن اطلاعات و شیوه های نوین کسب و کار خود بوده و از ماندن در گذشته اجتناب کنند. به ‌وجود آوردن استراتژی و نگرش های جدید به همراه تعامل بیشتر شرکت با محیط اطراف و شناسایی مخاطبان و مشتریان امروزی لازمه بازاریابی مدرن در دنیای کنونی است.

نوشتن یک نظر

نظر