چرا بازاریابی درونگرا ارزشمند است؟

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 4271

جای تعجب ندارد که امروزه اینترنت رفتار خریداران را به شدت تغییر داده است و شرکت‌ها را مجبور به استفاده از استراتژی‌های جدیدی مانند بازاریابی درونگرا کرده است. بسیاری از رویکردهای معمول بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک‌تر، شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها می‌تواند موفق‌تر عمل کند که بازاریابی درونگرا در این دسته قرار می‌گیرد. بنابراین اگر شما می‌خواهید موفقیت استارت‌آپ خود را افزایش دهید تلاش خود را روی بازاریابی درونگرا متمرکز کنید.

 

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا نخستین بار توسط HubSpot در سال 2005 مطرح شد که رویکردی برای جذب مشتری به محصولات و خدمات از طریق بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو و برندسازی است. بازاریابی درون گرا تجربه مشتری را با ارائه اطلاعات به مشتریان بالقوه از طریق خبرنامه‌ها، وبلاگ‌ها و نوشته های موجود در رسانه‌های اجتماعی، بهبود می‌بخشد. بازاریابی درونگرا روشی برای بازاریابی، فروش و خدمت به مشتریان است، چرا که هدف هر کسب و کاری جذب مشتریان می‌باشد و موجب می‌‍‌شود شرکت در دراز مدت رشد بهتری داشته باشد. با ایجاد محتواهایی ایده‌آل که برای رفع مشکلات و نیازهای مشتریان طراحی شده باشد، می‌توانید اعتماد و اعتبار برای خود کسب کنید. بازاریابی درونگرا بیشتر از آنکه لیستی از تکنیک‌ها باشد، یک رویکرد است.

بازاریابی درونگرا موجب کاهش هزینه‌های شرکت می‌شود چرا که اکثر سیستم عامل‌هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس‌بوک، وب‌سایت و... که برای اشتراک‌گذاری محتوا استفاده می‌شوند به صورت رایگان می‌باشند، همچنین نیاز شرکت را به بازاریابی درونگرا شامل تماس تلفنی، ارسال نامه‌های الکترونیکی، تبلیغات تلویزیونی و..... کاهش می‌دهد.

 

تفاوت بازاریابی محتوا و بازاریابی درونگرا

اگرچه بسیاری از شرکت ها بازاریابی درونگرا را مترادف با بازاریابی محتوا می‌دانند، اما این دو اصلا یکی نیستند. در حقیقت، بازاریابی محتوا بخشی از بازاریابی درونگرا می‌باشد. بازاریابی محتوا همان‌طور که از نام آن پیداست به معنی ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت و با ارزش است که موجب بهبود روابط شما با مخاطب مورد نظر می‌شود. محتوا می‌تواند به صورت مقالات وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک‌ها ، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها، فیلم‌ها و یا هر قالبی دیگری که می‌تواند مخاطب را جذب نماید، باشد. محتوا باید طیف گسترده‌ای از نیازها و خواسته‌های مشتریان را مرتفع نماید.

در بازاریابی درونگرا، محتوا براساس مراحل قیف بازاریابی تولید می‌شود که در مقاله‌ای جداگانه توضیح داده شده است. در این بازاریابی لازم است که حتما محتوا، متناسب با همان مرحله از قیف و تاثیرگذار تعریف شود.

با توجه به مطالب مطرح شده بازاریابی درونگرا، استراتژی‌های مختلفی را برای جذب مشتری و تبدیل آن به مشتری بالقوه شامل می‌شود. از جمله ابزارهایی که می‌توان استفاده کرد عبارتند از:

فراخوانی به عمل: استفاده از متن و تصاویری در محتوا که مخاطبان را ترغیب به انجام عمل و یا تماس با شرکت نماید.

فرم‌ها: به دست آوردن اطلاعات تماس کاربران شامل نام، آدرس ایمیل، شغل و علایق در ازای محتوا یا هر وسیله با ارزش دیگری.

تجزیه و تحلیل وب سایت: سیستم عامل‌های نرم افزاری که به منظور ردیابی رفتار کاربر وبررسی عملکرد محتوای شما، اطلاعاتی را در مورد بازدید‌کنندگان وب سایت شما ثبت می‌کنند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): سیستم هایی که به شما کمک می‌کنندT تعامل خود را با مشتری و در طول چرخه عمر او مدیریت کنید.

 

مزایای بازاریابی درونگرا

با تمرکز بر استراتژی بازاریابی درونگرا می‌توانید به مخاطبان مناسب جهت تحقق اهداف بازاریابی دیجیتال خود دست یابید. مهم‌ترین مزیت بازاریابی درونگرا این است که هم از نظر رفتار و هم از نظر روانشناسی با خریداران واقعی و مدرن همسوتر است، همچنین معرفی بهتر برند و جذب مشتری کمک می‌کند.

 

تکنیک‌های بازاریابی درونگرا

یک یا دو کلمه کلیدی را انتخاب نمایید و آن‌ها را بهینه کنید:

ابتدا نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را شناسایی کرده سپس کلمات کلیدی مرتبط با آن‌ها را بیابید. از آنجایی که بازاریابی درونگرا تقریبا مترادف با سئو است، بنابراین می‌توانید از ترفندهای آن استفاده کنید. یکی از مهمترین ویژگی های سئو، قدرت کلمات کلیدی است. برای به دست آوردن موفقیت در ترافیک برای کلمات کلیدی مربوطه، شما باید از آن کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کنید. لازم است شما لیست جامعی از کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط با فعالیت خود را داشته باشید.

 

در رسانه های اجتماعی طرح پاسخ و پرسش ایجاد کنید:

رسانه های اجتماعی، بازاریابی درونگرا را به یک تجربه تعاملی ویروسی تبدیل کرده است. با ایجاد پرسش و پاسخ مشتریان را درگیر برند می‌کنید که این به شهرت کسب و کار می‌افزاید وهمچنین شما را از خواسته‌ها و مشکلات مشتریان آگاه می‌کند.

تهیه وبلاگ یا سایت:

هر شرکتی به سایت احتیاج دارد زیرا امروزه افراد برای انجام هر کاری ابتدا با سرچ در اینترنت اطلاعاتی را به دست می‌آورند، بنابراین داشتن سایت و قرار دادن محتواهای جذاب موجب می‌شود تا افراد هنگام سرچ کردن با سایت شما مواجه شوند و در این صورت تلاش‌های بازاریابی درونگرای شما جواب داده و آن‌ها شما را یافته‌اند.

صدها روش برای توسعه بازاریابی درونگرا وجود دارد، که ما برخی از آن‌ها را مطرح کردیم. شما با استفاده از بازاریابی درونگرا می‌توانید با هزینه کمی و تنها با صرف مقداری وقت و تلاش به مشتریان بالقوه خود دست یابید.

 

نوشتن یک نظر

نظر