تاثیر عزّت نفس بر کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3199

              تاثیر عزّت نفس بر کسب و کار

تاثیر عزّت نفس بر کسب و کار

چندین سئوال ذهن صاحبان کسب و کار را همواره به خود مشغول می دارد:

  • چگونه میتوان به عزّت نفس در کسب و کار دست یافت؟
  • چرا میزان آگاهی در کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

در ابتدا لازم است که با مفهوم  و اهمیت عزّت نفس بیشتر آشنا شویم.

سیّد احمد سیّدی مطلق، بنیان گذار پزشک کسب و کار معتقد است عزّت نفس متأثر از عوامل درونی و بیرونی است.عوامل درونی عواملی است که از داخل هر فرد نشأت میگیرد یا خود شخص آن را ایجاد میکند؛مانند: نقطه نظرها، باورها، اعمال یا رفتار.

عوامل بیرونی، همان عوامل محیطی هستند؛ پیام هایی که کلامی و غیر کلامی انتقال پیدا میکنند و تجربه هایی که باعث و بانی آن پدر، مادر، آموزگاران، اشخاص مهم در زندگی، سازمان دهندگان و فرهنگ هستند.

با عنایت به این موضوع، نیاز تعداد کثیری از کسب و کار ها به عزّت نفس، در هیچ زمانی به اندازه ی امروز، مورد اهمّیت واقع نشده است. بدین ترتیب اگر از عزّت نفس کافی برخوردار نباشیم، میزان انتخابی که پیش روی ما قرار دارد میتواند بسیار محدود و پیش پا افتاده باشد.

تاثیر آگاهی بر کسب و کار

عزّت نفس موجب آگاهی فرد در همه ی زمینه ها میشود.آگاهی بالا ترین تجلّی کسب و کار است.هر چه آگاهی بیشتر باشد، کسب و کار متعالی تر، به روز تر، نو آورانه و خلاقانه تر خواهد بود. اما در صورت نداشتن آگاهی لازم، چه بلایی بر سر کسب  و کار ما خواهد آمد؟

پزشک کسب و کار به این سوال اینگونه پاسخ میدهد: از آنجائی که  آگاهی، از ابزار مهم بیزینس و برند سازی است؛ کسی که راه حل های موثر کسب و کار را بهتر بشناسد، بهتر می تواند در آن موفق و پیروز شود. منظور بنیان گذار پزشک کسب و کار در اینجا از آگاهی، آگاه بودن از جنبه های کسب درآمد می باشد.

ذهن شما موتور محرک اصلی برای آینده ی شغلی و بقای برند شما است.

وقتی به کمک پزشک کسب و کار، جنبه های منفی را از میان بر میداریم، راه را برای پدیداری جنبه های مثبت هموار میکنیم و وقتی جنبه های مثبت را ایجاد میکنیم، ابعاد منفی اغلب ضعیف شده و از بین میروند.

پزشک کسب و کار، آنچه را که به شما توصیه میکند، برای شما به نمایش می گذارد و به مرحله ی عملی شدن و اجرا میرساند.

یکی از وظایف اصلی پزشک کسب و کار، کمک به ایجاد نمودن عزت نفس در کسب و کار شما و ارائه  راه حل های موفقیت و پایه ریزی بوم کسب و کار شما می باشد.

کمی با خود بیاندیشید:

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کسب و کارتان دارای خلاقیت و آگاهی و عزّت نفس هست یا خیر؟

آیا میدانستید با اعتماد کردن به ذهن و با آگاهی به اینکه شما شایسته ی رسیدن به اوج موفقّیت هستید، باعث ایجاد جوهره ی عزّت نفس در درون خود خواهید شد؟

 برای موفقّیت در این عرصه، آینده ی شغلی خود را، به بنیان گذار پزشک کسب و کار، سیّد احمد سیّدی مطلق بسپارید.

 

نوشتن یک نظر

نظر