با اجازه گرفتن بازاریابیتو رونق بده!

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2697

بازاریابی اجازه ای 

بازاریابی یعنی دنیای بزرگ تبادلات کالایی بین مشتری و فروشنده که طی این فرایند فروشنده برای برند شدن در حیطه کاری خود از انواع بازاریابی‌ها استفاده می‌کند. در این جا به یکی از انواع بازاریابی‌ها به نام بازاریابی اجازه ای اشاره می‌کنیم. در بازاریابی اجازه ای برند شدن محصول توسط مشتری انجام می‌شود یعنی همانند اکثر بازاریابی‌ها مشتری محور می‌باشد و قدرت در دستان مشتری می‌باشد. در ادامه برای اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید.

فواید بازاریابی اجازه‌ای؟

در خرید برخی از محصولات با زدن گزینه لایک یا پر کردن قسمت نظر سنجی در مورد محصول مورد نظر توسط خریدار، ما مشتری را بدون اطلاع قبلی وارد دنیای بازاریابی اجازه ای می‌کنیم که با این کار وفاداری و درصد اهمیت محصول مورد نظر برای شخص فروشنده مشخص می‌شود. از جمله فواید دیگر این نوع بازاریابی:

1) صرفه اقتصادی دارد.

این نوع بازاریابی بیشتر به صورت آنلاین از طریق دنیای مجازی و رسانه‌هایی مانند ایمیل و.... به کار خود ادامه می‌دهد و زمان خود را مختص مشتریان علاقه مند برای محصول خود قرار می‌دهند.

2) شخصی سازی.

در بازاریابی اجازه‌ای به شغل‌های مختلف اجازه می‌دهد تا به صورت خصوصی به هدف مشتری خود رسیدگی کند.

3) رابطه ای مداوم.

از آنجا که سیستم ارتباطی این بازاریابی، آنلاین می‌باشد در نتیجه به کمک انواع رسانه‌ها اجازه رابطه مداوم با مشتری خود را می‌دهد.

4) نرخ فروش بالا

از آنجا که در این نوع بازاریابی بر حسب علاقه ای که مشتری نسبت به کالا نشان داده است فروش انجام می‌شود، این علاقه‌ی مشتری، باعث بالا رفتن سطح علاقه مشتری خواهد شدد.

در پزشک کسب و کار بخوانید: استراتژی های بازاریابی

4 سطح در بازاریابی مجوز

در بازاریابی مجوز 4 سطح برای اجازه مصرف کننده نسبت به یک تجارت را نشان می‌دهد.

  1. موقعیتی: این جواز این امکان را برای مشتری فراهم کرده است که با وارد کردن اطلاعات شخصی از خود و کارشان، کاری که در حیطه‌ی آن‌ها می‌باشد را معرفی کند.
  2. ایجاد حس اعتماد به برند مورد نظر: این مجوز به برند مربوطه، اجازه ادامه برای رفع نیاز‌های خود را می‌دهد.
  3. ایجاد رابطه شخصی: این مجوز به هر دو طرف اجازه رابطه‌ی شخصی را می‎‌دهد.
  4. ارائه امتیاز به مشتری‌های ثابت: در این مرحله مشتری همکاری خود را اعلام می‌کند که بر این اساس تجارت مورد نظر برای ثابت نگه داشتن مشتری از امتیاز‌هایی مانند امکان تعویض کالا و..... را قرار می‌دهد.

 

در پایان می‌توان از اهمیت بسیار زیاد بازاریابی اجازه‌ای در رسانه‎‌هایی چون ایمیل و فیس بوک نام برد. همچنین شما به کمک این بازاریابی می‌توانید مشتری ثابت و پایدار برای خود ایجاد کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر