هر آنچه باید درباره چت بات هوش مصنوعی Claude، رقیب ChatGPT بدانید

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 729

هر آنچه باید درباره چت بات هوش مصنوعی Claude، رقیب ChatGPT بدانید

 

شرکت آنتروپیک (Anthropic)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعۀ گوگل اخیراً از عرضه چت بات Claude به عنوان رقیب چت‌بات پر سروصدای شرکت (OpenAI (ChatGPT خبر داده است که ما در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار قصد داریم شما را به طور کامل با این شرکت آنتروپیک (Anthropic) و چت بات هوش مصنوعی Claude آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

آنتروپیک (Anthropic) و چت بات هوش مصنوعی Claude

 

آنتروپیک (Anthropic) و چت بات هوش مصنوعی Claude

پس از موفقیت OpenAI با ChatGPT، راه اندازی هر ربات چت دیگر شاید کار بی‌فایده‌ای به نظر برسد. تلاش گوگل برای نمایش هوش مصنوعی Bard خود پس از این که ربات چت در یک نمایش عمومی پاسخ نادرست داد، شکست خورد. از سوی دیگر مایکروسافت در تقویت هوش مصنوعی مبتنی بر GPT در محصولات خود تهاجمی عمل کرد ولی رونمایی آنتروپیک (Anthropic) از ربات چت خود با ادعای پاسخ‌های دقیق‌تر از ChatGPT، اعتماد این شرکت به این محصول را نشان می‌دهد.

آنتروپیک (Anthropic) شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی است که جمعی از کارکنان سابق OpenAI آن را تأسیس کرده‌اند و چت بات جدیدی تحت عنوان «Claude» را معرفی نموده‌اند. این ابزار نسبت به ChatGPT از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. این شرکت رویکرد عملگرایانه‌تری را برای توسعه چت بات خود (Claude) اتخاذ کرده است. طبق گزارش TechCrunch، احتمال بروز خطا در پاسخ‌های آن بسیار کم، استفاده و مکالمه با آن برای کاربران از سایر محصولات مشابه آسان‌تر است. سخنگوی این شرکت با اطمینان کامل بیان کرده که این ابزار برای طیف گسترده‌ای از مشتریان مناسب بوده و می‌تواند تقاضای مشتریان را برآورده کند.

 

پیشنهاد می کنیم که مقاله‌ی معرفی 5 نمونه از کاربردهای هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف پزشک کسب و کار را نیز مطالعه نمایید.

 

بدون شک، آنتروپیک نوعی فشار از سوی سرمایه‌گذاران را برای جبران صدها میلیون دلاری که صرف فناوری هوش مصنوعی آن شده، احساس می‌کند. جالب است بدانید که Anthropic حامیان قدرتمندی در دنیای تکنولوژی دارد. این شرکت از سرمایه‌گذاری خارجی قابل توجهی نظیر: 580 میلیون دلار از گروهی از سرمایه‌گذاران از جمله: سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، کارولین الیسون، جیم مک کلاو، نیشاد سینگ، جان تالین و مرکز تحقیقات ریسک نوظهور برخوردار است. همچنین اخیراً گوگل در فوریه با 300 میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه‌گذاری نموده و 10 درصد از سهام این استارت آپ را به دست آورده است. بر اساس شرایط این قرارداد که نخستین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، آنتروپیک موافقت کرد که Google Cloud اولویت اول خود را در همکاری با شرکت‌هایی قرار دهد که «سیستم‌های محاسباتی هوش مصنوعی» ارائه می‌دهند.

این چت بات همانند ChatGPT قابلیت‌های پاسخ به سوالات کاربران، خلاصه سازی متن، تولید کدهای برنامه‌نویسی و نوشتن نامه یا مقاله را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این موارد ذکر شده، کاربران قادرند همانند بینگ جدید مایکروسافت، لحن، شخصیت و نوع رفتار چت بات Claude را تغییر دهند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که دقت، خلاقیت و تعادل این ابزار نسبت به چت‌بات بینگ بیشتر است.

به طور کلی هدف اصلی آنتروپینک، ساخت دستیار هوش مصنوعی جدید، کاربردی، صادق و بدون ضرر می‌باشد. جالب است بدانید که این چت بات به اینترنت دسترسی ندارد؛ زیرا به صورتی طراحی شده که بدون اینترنت خودکفا باشد.

Claude از اواخر سال 2022 در حال توسعه نسخه آزمایشی محدود خود بوده اما در چند ماه اخیراً آزمایش و دسترسی به قابلیت‌های مکالمه هوش مصنوعی خود را در اختیار شرکت‌هایی نظیر: DuckDuckGo، Notion و Quara قرار داده است. شایان ذکر است که DuckDuckGo اخیراً ابزار جستجوی DuckAssist مبتنی بر آنتروپیک و OpenAI را معرفی کرده است. این شرکت هنوز قیمتی تعیین نکرده است، اما به TC تایید کرده که دو نسخه (نسخه ابری استاندارد و نسخه Claude Instant) در زمان راه اندازی در دسترس خواهند بود. نسخه Claude Instant در مقایسه با نمونه‌ ابری خود، مدلی سریع‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر می‌باشد.

ریچارد رابینسون ـ مدیرعامل رابین به TechCrunch اظهار داشته است: "ما از Claude جهت ارزیابی بخش‌های خاص قرارداد، پیشنهاد زبان جدید و جایگزین که برای کاربران دوستانه‌تر است، استفاده می‌کنیم."

Claude در درک زبان از جمله در حوزه‌های فنی همچون زبان حقوقی بسیار فوق‌العاده بوده و در تهیه پیش‌نویس، تلخیص، ترجمه، توضیح مفاهیم پیچیده به زبان ساده بسیار مطمئن می‌باشد.

سخنگوی این شرکت اظهار داشته که جهت کمک به انسان و جلوگیری از خروجی‌های جنسیتی، نژادپرستانه و سمی آموزش دیده است اما آنچه این ابزار را از سایر چت بات‌ها متمایز می‌کند، تکنیک هوش مصنوعی مشروطه است. آنتروپیک با 10 اصل اساسی کار خود را آغاز نموده که هنوز افشا نشده‌اند اما این اصول بر مفاهیم عدم سوء استفاده، خیرخواهی و خودمختاری استوار است. جالب است بدانید که شرکت آنتروپیک، هوش مصنوعی جداگانه‌ای را براساس این اصول اخلاقی آموزش داده و پس از این که به نتیجه رسید، Claude را توسط این هوش مصنوعی آموزش داد. اما بدین معنا نیست که Claude هیچ گونه ضعفی ندارد. این هوش مصنوعی قبلاً یک ماده شیمیایی نوین اختراع کرده و مجوزی برای فرآیند غنی سازی اورانیوم گرفته است. همچنین در آزمون‌های استاندارد گرامر و ریاضی امتیاز کمتری در مقایسه با ChatGPT کسب کرده است.

سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای در خصوص چت‌بات این شرکت با اطمینان کامل اعلام داشت: " این ابزار برای طیف گسترده‌ای از مشتریان مناسب بوده و می‌تواند تقاضای مشتریان را برآورده کند. ما از ماه‌ها پیش در حال سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های مورد‌نیاز این مدل‌ها بوده‌ایم و اطمینان داریم که می‌توانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم."

همچنین آنتروپیک پیشنهاد می‌کند که ربات چت Claude می‌تواند در جستجو، خدمات مشتری، فروش و امور پشتیبانی مورد استفاده قرار گیرد. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

نوشتن یک نظر

نظر