نیم کره راست

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 3607

ایده (نیم کره چپ)

تا به حال به زندگی یک دارکوب دقت کرده‌اید، اصلی‌ترین نکته درباره زندگی دارکوب چیست؟ دارکوب همیشه برای زندگی، آشیانه‌ای در درخت مهیا می‌کند، روش او در ساخت آشیانه هم همواره ثابت است.

دارکوبِ صد سال گذشته یا دویست سال گذشته هیچ تفاوتی با دارکوب امروز ندارد، سکون و رکود اصلی‌ترین صفات نوع زندگی حیوانات هستند؛ اما به راستی چرا ما نیز همچون سایر موجودات روشی ثابت برای زندگی نداریم؟

انسان‌ها برخلاف دارکوب مثل پدران خود زندگی نمی‌کنند؟ حیات انسان در روی زمین دائما متغیر بوده، مسکن برای انسان از غار و خانه‌های گلی شروع شد و در هر بازه زمانی دچار تغییرات و تکامل گردید تا به امروز رسید...اما چرا؟

اصلی‌ترین تفاوت ما با سایر موجودات کره خاکی قدرت ذهنمان است، مغز انسان پردازشگری بی‌بدیل و به شدت پیچیده است که تقریبا از پس حل هر مسأله‌ای بر می آید (مگر آنکه از تمام یا بیش‌تر ظرفیت آن بهره نبریم)

ذهن انسان به طرز خارق العاده‌ای ظرفیت تولید تصوراتی را داراست که در عالم حقیقت وجود خارجی ندارند. این تصورات را ایده می‌نامیم... تقریبا تمامی ابزارآلاتی که دور خود مشاهده می‌کنید از کامپیوتر یا موبایلی که با آن این متن را می‌خوانید گرفته تا قلمی که نگارنده با آن این متن را بر کاغذ مُنَقَش کرده، حاصل همین ایده پردازی‌اند، چرا که نه خودکار نه موبایل نه چرخ هیچ کدام پیش از آنکه در ذهن بشر متصور نشوند، در عالم وجود خارجی نداشته‌اند.

شما یک انسانید پس اصلاً و ابداً خود را دست کم نگیرید، ذهن شما قادر به تصور چیز هاییست که وجود خارجی ندارند .

در این مرحله یک سوال اساسی به وجود می‌آید، آیا همه‌ی انسان‌ها به یک اندازه قدرت ایده‌پردازی یا تصور چیزهای جدید را دارند؟ یا اینکه ایده‌پردازی یک موهبت خدا دادیست که تنها عده‌ای از نعمت آن برخوردارند؛ به عبارت بهتر ایده‌پردازی روش‌مند است و همه می‌توانند با آموختن آن روش‌ها ایده‌پردازی کنند یا ایده‌ای که به ذهن می‌رسد از خوش شانسی ما حکایت دارد؟

اگر گمان می‌کنید ایده به طور اتفاقی و شانسی به ذهن کسی می‌رسد پس باید قبول کنیم که ایده‌پردازان دنیا از روش خاصی پیروی نکرده و فقط و فقط انسان‌های خوش شانسی هستند!

حال آنکه بدون شک این استدلال منطقی نیست، مغز همه‌ی انسان‌ها به اندازه‌ی یکسان توانایی ایده‌پردازی دارد اما پرورش ایده در ذهن به آموزه‌هایی محتاج است.

سید احمد سیدی مطلق بنیان گذار پزشک کسب و کار با استفاده از جدیدترین روش‌های آموزش ایده‌پردازی در دنیا و همچنین تجربیات خود شما را برای خلق ایده‌ی منحصر به فرد خود یاری می‌دهد.

ایده و ایده‌پردازی همانطور که جلوبرنده‌ی مسیر تمدن بشریت بوده‌اند، نیروی پیشران کسب و کارها به سمت قله‌ی سود و رونق نیز، می‌باشند. کارآفرینی و استارتاپ هردو مسائلی آغشته به مفهوم ایده‌پردازی هستند، بدون ایده‌ی نو و جدید امکان خلق یک کسب و کار مبتنی بر کارآفرینی را نخواهید داشت.

مغز کسب و کار اتاق فکر یک کسب و کار است، در اتاق فکر دو عنصر بیش از همه برای حل مسائل به کار می‌آید یکی خلاقیت یا نیم کره راست مغز کسب و کار و یکی ایده پردازی یا نیم کره چپ مغز کسب و کار.

با قدرت ایده‌پردازی و خلاقیت می‌توانید تفاوت‌های خود با رقبایتان را بسازید؛ اگر همفکری و همراهی ما در این مسیر را می‌خواهید، تماس با ما را از دست ندهید، از این طریق می‌توانید از خدمات پزشک کسب و کار بهره ببرید.

ممکن است بگویید شاهد کسب و کارهایی بدون اتاق فکر و ایده پردازی هم بوده‌اید، بله درست است، همه شاهد حیات انسان‌هایی که به واسطه‌ی سکته مغزی فلج شده‌اند بوده‌ایم. کسب و کار بدون ایده‌پردازی هیچ رونق و رشد پیشرفتی ندارد، فقط و فقط زنده است. این یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های قلب یک کسب و کار (واحد مدیریت) با مغز کسب و کار است، هیچ کسب و کاری بدون مدیریت دوام نمی‌آورد اما بدون ایده‌پردازی هرچند بساط کسب به طور کامل برچیده نمی‌شود اما خبری از رشد هم نیست.

ناگفته نماند ایده‌پردازی و مراحل اجرایی کردن ایده داستان‌هایی جدا از هم هستند. اما برای رقم زدن پایانی خوش برای هردوی این داستان‌ها می‌توانید روی کمک پزشک کسب و کار حساب کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر