چگونه بازاریابی دهان به دهان خود را افزایش دهیم؟

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 2578

بازاریابی دهان به دهان

کیفیت، مهم ترین فاکتور در بازار یابی دهان به دهان

شکلی از بازاریابی غیر رسمی است که می‌توان آن را اصلی‌ترین بستر رسانه اجتماعی دانست و تاثیر به سزایی در فروش دارد، زیرا اثرپذیری افراد از یکدیگر بسیار زیاد است. اگر می توانستید بر آنچه به عنوان با ارزش‌ترین شکل بازاریابی شناخته شده است، تسلط داشته باشید آیا تصمیم می‌گرفتید که آن را نادیده بگیرید و یا آن را به یک فرصت برای خود تبدیل کنید؟ دراین محتوا شما را با موثرترین روش بازاریابی یعنی بازاریابی دهان به دهان آشنا خواهیم کرد.

 

بازاریابی دهان به دهان (WOMM) 

بازاریابی دهان به دهان زمانی است که علاقه مشتریان به محصولات یا خدمات یک شرکت در گفتگوی روزانه آنها منعکس می شود. اطلاعاتی است که به صورت شفاهی از مشتری راضی به مشتریان احتمالی کالا یا خدمات یک شرکت در قالب غیررسمی برای تبلیغات منتقل می شود. بازاریابی دهان به دهان یک سرمایه قدرتمند برای هر کسب و کاری محسوب ‌می‌شود. این روش می‌تواند فروش را افزایش دهد چرا که مصرف‌کنندگان بیش از حد تحت تاثیر نظر بقیه افراد قرار دارند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد حدود 62٪ از مصرف کنندگان قبل از خرید یک محصول، به صورت آنلاین به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات می پردازند و 90٪ مردم به برندهایی که توسط یک دوست توصیه می‌شود اعتماد می‌کنند و خرید خود را انجام می‌دهند. توصیه افراد برای انتخاب برند بسیار مهم است. بازاریابی دهان به دهان شامل بازاریابی ویروسی، وبلاگ، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌باشد.

 

چرا بازاریابی دهان به دهان مهم است؟

به دلیل اعتماد افراد به دوستانشان، بازاریابی دهان به دهان با ارزش ترین منبع بازاریابی است. بازاریابی دهان به دهان تنها با یک تعامل متوقف نمی‌‎شود بلکه فردی به دیگری می‌گوید، و آن شخص به شخص دیگری خواهد گفت، همین‌طور این زنجیره ادامه پیدا می‌کند و در صورت رضایتمندی موجب می‌شود تا محصولات و خدمات در معرض دید افراد قرار بگیرند. البته این مسئله در حالت معکوس نیز صادق است و اخبار منفی می توانند به همان سرعت گسترش پیدا کنند.

متأسفانه ، تعداد کمی از شرکت ها استراتژی‌هایی را برای این بازاریابی در نظر گرفته‌اند. در ادامه تکنیک‌هایی از بازاریابی دهان به دهان را ارائه می‌کنیم که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، لازمه آن این است که شما برند، محصولات و خدمات خود را به خوبی بشناسید.

 

حتما بخوانید: تفاوت بازاریابی دهان به دهان با بازاریابی ویروسی

 

بیش از 90 درصد افراد، به پیشنهاد دوستان و آشنایان، بیشتر از تبلیغ‌ها اعتماد دارند

استراتژی‌های بازاریابی دهان به دهان

  • انحصارپذیری را در آغوش بگیرید

ارائه دسترسی منحصر به فرد به محصولات یا خدمات شما می تواند یک روش مؤثر برای اجرای تاکتیک‌های بازاریابی دهان به دهان باشد. یک تجربه منحصر به فرد را از طریق محصولات و خدمات خود به مشتریان ارائه دهید.

  • محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید

مشتریان خود را ترغیب کنید تا بیشتر با برند شما در رسانه های اجتماعی درگیر شوند. این نشانه خوبی از کیفیت یک برند است. محتواهایی مانند مسابقه، نظرسنجی و آزمون‌های سرگرم‌کننده را ایجاد کنید. از مشتریان خود بخواهید که مسابقه را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارند چرا که راهی عالی برای ترغیب بیشتر افراد است تا در مورد برند شما صحبت کنند، برداشت های مثبت از کسب و کار را تقویت می‌کند و جستجوی افراد در  مطالب شما را بهبود می دهد.

  • اشتراک نظرات مشتریان

79% از مردم به نظرات آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند که این عملکرد، کیفیت و ارزش ادعاهای شما را اثبات می‌کند. اشتراک‌گذاری نظرات می‌تواند به عنوان یک تکنیک قدرتمند تبلیغات دهان به دهان عمل کند. ارسال توضیحات یا بررسی‌ها می‌تواند روشی از تبلیغات دهان به دهان در سایت یا شبکه اجتماعی شما می‌باشد.

  • با اینفلوئنسرهای صنعت خود ارتباط برقرار کنید

 

بیشتر بدانید: بازایابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟ چگونه بدون هزینه تبلیغی شگفت انگیز کنیم؟

 

اینفلوئنسرها همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست اشخاصی قدرتمند برای نفوذ در اعتقادات و رفتار افراد هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد 40% مردم پس از مشاهده‌ی کالای مورد استفاده توسط اینفلوئنسری در اینستاگرام، توییتر و یا یوتیوب، آن کالا را خریداری کرده‌اند. 49% از مردم هنگام تصمیم گیری در مورد خرید، از توصیه‌های یک اینفلوئنسر استفاده می کنند.

مطالب گفته شده تنها برخی از ملاحظات مهم و عناصر بازاریابی دهان به دهان بوده است. در صورتی که از این نوع بازاریابی به خوبی استفاده کنید می‌تواند روشی قدرتمند برای پخش پیام‌های تجاری شما باشد.

نوشتن یک نظر

نظر