بازاریابی برند محور عاملی برای موفقیت

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 2907

بازاریابی برند محور

اغلب هنگام مرور برنامه های بازاریابی شرکت‌ها، تناقض بین استراتژی برند و برنامه های بازاریابی آن‌ها زیاد است. بسیاری از کسب و کارها هستند که برندهای خود را بازاریابی می‌کنند بدون آن که درک درستی از برند خود داشته باشند و یا بدانند که برند چه چیزی را به مصرف کنندگان وعده میدهد. با تغییر در درک بازاریابی برند محور، بازاریابان می‌توانند درک روشنی از برند خود کسب کنند و به اهداف تجاری کسب و کار مورد نظر دست یابند. با ما در سایت پزشک کسب و کار همراه باشید تا با بازاریابی برند محور بیشتر آشنا شوید.

استراتژیست‌های برند می دانند که هسته اصلی هر شرکتی برند آن است. برند یک شرکت، قلب و روح سازمان می‌باشد. از آن لحظه‌ای که کسب و کاری را آغاز می‌کنید، اولین قدم انتخاب برند است. لازم است که شما آن را  را بطور استراتژیک و متفکرانه انتخاب کنید، چرا که توانایی شرکت را در جذب و حفظ مشتری و پاسخگویی به خواسته های بازار شکل میدهد. هنگامی که صحبت از بازاریابی برند محور می‌شود، مهم است که از نیازهای اصلی مشتری استفاده کرده و ارزش منحصر به فردی که محصولات و خدمات شما ارائه میدهد را توضیح و تبلیغ کنید. وعده‌ای که برند شما به مشتریان می‌دهد را عملی کنید و روی تحویل با کیفیت تمرکز نمایید چرا که شما تنها انتخاب برای مشتریان خود نیستید، بنابراین باید بهترین ارزش را به کسانی که به شما اعتماد کرده‌اند به ارمغان آورید.

 بر اساس بررسی‌های انجام شده شهرت شرکت و شهرت نام برند تقریبا غیرقابل تفکیک است. شهرت شرکت تضمین کننده کیفیت محصول است و اعتبار شرکت به ارزش بازار شرکت کمک میکند. شهرت برند با نحوه رفتار یک شرکت با کارکنان خود گسترش می یابد. نحوه برخورد یک کارفرما با کارکنانش، شخصیت شرکت را آشکار می‌کند. اگر یک شرکت با کارمندان خود رفتار بدی داشته باشد چگونه می‌توان اعتماد کرد که با مشتریان رابطه خوبی برقرار کند؟ ایجاد یک برند محکم که کارمندان از آن راضی باشند، برای یک تجارت موفق و پایدار، ضروری است.

راهنمایی های استفاده از بازاریابی برند محور

توسعه شفاف چشم‌انداز

این اصول اولیه هر کسب و کاری است. آیا چشم اندازی روشنی برای تجارت و برند خود دارید؟ آیا از اهداف تجاری خود اطمینان دارید؟ آیا این اهداف قابل دستیابی هستند؟ به یاد داشته باشید که اهداف غیرقابل دستیابی را تعیین نکنید زیرا منجر به ناامیدی می‌شود. پس از مشخص کردن چشم انداز و مأموریت، اطمینان حاصل کنید که برای شرکا و کارمندان شرکت قابل درک است و با نشان دادن نقش مهمی که در زنده کردن چشم‌انداز بازی می‌کنند، آن‌ها را درگیر کنید.

 طرح‌ریزی برنامه بازاریابی

پس از مشخص شدن اهداف، برنامه بازاریابی خود را تدوین کنید. یک برنامه بازاریابی به صورت نقشه راه عمل می‌کند که براساس آن می‌توانید پیشرفت خود را ترسیم کنید. برنامه بازاریابی خود را به طور مرتب ارزیابی کنید.

درون گرایی برند

قدم بعدی آشنایی افراد با برند شما است. برند محور بودن، نیازمند این است که نگاهی صادقانه و دقیق به برند خود داشته باشید و نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنید.

ارزیابی صادقانه رقیب

هنگامی که برند خود را به صورت دقیق بررسی کردید آماده ارزیابی رقبای خود هستید. این باور که برند شما از رقبا بهتر است و انکار علل برتری آن‌ها منجر به از بین رفتن برند شما خواهد شد. مطمئن باشید که رقبای شما هم برای بهبود برند خود تلاش میکنند اگر از بازاریابی برند محور استفاده کنید، خواهید فهمید که برند شما در چه مواردی باید بهبود یابد.

آرم، رنگ، فونت یا برنامه بازاریابی نشانگر برند شما نیستند. بلکه، آن‌ها روش‌هایی برای بیان برند هستند، اما باید در نظر داشته باشید که مشتریان و مشتریان بالقوه شما درباره برند شما چه فکر و احساسی دارند. بررسی نمایید که آیا برنامه بازاریابی، نگرش کارکنان، سطح خدمات شما و کلیه فعالیت‌هایی که برند شما را با جهان خارج مرتبط می‌کند از ارزش های اصلی برند شما پشتیبانی می‌نمایند.

بازاریابی برند محور دارای دو جنبه است. یکی جنبه داخلی، زمانی که می خواهید اهداف و ارزش‌های تجاری خود را مشخص کنید، سپس نگرش‌ها و اقدامات خود را بر اساس آن‌ها تنظیم نمایید. دیگری جنبه خارجی، مربوط به درک بازار هدف، رقبا و محیط اقتصادی شما است. از این گذشته، برند شما مهمترین دارایی تجاری شما است. هرچه ارزش برند شما بیشتر باشد، ارزش تجارت نیز افزایش می‌یابد. هر ارتباطی که مربوط به برند شما باشد فرصتی برای افزایش ارزش آن است. همواره توجه نمایید که برند شما بیانگر وعده‌ای است که به مشتری می‌دهید بنابراین در انتخاب برند خود نهایت دقت را به خرج دهید.

 

نوشتن یک نظر

نظر