با بازاریابی شبکه‌ای بیشترین درآمد را کسب کنید

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2149

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه‌ای سبکی از فعالیت‌ ‌های تجاری می‌باشد که درآن فروش از یک منبع اصلی آغاز و به زنجیره‌هایی ممتد تبدیل می‌شود. امروزه بازاریابی ‌‌های شبکه ای زیادی تاسیس شده است که بعضی از آن‌ها معتبر بوده و به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهند و بعضی دیگر که در نقش طرح‌های هرمی بوده اند خلع کار شده اند. ما در این نوشتار از سایت پزشک کسب و کار به توضیحی درباره‌ی بازاریابی شبکه‌ای می‌پردازیم. پس در ادامه ما را همراهی کنید.

عملکرد بازاریابی شبکه ای چگونه است؟

برای درک بهتری از بازاریابی شبکه ای میتوان آن را به شاخه‌هایی از درخت تشابه داد. همان گونه که در یک درخت تنه، راس اصلی شاخه‌ها می‌باشد و به شاخه‌های کوچکتری تبدیل می‌شود، تاسیس بازاریابی شبکه ای در یک شرکت هم دقیقا به همین صورت می‌باشد. در این راستا در شرکت موسس در ابتدا یک گروه مثلا 10 نفری را به عنوان شروع سرشاخه‌ی اصلی فروش قرار می‌دهند. که هر فروشنده برای خود شبکه ی فروشی را آغاز می‌کند که به موجب جذب هر فروشنده پورسانتی دریافت می‌کند. به دنبال این فرایند افراد جدید هم این کار را انجام می‌دهند تا شاخه ی فروش تشکیل شود. در این شاخه سود برنده‌ی اصلی سرشاخه می‌باشد.

فواید و مضرات بازاریابی شبکه ای

بازاریابی‌هایی که به صورت شبکه ای انجام می‌شود، اگر به صورت هرمی اجرا شود درآن فرد سرشاخه یعنی کسی که موسس اصلی فروش می‌باشد بیشترین سود را برده و هرچه به تعداد شاخه‌های این فروش اضافه شود افراد در شاخه‌های انتهایی درآمد زایی کمتری دارند. یعنی افراد در شاخه‌های پایین تر با گرفتن کمترین سود ممکن کمک به دریافت بیشترین سود برای سرشاخه‌ی خود می‌کنند. بر همین اساس اگر بازاریابی شبکه‌ ای به صورت تک لایه ای انجام شود، یعنی فرد با استخدام هر فروشنده پورسانت دریافت کند، نسبت به چند لایه‌ ای ارجح تر می‌باشد.

در پزشک کسب و کار بخوانید: استراتژی های بازاریابی

راه‌های موفقیت در بازاریابی شبکه ای

قبل از ورود به شاخه‌ی بازاریابی شبکه ای و شروع کار در شرکت، در ابتدا درباره‌ی شرکت مورد نظری که قصد انجام کار را در آن دارید تحقیق کنید. بعد از معتبر بودن شرکت درباره‌ی مدیر آن پرسش و جو کرده که آیا تابع قوانین می‌باشد یا نه. بعد از مطمئن شدن از شرکت و مدیر به تحقیق درباره‌ی فروش محصول مورد نظر بپردازید. در ادامه از شخصی که شما را استخدام می‌کند سوالاتی راجع به میزان فروش، حقوق دریافتی و ....... بپرسید. و در آخر قرار داد کاری خود را با دقت بخوانید و امضا کنید.

پس اگر شخصی زرنگ و فعال هستید و دارای سرمایه ی محدودی می‌باشید ما برای پیشرفت شما بازاریابی شبکه ای را پیشنهاد میکنیم.

 

نوشتن یک نظر

نظر