17 ابزار شگفت انگیز هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو با قابلیت های آن ها

  • زمان تقریبی مطالعه 25 دقیقه
  • 580

17 ابزار شگفت انگیز هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو با قابلیت های آن ها

 

بدون شک هوش مصنوعی آینده است. ابزارهای تبدیل متن به ویدیو یکی از پیشرفت‌های اساسی تکنولوژی محسوب می‌شود که این مولدهای ویدیویی هوش مصنوعی امکان ساخت ویدیو از هر متنی را آسان می‌کنند، به طوری که قادرید با استفاده از سازنده ویدیو هوش مصنوعی تنها در چند دقیقه، ویدیوهای سطح بالا را از متن با ارائه دهندۀ روباتیک ایجاد کنید. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار قصد داریم ابزارهای هوش مصنوعی و سایت‌های مختلف تبدیل متن به ویدیو و ویرایش حرفه‌ای آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا بدون دردسر بتوانید تنها با چند کلیک برای کسب و کار خود ویدیو بسازید، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی ابزارهای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو

 

بیشتر بدانید: معرفی 5 نمونه از کاربردهای هوش مصنوعی در کسب و کارهای مختلف

 

معرفی ابزارهای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو

همانطور که می‌دانید ساخت و ویرایش ویدیو در برخی مواقع زمان‌بر و خسته کننده است. اما در سال‌های اخیر توسعه تولید ویدیو هوش مصنوعی بسیاری از امور را ساده‌تر کرده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این تکنولوژی، ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو است که در حوزۀ کسب و کارها و بازاریابی اهمیت بسیاری دارد؛ از این رو در بخش ذیل به معرفی این ابزارهای فوق‌العاده مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پردازیم.

1. هوش مصنوعی Phenaki

جالب است بدانید گوگل در تلاش است تا هر چه سریع‌تر در حوزه هوش مصنوعی از رقبای خود از جمله مایکروسافت پیشی بگیرد. از بین پروژه‌های در دست این شرکت، ابزار تبدیل متن به ویدیو بسیار جذاب به نظر می‌رسد و تا پیش از برنامه «60 دقیقه» صحبتی از آن نشده بود. مجری این برنامه اظهار داشته که هوش مصنوعی تولید ویدیو در گوگل با نام (Phenaki) شناخته می‌شود که از فَریب‌بین یا فناکیستوسکوپ (Phenakistoscope) ـ نخستین دستگاه عمومی برای ایجاد توهم حرکت در تصویر، الهام گرفته است. این هوش مصنوعی مشابه سیستم‌های کنونی تولید تصویر کار می‌کند اما هنگامی که به این نرم افزار ورودی متن می‌دهید، به جای ایجاد یک تصویر ثابت، یک ویدیوی کوتاه همچون GIF ارائه می‌دهد. این ابزار در برنامه «60 دقیقه»، ساخت ویدیویی از یک سگ گلدن ریتریور با بال فرشتگان در حال حرکت در دشت را به نمایش گذاشت. عملکرد ابزار Phenaki گوگل در نگاه اول ایده‌آل به نظر نمی‌رسد و به راحتی قادرید غیرواقعی بودن آن را تشخیص دهید. با این حال گوگل محدودیت‌هایی را برای استفاده از این نرم افزار در نظر گرفته است، به عنوان نمونه: کاربران نمی‌توانند با این ابزار از انسان‌ها ویدیو بسازند. با چنین وضعیتی ممکن است از ساخت ویدیوهای دیپ فیک جلوگیری شود. «ساندار پیچای ـ مدیرعامل گوگل» در بخشی از مصاحبه خود تأکید نموده است: "دولت باید برای ابزارهای هوش مصنوعی از جمله Phenaki قانون‌گذاری کند و باید برای ساخت ویدیوهای دیپ فیک که ممکن است به جامعه آسیب برسانند، عواقبی وجود داشته باشد." همچنین در ادامه اظهار داشته است: "هر شخصی که با هوش مصنوعی کار کرده باشد به خوبی می‌داند این تکنولوژی با آتش یا الکتریسیته متفاوت است؛ از این رو به قوانین اجتماعی نیاز داریم تا بتوانیم چارچوبی مشخص را برای پیاده‌سازی آن داشته باشیم."

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که در برنامه «60 دقیقه»، چند مورد دیگری از تکنولوژی هوش مصنوعی از گوگل هم بررسی شد ولی به طور دقیق اعلام نشد که این فناوری‌ها از جمله Phenaki چه زمانی در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

 

2. هوش مصنوعی Kaiber

طی ماه‌های اخیر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی متعددی در اختیار کاربران قرار گرفته است که امکان تبدیل متن به ویدیو را فراهم نموده است اما اگر قصد دارید گام به سطح فراتر بگذارید باید به سراغ هوش مصنوعی Kaiber بروید. هوش مصنوعی Kaiber همچون ابزارهای تبدیل متن به عکس کار می‌کند و با استفاده از یادگیری ماشینی توانسته حجم انبوهی از فریم‌ها را پردازش کند و به آسانی در کوتاه‌ترین زمان امکان تبدیل متن به ویدیو را فراهم می‌نماید.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که هوش مصنوعی Kaiber در حال حاضر در قالب نسخه تحت وب در دسترس قرار دارد و هنوز امکان دسترسی از اپلیکیشن موبایل مختص به آن فراهم نیست. البته امکان استفاده از وب‌سایت این سرویس در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند وجود دارد و به خوبی برای استفاده در صفحه نمایش‌های کوچک بهینه‌سازی شده است.

در صورتی که تجربه استفاده از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را داشته باشید، آگاه هستید که اکثر آن‌ها برای ارائه خدمات به کاربران از اعتبار داخلی بهره می‌برند و هوش مصنوعی Kaiber هم از این قاعده مستثنی نیست. جهت تبدیل متن به ویدیو با استفاده از این ابزار کافیست که مراحل ذیل را انجام دهید.

  • در وهله نخست مرورگر کامپیوتر، تبلت یا گوش خود را باز کنید و آدرس Kaiber.ai را وارد نمایید.
  • در صفحه باز شده بر روی گزینه Sign Up که در گوشه بالا سمت راست پنجره قرار دارد، کلیک کنید.
  • در داخل صفحه جدید تب Sign Up را انتخاب کنید و پس از وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظرتان بر روی کلید Sign Up که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
  • رمز عبوری که انتخاب کرده‌اید باید دارای حداقل 8 کاراکتر، یک حرف بزرگ و کوچک یا یک کاراکتر خاص درون آن به‌کار رفته باشد.
  • پس از تأیید درخواست مطالعه اطلاعات پروفایل خود به صندوق دریافت ایمیل خود مراجعه کنید.
  • یک ایمیل جهت تأیید هویت از سوی هوش مصنوعی Kaiber برای شما ارسال می‌شود و اکنون با کلیک کردن بر روی لینک داخل آن می‌توانید حساب کاربری خود را فعال نمایید.
  • در صورت تمایل می‌توانید به جای استفاده از ایمیل جدید و رمز عبور از حساب کاربری گوگل خود استفاده کنید، تنها کافیست گزینه Sign up with Google را کلیک کنید.
  • اکنون که حساب کاربری ساختید و وارد آن شدید، بر روی گزینه Create Video که در گوشه بالا سمت راست پنجره قرار دارد، کلیک کنید.
  • در این مرحله به مهم‌ترین بخش هوش مصنوعی Kaiber می‌رسید که فرآیند تبدیل متن به ویدیو صورت می‌گیرد.
  • اولین گزینه‌ای (Upload image) که جهت بارگذاری تصویر است و در سمت چپ پنجره قرار دارد را کلیک کنید. این ابزار می‌تواند از تصویر مورد نظرتان به عنوان ایدۀ اولیه استفاده کند و ویدیوی شما را حول محور آن بسازد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این بخش اختیاری است و می‌توانید هیچ تصویری را بارگذاری نکنید.
  • دومین گزینه Settings جهت تنظیم مدت زمان ویدیو (Duration) و نسبت تصویر ویدیو (Aspect Ratio) می‌باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که حداکثر مدت زمان قابل انتخاب 30 ثانیه و حداقل آن هم 5 ثانیه می‌باشد. هر چه مدت زمان ویدیو طولانی‌تر باشد، اعتبار بیشتری برای ساخت ویدیو از حساب کاربری شما کسر می‌شود. نسبت‌های تصویر مرسوم نظیر: 16 به 9 برای یوتیوب، 9 به 16 برای تیک تاک و استوری، 1 به 1 برای پست اینستاگرام قابل انتخاب می‌باشند.
  • با انتخاب گزینه (Select a Subject) که در پنل سمت چپ قرار دارد، قادرید ایده‌ای که قصد دارید به ویدیو تبدیل کنید را وارد نمایید. شایان ذکر است که تعداد ایده آماده در پایین و سمت راست تحت عنوان (Describe the Subject) نمایش داده می‌شوند اما می‌توانید با کلیک بر روی کادر (I’ll type my own) ایده مورد نظرتان را تایپ کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه‌ای (Select a Style) که در سمت چپ پنجره قرار دارد، می‌توانید استایل مد نظرتان را برای ویدیو انتخاب کنید و همانند بخش قبل دارای ایده‌های آماده می‌باشد که می‌توانید استایل دلخواه خود را تایپ کنید.
  • در مقابل عبارت Credits Cost، میزان اعتبار مورد نیاز جهت تبدیل متن به ویدیو قابل مشاهده است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، هر چه مدت زمان ویدیو طولانی‌تر باشد، اعتبار بیشتری برای ساخت ویدیو نیاز خواهید داشت.
  • جهت ادامه فرآیند تبدیل متن به ویدیو بر روی گزینه Generate Preview Frames کلیک کنید تا چند پیش نمایش از متن و گزینه‌های انتخاب شده، ایجاد شود. فرآیند ساخت پیش نمایش ممکن است حداکثر 30 ثانیه به طول بینجامد. اگر یک عکس برای ساخت ویدیو بارگذاری کرده باشید، به جای چنین گزینه‌ای با Generate Video روبه‌رو می‌شوید.
  • در صفحۀ Preview Frames می‌توانید چند پیش نمایش ساخته شده توسط هوش مصنوعی Kaiber را مشاهده نمایید و با انتخاب هر یک از آن‌ها، فرآیند ایجاد ویدیو را ادامه دهید.
  • در کنار هر فریم، یک آیکون دانلود تعبیه شده که با کلیک بر آن می‌توانید فریم را به صورت جداگانه بر روی حافظه داخلی دستگاه خود ذخیره کنید.
  • در صورتی که از فریم‌های ساخته شده راضی نیستید، می‌توانید گزینه‌ای (Go Back To Prompt) که در گوشه بالا سمت چپ پنجره قرار دارد را کلیک کنید تا به بخش قبلی بازگردید و مجدداً نسبت به ساخت فریم‌های پیش نمایش جدید اقدام نمایید. شایان ذکر است که انجام این کار، اعتباری از حساب شما کسر نخواهد کرد.
  • پس از انتخاب فریم پیش نمایش مورد نظرتان، نوبت به فرآیند تبدیل متن به ویدیو می‌رسد که ممکن است حداکثر 3 دقیقه به طول بینجامد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این مدت زمان به مواردی همچون: طول ویدیو و پیچیدگی دستورهای وارد شده وابسته است.
  • اکنون می‌توانید ویدیوی کامل خود را مشاهده نمایید و با کلیک بر روی گزینه Download Video آن را به صورت آفلاین ذخیره کنید. البته با کلیک بر روی گزینه Share Video می‌توانید لینک آن را در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارید.
  • جالب است بدانید که ویدیوهای ساخته شده توسط کاربران طرح رایگان شامل واترمارک خواهند بود و امکان حذف آن در درون سرویس Kaiber وجود ندارد، البته در اغلب موارد با کراپ ویدیو قادرید واترمارک را از قالب خارج نمایید.

شایان ذکر است که Kaiber نسبت به سایر ابزارهای مبتنی بر تصویر از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار است و کاربران قدرت مانور محدودی در زمان توصیف جزئیات دارند.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که کاربران با ثبت نام در سرویس هوش مصنوعی Kaiber می‌توانند تا سقف 50 اعتبار رایگان را به صورت هدیه دریافت نمایند اما همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ویدیوهای خروجی دارای واترمارک خواهند بود.

 

3. هوش مصنوعی سنتز (Synthesia)

این ابزار یک تولید کنندۀ ویدیوی هوش مصنوعی فوق‌العاده است که امکان ساخت ویدیوهای حرفه‌ای، با کیفیت بالا و مقرون به صرفه از متن را در عرض چند ثانیه برای کاربران فراهم می‌آورد. این تکنولوژی چندین مورد کاربردی نظیر: ارتباطات تجاری، بازاریابی دیجیتال و حتی آموزش کارکنان را ارائه می‌دهد. ویدیوهای حرفه‌ای سنتز در چهار فاز ایجاد می‌شوند.

هوش مصنوعی سنتز بیش از 40 آواتار برای ساخت ویدیو به شما ارائه می‌دهد. شما در وهله نخست باید یک الگو و آواتار را انتخاب کنید، سپس اسکریپت ویدیویی هوش مصنوعی خود را وارد نمایید و ویدیوی هوش مصنوعی خود را بسازید، در نهایت می‌توانید آن را دانلود، پخش یا ترجمه کنید.

 

مزایا

- امکان ساخت ویدیوهایی با ظاهر حرفه‌ای و صداگذاری برجسته

- پلتفرم فوق‌العاده جهت ساخت خودکار ویدیو به‌ویژه برای برنامه‌های آموزشی

- امکان سفارشی‌سازی پیشرفته با دسترسی API

- عدم نیاز به ویرایشگرهای ویدیویی شخص ثالث و امکان ویرایش آسان و سریع ویدیوها

- ارائه دهندگان انسانی نوآور هستند، مگر این که شما صداهای معتبر بخواهید و نیازی به ضبط صداهای خود ندارید.

معایب

- محدودیت‌های زیادی برای کاربران طرح شخصی اعمال می‌شود.

قیمت‌گذاری

- هزینه استفاده از پلتفرم Synthesia 30 دلار در ماه است.

 

4. هوش مصنوعی DeepBrain

این ابزار امکان تبدیل متن‌های ساده را به ویدیو فراهم می‌کند و به کمک راه حل‌های سنتز ویدیویی هوش مصنوعی (AI)، کاربران قادرند از تعداد بی‌نهایت موقعیت و برخوردهای حضوری توسط آواتارهای هوش مصنوعی مبتنی بر انسان‌ها هدایت شوند. این ابزار، آواتارهای هوش مصنوعی را ایجاد کرده و با استفاده از ویژگی‌های فیزیکی، حرکات، صدا و زبان‌های منطقه‌ای از افراد واقعی الگوبرداری می‌شوند. این آواتارهای ایجاد شده توسط DeepBrain AI جهت حمایت از افراد در مشاغل سخت که به جایگزینی به نوآوری، درک و آگاهی انسانی نیاز دارند، ایجاد شده‌اند. قالب‌های حرفه‌ای موجود در آن به شما کمک می‌کند تا کیفیت کارهای تبدیل متن به ویدیو خود را بهبود دهید. با وجود طیف گسترده‌ای از طرح‌ها می‌توانید به سرعت الگوی مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

مزایا

- صرفه‌جویی در زمان از لحاظ ایجاد، ضبط و ویرایش ویدیوها

- امکان استفاده از یک آواتار هوش مصنوعی به صورت خاص برای برندتان

- امکان ساخت ویدیوهای هوش مصنوعی به 80 زبان مختلف نظیر: انگلیسی، اسپانیایی، هندی، چینی، عربی و ...

- امکان ساخت ویدیوهای هوش مصنوعی واقعی و طبیعی به صورت سریع و ساده (جهت به دست آوردن نخستین ویدیوی هوش مصنوعی خود در کمتر از پنج دقیقه قادرید به سادگی فیلمنامه را آماده نمایید و از عملکرد متن به گفتار استفاده کنید.)

معایب

ــــــ

قیمت‌گذاری

- قیمت پریمیوم پلتفرم هوش مصنوعی DeepBrain از 29 دلار در ماه آغاز می‌شود.

 

5. هوش مصنوعی Design.Ai

Design.Ai یک قطعه از نرم افزار هوش مصنوعی است که برای ساخت ویدیو، صداگذاری، ماکت، لوگو و مطالب شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

شما در وهله نخست باید وارد وب‌سایت این ابزار شوید و یک ویدیو انتخاب کنید، سپس متن مورد نظرتان را اضافه کنید، دسته بندی صنعت و صداگذاری را انتخاب نمایید. شما با کمک هوش مصنوعی Design.Ai می‌توانید متن را به ویدیو تبدیل کنید و گفتار را با آواتار صدای طبیعی با کیفیت بالا (بیش از 50 مورد آواتار صدای طبیعی) به آن اضافه کنید.

همچنین این ابزار امکان تغییر اندازه محتوای ویدیویی شبکه‌های اجتماعی همچون: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و با بیش از 1000 نماد، امکان ساخت لوگو را فراهم می‌کند که می‌توانید در فرمت‌های رایج نظیر: JPEG، PDF، SVG یا PNG ذخیره نمایید.

 

مزایا

- رابط کاربری جذاب

- امکان استفاده از قالب‌های از پیش طراحی شده برای ساخت ویدیو

- پشتیبانی و امکان ساخت ویدیوهای هوش مصنوعی به بیش از 20 زبان مختلف

معایب

- نیاز به یک طرح ممتاز جهت بارگیری ویدیوها

قیمت‌گذاری

- قیمت پلتفرم هوش مصنوعی Design.ai رایگان است و قیمت آن از 29 دلار در ماه آغاز می‌شود.

 

6. هوش مصنوعی اینویدئو (InVideo.io)

InVideo.io، یک ابزار ویرایشی قدرتمند ویدیو است که با ارائه بیش از 50 تم مبتنی بر هوش مصنوعی، بیش از 5000 قالب قابل تنظیم، تصاویر iStock، فیلترها، کتابخانه موسیقی و ... امکان تبدیل متن به انواع مختلف ویدیوها نظیر: تبلیغات ویدیویی، ویدیوهای یوتیوب و ... را برای کاربران فراهم می‌آورد.

شما در وهله نخست باید یک الگو را انتخاب و متن را وارد نمایید، سپس قادرید آن اسکریپت را به یک ویدیوی هوش مصنوعی فوق‌العاده تبدیل کنید، در نهایت می‌توانید متن، عکس، موسیقی و ... را به آن اضافه نمایید.

 

مزایا

- ارائه بیش از 50 تم مبتنی بر هوش مصنوعی

- یکی از تولیدکنندگان فوق‌العاده ویدیوهای AI تبدیل متن به ویدیو است.

- امکان ارائه یک طرح رایگان برای ساخت ویدیوهای با سقف زمان اجرای 40 دقیقه‌ای

- پلتفرم هوش مصنوعی اینویدئو (InVideo.io) نسبت به سایر ابزارها مقرون به صرفه‌تر است.

- ارائه طیف گسترده‌ای از ویدیوها نظیر: ویدیوهای یوتیوب، آگهی‌های تبلیغاتی و ...

معایب

- امکان خرابی پلتفرم هوش مصنوعی اینویدئو (InVideo.io) در هنگام استفاده وجود دارد.

قیمت‌گذاری

- قیمت پلتفرم هوش مصنوعی اینویدئو (InVideo.io) رایگان است و هزینه دسترسی ماهانه به آن 15 دلار است.

 

7. هوش مصنوعی تصویری (Pictory)

Pictory، یکی دیگر از ابزارهای تولید کنندۀ ویدیوی هوش مصنوعی فوق‌العاده است. این فناوری هوش مصنوعی جهت تولید مطالب اجتماعی دوستانه در چند دقیقه بدون هیچ زحمتی مورد استفاده کاربران به‌ویژه استارتاپ‌ها قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که با این ابزار قادرید اظهارات خود را با استفاده از کلمات در بالای هر ویدیو اضافه نمایید و طیف گسترده‌ای از منابع (اسکریپت‌ها، تصاویر، مقالات و ویدیوها) را فراهم می‌کند. همچنین از هوش مصنوعی تصویری (Pictory) می‌توانید برای تغییر ویدیوها با گفتار استفاده نمایید و ویرایشگر ویدیوی طراحی شده در این ابزار بسیار ساده می‌باشد، به طوری که با کشیدن و رها کردن کار می‌کند؛ از این رو شما می‌توانید به راحتی و سریع محتوای خود را به یک ویدیوی فوق‌العاده تبدیل کنید.

 

مزایا

- ارائه قابلیت‌های AI Voiceover

- امکان دسترسی به هزاران تصویر و ویدیو

- امکان همگام‌سازی خودکار اسکریپت و ویدیو

- استفاده ساده از پلتفرم هوش مصنوعی تصویری (Pictory)

معایب

- محدودیت در سفارشی‌سازی

- برخی صداگذاری‌ها به صورت رباتیک به شمار می‌روند.

قیمت‌گذاری

- آزمایش پلتفرم هوش مصنوعی تصویری (Pictory) رایگان است و هزینه اشتراک ویژه ماهانه آن از 19 دلار آغاز می‌شود.

 

8. هوش مصنوعی Veed.Io

این هوش مصنوعی به شما امکان ساخت ویدیوهای جذاب از متن را به راحتی می‌دهد و با قابلیت‌های زیاد خود، امور ساخت و ویرایش آنلاین ویدیو (برش، اصلاح ویدیوها با برش، اضافه نمودن زیرنویس و ...) را بدون نیاز به تجربه برای کاربران آسان و سریع می‌کند.

بسیاری از کاربران همچون: تولید کنندگان محتوا، بازاریاب‌ها، افراد خلاق و مربیان از این ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو با قابلیت‌های پیشرفته ویرایش محتوا، جهت توسعه محتوای جذاب و گسترش مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

 

مزایا

- وجود گزینه‌ها و ابزارهای ویرایش ویدیو و زیرنویس خودکار

- ارائه طرح رایگان برای ساخت و دانلود یک ویدیوی 10 دقیقه‌ای

- امکان دسترسی به حجم گسترده‌ای از الگوهای ساخت ویدیو

- امکان ساخت پروژه‌های نامحدود و ارائه آن‌ها به روش‌های بی‌نهایت

- امکان ساخت ویدیو برای پلتفرم شبکه‌های اجتماعی همچون: یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و ...

معایب

- احتمال مواجه شدن کاربران با مشکل در زمینه عملکرد زیرنویس خودکار

قیمت‌گذاری

- آزمایش پلتفرم هوش مصنوعی Veed.Io رایگان است و هزینه اشتراک ویژه ماهانه آن از 13 یورو آغاز می‌شود.

 

معرفی وب‌سایت‌های فوق‌العاده تبدیل متن به ویدیو

 

معرفی وب‌سایت‌های فوق‌العاده تبدیل متن به ویدیو

1. وب‌سایت GliaCloud

همانطور که می‌دانید امروزه قرار دادن ویدیوهای مختلف در سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ترافیک و تعامل کاربران را به صورت چشمگیری افزایش دهد. با این وجود شاید تخصص یا زمان کافی برای ساخت این ویدیوها را نداشته باشید. در این راستا ابزارها و سایت‌های آنلاین بسیاری وجود دارد که وب‌سایت GliaCloud یکی از آن‌هاست. شما برای انجام این کار دیگر نیازی به علم یا تجهیزات خاصی برای ساخت و ویرایش ویدیو ندارید. تنها کافیست که متن دلخواه خود را وارد نمایید یا URL وب‌سایت خود را در اختیار این ابزار آنلاین قرار دهید تا به صورت خودکار یک ویدیوی فوق‌العاده برای محتوای مورد نظرتان ایجاد کند. سپس می‌توانید پیش نمایش ویدیو را مشاهده نمایید و در صورت لزوم با استفاده از ابزارهای ویرایشی موجود در این سایت آن را ویرایش نمایید. در نهایت ویدیوی شما با کیفیت HD آماده شده تا در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

 

2. وب‌سایت InVideo

این وب‌سایت مبتنی بر هوش مصنوعی از متون مورد نظرتان به صورت حرفه‌ای ویدیوهای جذاب می‌سازد. وب‌سایت InVideo، با بیش از 5000 قالب‌ ویدیویی از پیش طراحی شده، امکان ساخت ویدیوهای با کیفیت بالا و ویرایش آن‌ها در عرض چند دقیقه را فراهم می‌کند. تنها کافیست متن مورد نظرتان را اضافه نمایید و قالب متناسب با نیاز خود را انتخاب یا خودتان آن را سفارشی کنید. در نهایت پس از اضافه کردن تصاویر و موسیقی به ویدیو می‌توانید آن را دانلود یا در شبکه‌های اجتماعی نظیر: یوتیوب، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و ... به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید که ویدیوهای ساخته شده در انواع مختلف نظیر: ویدیوهای تبلیغاتی، میم‌ها، نمایش اسلایدها، کنفرانس‌ها و ... در سه ابعاد مختلف جهت نمایش دسکتاپ، تبلت و گوشی هوشمند با فرمت‌های Wide (16:9)، مربع (۱:۱) و Vertical (9:16) ایجاد شده و قابل بارگیری می‌باشد. همچنین می‌توانید با این ابزار نسبت به ساخت رزومه ویدیویی خود اقدام نمایید.

 

3. وب‌سایت Synths Video

در صورتی که به دنبال روشی جدید برای جذب مخاطبان بیشتر و گسترش کسب و کارتان هستید، می‌توانید از وب‌سایت Synths Video تنها با چند کلیک نسبت به تبدیل پست وبلاگ خود به ویدیوی جذاب اقدام نمایید. شما قادرید از میان بیش از 40 گزینه، یک آواتار انسانی برای اضافه نمودن به ویدیوی خود در نظر بگیرید. فرآیند تبدیل متن به ویدیو با کمک این ابزار بدون نیاز به دانش و مهارت استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود، تنها کافیست متن مورد نظرتان را وارد و در وب‌سایت بارگذاری نمایید تا متن شما را به یک ویدیوی فوق‌العاده تبدیل کند تا در شبکه‌های اجتماعی خود نظیر: یوتیوب، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام و ... به اشتراک بگذارید.

 

4. وب‌سایت Synthesia

وب‌سایت Synthesia توسط Riparbelli، Steffen Tjerrild و محققان کامپیوتر Matthias Niessner و Lourdes Agapito در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و اظهار داشته‌اند که تنها در سال گذشته بیش از شش میلیون ویدیو برای بیش از ۴۰۰۰ مشتری ایجاد کرده است. این وب‌سایت با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، پردازش پیشرفته زبان طبیعی (NLP) و پشتیبانی بیش از 50 زبان مختلف، امکان ساخت ویدیوهای با کیفیت بالا از متن را برای کاربران فراهم نموده است. شما با کمک این وب‌سایت دیگر به دوربین، چهره واقعی اشخاص و میکروفون نیاز ندارید، تنها کافیست اسکریپت خود را تایپ نمایید و آن را در ویرایشگر وارد کنید تا ویدیوی شما در چند دقیقه آماده شود. این وب‌سایت مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است مقالات خبری و محتوای پست‌های وبلاگ را تجزیه و تحلیل کند و ویدیوی مرتبط و فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. تنها کافیست به صورت رایگان حساب کاربری ایجاد نمایید و آواتار هوش مصنوعی خود را از بین بیش از 40 گزینه انتخاب کنید یا به صورت سفارشی نسبت به ساخت اسکریپت خود اقدام نمایید. همچنین شما به کمک این ابزار آنلاین می‌توانید به ویدیوی خود موسیقی اضافه کنید و تصاویر دلخواه خود را به عنوان پس زمینه بارگذاری و به زبان‌های مختلف ترجمه کنید. در نهایت پس از ساخت ویدیو، لینک آن به ایمیل شما ارسال می‌گردد.

 

۵. وب‌سایت VEED.IO

وب‌سایت VEED.IO به علت پیچیدگی و دشواری، ابزاری مناسب برای افرادی که ویرایشگر حرفه‌ای نیستند، نمی‌باشد. حتی در صورتی که در این زمینه تخصص داشته باشید هم برای ساخت یک ویدیوی حرفه‌ای از متن لازم است که ساعت‌ها زمان صرف کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی با رابط کاربری ساده، ساخت ویدیوهای حرفه‌ای را بدون هیچ آموزش و تجربه‌ای در زمینه ویرایش ویدیو برای افراد دارای مهارت‌های اولیه کامپیوتری آسان کرده است. شما به کمک این ابزار قادرید با سفارشی‌سازی متن، فونت‌ها، رنگ‌ها، موسیقی و سایر موارد یک ویدیوی حرفه‌ای و تأثیرگذار بسازید. وب‌سایت VEED.IO دارای قابلیت‌های کاربردی بسیاری است که کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. جالب است بدانید بسته به نوع پیامی که قصد دارید از طریق ویدیو به کاربران منتقل کنید، می‌توانید در بین طیف گسترده‌ای از تم‌های ارائه شده، تم متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید. در نهایت پس از اضافه کردن متن، تصاویر و سایر گرافیک‌ها به ویدیوی خود می‌توانید آن را به صورت رایگان ذخیره، دانلود و در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید که کلیۀ ویدیوها در این وب‌سایت رایگان و دارای واترمارک Veed هستند و کیفیت آن‌ها ۷۲۰p می‌باشد. البته محدودیت 250 مگابایتی برای حجم ویدیوهایی که می‌توانید بارگذاری کنید و 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد. شما برای دانلود ویدیوها با کیفیت HD و حذف واترمارک Veed باید حق اشتراک وب‌سایت را تهیه و هزینه اشتراک سالانه آن از 12 دلار آغاز می‌شود.

 

6. وب‌سایت Pictory

وب‌سایت Pictory، یکی دیگر از وب‌سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل متون به ویدیو است که می‌توانید از متن به راحتی ویدیو بسازید یا ویدیوهای طولانی را به ویدیوهای کوتاه تبدیل کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. البته در وهله نخست باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس با بارگذاری متن یا ویدیوی طولانی خود می‌توانید یک مجموعه استوری کوتاه و فوق‌العاده از این وب‌سایت دریافت کنید و در نهایت در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

 

7. وب‌سایت Lumen5

شما به کمک این وب‌سایت مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل متون به ویدیو می‌توانید با چند کلیک محتواها را به مجموعه استوری‌های جذاب جهت تعامل با مخاطبان، معرفی برند و بازاریابی خود تبدیل کنید. وب‌سایت Lumen5 به صورت خودکار با کانال RSS، پست وبلاگی را به ویدیو تبدیل می‌کند. وب‌سایت Lumen5 دارای قابلیت‌های کاربردی بسیاری است که کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. یکی از قابلیت‌های جذاب این ابزار، بهره‌گیری از هوش مصنوعی جهت یافتن موسیقی‌های ویدیویی است که این اقدام، امکان انتقال پیامتان به صورت شفاف به کاربران را فراهم می‌آورد. استفاده از این وب‌سایت بسیار ساده است، فقط کافیست یک اسکریپت داشته باشید تا بقیه امور را Lumen5 انجام دهد. وب‌سایت Lumen5 طرح‌بندی‌هایی که متناسب با متن شماست را پیدا نموده و روی آن را با یک پس زمینه جذاب می‌پوشاند. در وهله نخست برای ساخت ویدیو باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

 

۸. وب‌سایت Designs.ai

کاربران می‌توانند از این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای ساخت ویدیوهای حرفه‌ای به صورت خودکار، آسان و سریع بهره ببرند. در وهله نخست باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید، متن دلخواه خود را در بخش مشخص شده بارگذاری نمایید و زبان مورد نظرتان را مشخص کنید. پس از انتخاب صدا باید منتظر ویدیوی ایجاد شده بمانید. این وب‌سایت دارای قابلیت‌های کاربردی بسیاری نظیر: بیان پیام شما با صداها و تصاویر واضح، ترجمه ویدیو به بیش از 20 زبان دنیا، امکان تغییر اندازه ویدیوها، امکان صداگذاری مورد نظر کاربر، امکان ساخت بنر و لوگو می‌باشد.

 

۹. وب‌سایت Wisecut

Wisecut، یکی دیگر از وب‌سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو و ابزار ویرایش آن است که جهت سهولت فرآیند ساخت ویدیو طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است. وب‌سایت Wisecut دارای قابلیت‌های کاربردی بسیاری است که کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند، از قابلیت‌های آن می‌توان به امکان اضافه کردن موسیقی پس زمینه، امکان ترجمه خودکار، امکان قرار دادن زیرنویس و امکان حذف مکث‌های طولانی اشاره کرد. همچنین این ابزار، یک استوری بورد را براساس گفتار ورودی شما ایجاد کرده و امکان ویرایش متن و ویدیو را می‌دهد. بلاگرهای یوتیوب با این ابزار آنلاین می‌توانند نسبت به ساخت و ویرایش ویدیوهای یوتیوب خود اقدام نمایند.

 

نتیجه گیری

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، امروزه تولید محتواهای ویدیویی کوتاه و جذاب بخش مهمی از استراتژی بازاریابی می‌باشد و از آنجایی که فرآیند ساخت و ویرایش این ویدیوهای حرفه‌ای تخصص، زمان و انرژی بسیاری را می‌طلبد، هوش مصنوعی در این زمینه وارد عمل شده و ابزارها و سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو و ویرایش آن را ارائه داده است تا بتوانید به سرعت متون مورد نظرتان را به ویدیوهای با کیفیت تبدیل کنید و از خروجی‌های خلاقانه این سرویس‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شوید. در حقیقت شما با استفاده از این ابزارها و سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قادرید در هنگام ساخت محتوای ویدیویی فوق‌العاده برای تعامل با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و معرفی برند خود در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید. در بخش نخست این مقاله از پزشک کسب و کار شما را با 8 مورد از ابزارهای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیوها و همچنین ویرایش آن‌ها، مزایا، معایب و قیمت آن‌ها آشنا کردیم و سپس به معرفی ۹ وب‌سایت آنلاین در این حوزه پرداختیم، از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

نوشتن یک نظر

نظر