با بازاریابی رابطه ای به فروش بالا برسید

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2879

بازاریابی رابطه ای

یکی از راه‌های ارتباط با مشتری بازاریابی رابطه‌ ای می‌باشد. بازاریابی رابطه ای هم از لحاظ رابطه و هم عواطف باعث ارتباط قوی با مشتری می‌شود. که این عامل باعث ماندگاری مشتری شده و تولید را افزایش می‌دهد. بازاریابی رابطه ای دقیقا کاری خلاف بازاریابی معامله ای را انجام می‌دهد. در بازاریابی معامله ای به دلیل نداشتن استراتژی رابطه قوی امکان بازگشت مشتری وجود ندارد. بنابراین ما را در این مطلب از سایت پزشک کسب و کار در ادامه همراهی گنید.

علت مهم بودن بازاریابی روابط چیست؟

امروزه پیدا کردن مشتری و جذب آن کاری بسیار سخت و حتی گاهی اوقات پر هزینه می‌باشد. با استفاده از بازاریابی روابط می‌توان مشتری را برای زمانی طولانی نگه داشت. در بازاریابی ارتباطی چون رابطه با مشتری متقابل است رسیدگی به خواسته مشتری بیشتر می‌باشد که این ترفند وفاداری مشتری را نسبت به کار ما بالا برده و باعث خرید دائم توسط مشتری می‌شود.

استراتژی بازاریابی رابطه ای چیست؟

مبنای کار بازاریابی رابطه ای بالابردن وفاداری مشتری با برند می‌باشد. البته گاهی اوقات این ارتباط می‌تواند شخصی و با تلفن انجام شود. ولی بیشتر به کمک رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود. امروزه برای فروش بهتر محصول و یا حتی معرفی بهتر برند و ثابت نگه داشتن مشتری در سیستم بازاریابی ارتباطی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. که در آن می‌توانند به معرفی بهتر و راحت‌تر برند و یا حتی محصول خود بپردازند و به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط باشند. این رابطه بین نا بین، بین مشتری و برند باعث بالا رفتن اعتماد و جذب بیشتر مشتری می‌شود. بر همین اساس برای حمایت از استراتژی بازاریابی رابطه ای از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای ضبط و رسیدگی راحت‌تر به مشتریان استفاده می‌کینم.

بازاریابی رابطه‌ای و مزایای آن

  1. ثابت ماندن مشتری

بازاریابی روابط باعث ایجاد ماندگاری دائم مشتریان می‌شود. مشتریان وفادار در یک برند حتی به تبلیغ محصول و یا برند مربوطه هم می‌پردازند.

  1. کاهش هزینه‌های تبلیغاتی

امروزه یکی از راه‌های جذب مشتری استفاده کردن از تبلیغات می‌باشد. از آنجا که تبلیغات بسیار پر هزینه می‌باشد در این راستا بازاریابی روابط با تبلیغات رایگان به جذب بهتر مشتری کمک می‌کند.

مثال‌هایی برای داشتن بازاریابی روابط

  1. از کارت‌های هدیه استفاده کنید.
  2. برای ماندگاری مشتریان خود در مقابل حضور دائمی آنان پاداش قرار دهید.
  3. در پایین محصولات خود از نظر سنجی استفاده کنید.

در نتیجه در یک دید کلی می‌توان دریافت که بازاریابی روابط از اهمیت بالایی برای ثابت نگه داشتن مشتری و همچنین تبلیغات رایگان و به صرفه دارد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

نوشتن یک نظر

نظر