کوین لین کلر و کتاب معروف او

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3220

پروفسور کلرپروفسور کلر در سال 1956 متولد شده است. قطعا شما پروفسور کلر را با کتاب مدیریت استراتژیک برند می‌شناسید، ایشان از اساتید بازاریابی در زمینه مدیریت استراتژیک برند و برند سازی می‌باشد و به چرایی و چگونگی مدیریت برند می‌پردازد. آقای کلر به علت تجاربی که در زمینه برند سازی داشته است، «مدل سهام برند» را اختراع کرد، که به نام‌های «برابری برند مبتنی بر مشتری (مدل CBBE)» و «هرم برند» نیز شناخته می‌شود.

وی دانشجوی کارشناسی رشته اقتصاد و ریاضیات در دانشگاه کرنل، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه کارنگی ملون بود و همچنین مدرک دکترای خود را در دانشگاه دوک، رشته‌ی بازاریابی دریافت کرد.

جناب پروفسور علاوه برموفقیت‌های چشمگیر خود در تحصیلات، در زمینه‌ی مشاوره نیز به فعالیت می‌پرداخت و به برند‌های معتبری همچون فورد، دیزنی، بانک مرکزی آمریکا و .... مشاوره می‌داد. ایشان همچنین علاقه‌ی خاصی به تحقیقات در زمینه‌های، درک نظریه ها و مفاهیم مربوط به رفتار مصرف کننده که چگونه می‌تواند به بهبود استراتژی‌های بازاریابی کمک کند، دارد.

تحقیقات جناب پروفسور کلر در زمینه بازاریابی در سه ژورنال با اهمیت چون ژورنال‌های بازاریابی، تحقیقات بازاریابی، تحقیقات مصرف کننده به چاپ رسیده است. ایشان همچنین در قسمت نقد و بررسی این مجلات نیز مشغول به کار بوده است. کلر تحقیقات گسترده ای را انجام و حدود 90 مقاله نیز به چاپ رسانده که در این زمینه جوایز متعددی را دریافت کرده است. وی همچنین به عنوان سرپرست آکادمی سازمان علوم بازاریابی به فعالیت می‌پرداخت.

کلر همچنین در زمینه سخنرانی نیز به فعالیت داشته و سخنرانی ها و سیمینار‌های ارزشمندی را در انجمن‌های با اهمیت بازاریابی مختلف، برای مدیران بازاریابی انجام داده است که موجب شده ایشان را به عنوان سخنران محبوب بشناسند. کلر در کشورهای مختلفی، از سئول گرفته تا بمبی به سخنرانی پرداخته است.

در حال حاضر پروفسور کلر در زمینه‌های مختلفی مطالعه می‌کند و به بررسی استراتژی‌هایی در رابطه با ایجاد، اندازه‌گیری و مدیریت ارزش برند می‌پردازد و کتاب معروف خود را به نام مدیریت استراتژی برند به چاپ رسانید که از آن در مدارس و شرکت ها به عنوان منبع درسی و کاری استفاده می‌شود. ایشان همچنین با پروفسور فیلیپ کاتلر همکاری کرده و کتاب مدیریت بازاریابی را تالیف و منتشر کرده‌اند که کتابی با اهمیت در زمینه مدیریت بازاریابی می‌باشد و کل جهان با نام و محتوای درونی این کتاب آشناییت دارند. از اینکه تا آخر این مقاله از سایت پزشک کسب و کار با ما همراه بودید بسیار خرسندیم. همچنین می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

نوشتن یک نظر

نظر