کاربرد موثر بازاریابی پیامکی بر کسب وکار

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 2766

کاربرد موثر بازاریابی پیامکی بر کسب وکار

حتما وقتی که این دو کلمه تبلیغات پیامکی را خواندید به یاد پیامک هایی که گاه بی گاه توسط اپراتورها برای شما ارسال می شوند و دل خوشی ازآن ها ندارید افتاده اید. به صورت کلی بازاریابی پیامکی به این معنی است که شما با مشتریان از طریق پیامک ارتباط برقرار می‌کنید و آن ها را از امکانات و خدمات خود آگاه می‌سازید، حتی از این طریق می توانید برای خود مشتری های جدیدی پیدا کنید.

قطعا برای این مدل بازاریابی نمی‌توانید از موبایل های خود به تعداد کثیری از مشتری ها پیامک ارسال کنید؛ بلکه باید یک پنل SMS برای خود ایجاد کرده تا از طریق آن برای هر قشری که مد نظرتان است پیامک ارسال کنید. بازاریابی پیامکی یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی دارای مزایای می باشد که در زیربه آن‌ها می پردازیم.

سریع بودن

این روش به گونه ای است که شما با سرعت می توانید پیام تبلیغاتی را برای مخاطب های هدف خود ارسال کنید و این پیام نیز سریع توسط مخاطب های شما مشاهده و خوانده می شود؛ چرا که افراد در طول روز زمان های زیادی را صرف گوشی های خود می کنند و مرتب مشغول چک کردن آن هستند.

ارتباطی موثر و مستقیم

به دلیل اینکه این ابزار همیشه همراه افراد است و هر زمان که بخواهند می‌توانند آن را چک کنند، پس از این طریق می توانید یک ارتباطی موثر و مستقیم بین خود و کاربرانتان ایجاد کنید.

ایجاد نظر سنجی

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، به طور متوسط افراد به نظر سنجی هایی که از طریق پیامک برای آن ها ارسال می‌شود پاسخگو هستند و شما از این طریق باز می توانید یک ارتباط خیلی خوب با کاربران خود ایجاد کنید.

سازگاری با ورژن های گوناگون موبایل

برای ورژن های مختلف گوشی و انواع اپراتورها می‌توانید پیامک ارسال کنید و در این زمینه محدودیتی برای شما وجود ندارد.

ارزان

پیامک از نوع ابزارهایی است که بسیار ارزان و کار با آن بسیار ساده می باشد و برای کسانی که نمی خواهند درگیرهزینه های اضافی تبلیغاتی شوند مناسب است.

جذب مشتری

اگر متن پیام شما اصولی نوشته شده باشد که برای کاربرانتان جذاب باشد، موجب می شود کاربران به سمت شما جذب شده و حتی ممکن است به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

در پزشک کسب و کار بخوانید: چرا بازاریابی تلفنی جزء استراتژی بازاریابی باشد؟

 

استراتژی های بازاریابی پیامکی

برای اینکه بتوانید از این مدل بازاریابی به خوبی استفاده کنید و برای شما سودآور باشد، بهتر است که در مورد استراتژی های آن نیز اطلاعاتی بدست بیاورید تا بتوانید بهترین عمل را داشته باشید.

بازاریابی انبوه

همانطور که از نام آن پیدا است، روش کار مدل بازاریابی انبوه به گونه‌ای است که بر حسب کاری که انجام می دهید یک بانک اطلاعاتی مربوط به کسب و کار خود را انتخاب و متن تبلیغاتی را برای همه ی آن ها ارسال می کنید. این روش باعث می شود شما یک متن پیام را برای افراد زیادی ارسال کنید، که ممکن است به پیام تبلیغاتی از طرف شما ارسال می شود علاقه‌ای نداشته باشند و همین امر موجب می شود که مخاطب های شما بدون خواندن متن پیامک آن را از گوشی خود پاک کنند.

بازاریابی اشتراکی

در این مدل بازاریابی شما مکانی را برای مخاطب های خود ایجاد می کنید که برحسب علاقه‌ی خود درهر زمینه‌ای عضو آن می شوند و مشخص می‌کنند چه پیام هایی را برای آن ها ارسال کنید. این مدل بازاریابی باعث می شود که کار شما هدف مند پیش برود و پیام را برای افرادی که جویای آن هستند ارسال کنید و نارضایتی مخاطب های خود را کاهش بدهید.

اما این روش مشکل کوچکی دارد. ممکن است شما احتیاج داشته باشید که هرچه سریعتر به بانک اطلاعاتی واقعی از مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، در صورتی که در این مدل باید صبور باشید؛ چراکه در ابتدا هنوز کسی عضو پنل نشده است و مخاطب های شما از این مکان خبر ندارند، پس بهتر است فقط برای یک بار از بازاریابی انبوه استفاده کرده و به همگی آن ها یک پیامک ارسال کنید و در متن پیام از این ویژگی خود رونمایی کنید.

 

به صورت کلی سعی کنید از این مدل بازاریابی بهترین استفاده را ببرید و بدنبال رضایت مشتریان خود باشید؛ چرا که استفاده نا به جا از بازاریابی پیامکی باعث می شود مخاطب های خود را از دست بدهید. از اینکه تا اخر این نوشتاراز سایت پزشک کسب و کار با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم.

 

 

 

 

 

 

نوشتن یک نظر

نظر