19 نکته طلایی برای موفقیت در پرسونال برندینگ

  • زمان تقریبی مطالعه 21 دقیقه
  • 460

 

19 نکته طلایی برای موفقیت در پرسونال برندینگ

 

 

در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث موفقیت افراد در کسب و کارهای مختلف شده، پرسونال برندینگ است. همانطور که می‌دانید در دنیای پر رقابت امروز، خوب بودن در مهارت خاصی کافی و تضمین کنندۀ موفقیت نیست. در صورتی که قصد دارید به عنوان یک فرد تأثیرگذار در کسب و کارتان باشید باید یک پرسونال برندینگ قوی ایجاد کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا برند شخصی‌تان در ذهن مخاطبان ثبت شود، از سایر افراد و رقبای خود متمایز شوید و قادرید از برند شخصی خود، جهت نشان دادن مهارت‌ها و علم خود در زمینه‌ای که تخصص دارید، استفاده کنید. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار قصد داریم شما را به طور کامل با برندسازی شخصی آشنا کنیم و در انتها نکات طلایی جهت موفقیت در آن ارائه دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

پرسونال برندینگ یا برند شخصی چیست؟

 

پرسونال برندینگ یا برند شخصی چیست؟

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ (Personal Branding) فراتر از یک نام تجاری بوده و یک فرآیند استراتژیک و هوشمندانه است که هدف آن نظارت و کنترل تصویری که مخاطبان از شما دارند، می‌باشد. این تصویر، ویژگی‌ها و مزایای شما را نسبت به رقبایتان ترسیم می‌کند و از این طریق به آن‌ها نشان می‌دهید که چه نوع چارچوب و اصولی بر رفتارها و تصمیمات شما حاکم است و افراد بر طبق این تصویر، قضاوت می‌کنند که ارتباط با شما، چه ارزشی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. در حقیقت برندسازی شخصی ترکیبی خاص از تجارب، شخصیت و مهارت‌های شماست که قصد دارید تمامی افراد، داستان، رفتار و نگرشی که از طریق آن با دنیا ارتباط برقرار می‌کنید را ببینند، از آن در جهت متمایز کردن خود از سایر افراد استفاده می‌کنید و همچنین این موضوع به اعتبار و موفقیت کسب و کارتان هم کمک چشمگیری می‌کند. بنابراین در پرسونال برندینگ، شما بر روی خود تمرکز می‌کنید و مهم‌ترین موضوعی که باید درنظر بگیرید، ارتقا و پیشرفت خودتان است.

 

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟

 

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟

همانطور که می‌دانید در شرایط کنونی دستیابی به مدارک تحصیلی و گواهینامه‌ها بسیار آسان و رقابت در حوزه‌های گوناگون بسیار زیاد شده است ولی برندسازی شخصی همچون ابزاری جهت تمایز و برتری شما نسبت به رقبایتان می‌باشد و به شما کمک می‌کند نسبت به افرادی که محصولات و خدماتی شبیه شما ارائه می‌دهند، بهتر دیده شوید. برند شخصی از شما چهره‌ای می‌سازد که برای مخاطبان خود آشناتر هستید، بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید و از این طریق فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری متناسب با کیفیت مهارت‌ها، تخصصتان برای شما فراهم می‌شود. همچنین با ارائه تصویری از خود و توانایی‌هایتان باعث می‌شود نسبت به خود شناخت بهتری پیدا کنید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و برای تبدیل نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی کنید و با این کار موقعیت‌های شغلی بهتری به شما پیشنهاد خواهد شد.

در صورتی که به شکل دقیق و حرفه‌ای بر روی ساخت برند شخصی خود وقت بگذارید، به جای این که همیشه به دنبال مشتریان بروید، آن‌ها به سراغ شما می‌آیند و از این‌رو هزینۀ جذب مشتریان کاهش خواهد یافت. یکی از نمونه‌های بازر در این حوزه، استیو جابز است، پیش از اینکه به عنوان چهرۀ اپل شناخته شود، از برند شخصی استفاده می‌کرد. از این رو منطقی است که شما به عنوان صاحب کسب و کار باید پیش از تلاش برای رساندن پیام شرکت، در مرحله نخست به صورت فردی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید؛ زیرا داشتن پرسونال برندینگ در راه اندازی کسب و کارها مفید است و موفقیت و درآمد خوبی برایتان به ارمغان می‌آورد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که پرسونال برندینگ برای کسب و کارهای کوچک آسان است ولی برای شرکت‌های بزرگ کمی دشوار است پس باید صبر و حوصله داشته باشید، هزینه کنید تا بتوانید چهرۀ قدرتمندی از خود بسازید. براساس تحقیقاتی که به تازگی در کشور آمریکا انجام شده تا 10 سال آتی بیشتر مشاغل مهم دنیا به افرادی که دارای برندسازی شخصی قوی هستند، می‌رسد و در حال حاضر بیش از نیمی از کارفرمایان پس از جستجوی افراد جویای کار در اینترنت و شناخت آن‌ها، فرد متقاضی کار را استخدام می‌کنند. بنابراین پرسونال برندینگ همانند برندسازی تجاری از نام کسب و کار یا محصول اهمیت قابل توجهی دارد و هنگامی که برند شخصی شما در بازار شناخته شود، همۀ افراد به سراغ شما می‌آیند و محصولات و خدمات شما را خریداری می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: برند منشن (Brand Mention) چیست؟ تاثیر بی نظیر آن در سئو

 

چرا به پرسونال برندینگ نیاز دارید؟

امروزه پرسونال برندینگ برای کسب و کارتان امر ضروری می‌باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم برندسازی شخصی یعنی معرفی ویژگی‌ها، مزیت‌ها و رفتارهای خاص شما به مشتریان فعلی و آتی. این برندسازی شخصی این امکان را می‌دهد تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان، شما را به همان صورت که مد نظرتان است، می‌بینند و باعث می‌شود که آن‌ها، شما را بهتر بشناسند؛ همانطور که می‌دانید مردم به کسانی که می‌شناسند حتی اگر در گذشته آن‌ها را ملاقات نکرده باشند، بیشتر اعتماد می‌کنند، این مسئله در هنگام انتخابات اتفاق می‌افتد، داوطلبانی که دارای پرسونال برند قوی هستند در انتخابات پیروز می‌شوند نمونه بارز آن دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا است که به دلیل برند شخصی قدرتمند خود، رای بسیاری از سوی مردم دریافت کرد.

در حقیقت پرسونال برندینگ باعث می‌شود، افراد در زمان تصمیم‌گیری‌های خود، شما را نسبت به سایر گزینه‌ها و رقبایتان متمایز و برجسته ببینند و بر روی برند، محصولات و خدمات شما تمرکز کنند. این موضوع دقیقاً مشابه تصمیم‌گیری مشتریان در زمان خرید از قفسه کالاهای مشابه با برندهای متفاوت است که مشتری از بین محصولات مشابه، کالایی را انتخاب می‌کند که نسبت به آن برند، دید و حس بهتری دارد؛ در فرآیند برندسازی شخصی، شما محصول می‌باشید و کارفرمایان همان مشتریان شما هستند و پرسونال برندینگ دربردارندۀ کلیه فعالیت‌هایی که در جهت تبلیغ و معرفی خود انجام می‌دهید، است.

برندسازی شخصی به شما کمک می‌کند در حوزۀ تخصصی خود در جایگاه مناسبی قرار بگیرید و بتوانید راحت‌تر کسب و کار خود را راه اندازی کنید. شما با برند شخصی خود، مخاطبانتان را با ویژگی‌ها و اهدافتان آشنا می‌کنید و زمانی که شما را می‌بینند، برند شما به ذهن آن‌ها می‌آید.

 

از نظر دوری کلارک پرسونال برندینگ از چه عناصری تشکیل شده است؟

 

از نظر دوری کلارک پرسونال برندینگ از چه عناصری تشکیل شده است؟

دوری کلارک نویسنده آمریکایی و استاد آموزش اجرایی در دانشکده تجارت فوکوا دانشگاه دوک معتقد است که پرسونال برندینگ از سه عنصر تشکیل شده است که به وسیله آن‌ها، افراد قادرند ایده‌های شما را تشخیص و درک کنند. این عناصر عبارتند از:

1. تأیید اجتماعی: تأیید اجتماعی مسیرهای کوتاه و مفیدی را برایتان ایجاد می‌کند و افراد را وا می‌دارد که به شما گوش کنند و ایده‌های شما را جدی بگیرند.

2. تولید محتوا: یکی از روش‌های مؤثر در برندسازی شخصی، تولید محتوا است. در صورتی که ایده‌های خود را برای مخاطبان به‌اشتراک نگذارید، شناخته نخواهید شد. در حقیقت تولید محتوا به شما فرصت ارزیابی کیفیت ایده‌هایتان را می‌دهد.

3. شبکه‌سازی: شبکه‌سازی باعث نشر ایده‌های شما می‌شود. دسترسی به شبکه‌های گوناگون از افراد موجب می‌شود تا دیدگاه‌های مختلفی به دست آورید و ایده‌های جدیدی در شما به وجود می‌آید، با گرفتن بازخورد مؤثر قادرید ایده‌های خود را ارزیابی کنید و می‌توانید به سرعت ایده‌هایتان را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

پرسونال برندینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

پرسونال برندینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترویج و گسترش یک پلتفرم اختصاصی: شما برای راه‌اندازی پرسونال برندینگ نیاز به یک پلتفرم منحصربه‌فرد دارید. در حقیقت این پلتفرم به عنوان ابزاری برای تبلیغ و نمایش برند شخصی شما به افراد محسوب می‌شود. بسیاری از افراد به دنبال طراحی و راه اندازی وب‌سایت می‌روند و برخی به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند تا بتوانند با مخاطبان و دنبال کنندگان خود بهتر ارتباط برقرار کنند.

تمرکز بر روی ارزش‌ها و قابلیت‌ها: بازاریابی با برند شخصی همانند بازاریابی معمولی با توانایی‌ها و قابلیت‌های شخصی شما آغاز می‌شود، پس نکته مثبت برای شما، همان ارزش‌ها و ویژگی‌های مخصوص شماست. شما باید به این موضوع فکر کنید که چه ویژگی‌ شما را از سایر رقبا متمایز می‌کند و ایده‌ای فوق‌العاده در شما به وجود می‌آورد و با بررسی ایده‌ها و قابلیت‌های خود قادرید روش‌های شکوفایی و گسترش را بررسی کنید.

تبدیل شدن به یک برند شخصی شناخته شده و معتبر: پس از اینکه قابلیت‌ها و ارزش‌های خود را یافتید، در صدد تکمیل و توسعه آن‌ها باشید تا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید و برای پیشرفت در آن تلاش کنید. شما با کسب اطلاعات و مهارت‌های جدید قادرید به مرور زمان به یک منبع معتبر و برند قابل اعتماد تبدیل شوید و این اعتبار را می‌توانید از طریق: تولید محتوا، پادکست و ویدئو در شبکه‌های اجتماعی و ... به نمایش بگذارید؛ زیرا مخاطبان علاقه‌مند به این نوع نمایش‌ها هستند و از این طریق اعتماد کاربران را به خود جلب خواهید کرد.

 تعیین اولویت‌ها: همانطور که می‌دانید اساس راه اندازی یک برند شخصی، تلاش برای حرکت و رسیدن به یک هدف مشخص است. همانطور که می‌دانید اهداف اصلی یک برند تجاری، رونق کسب و کار، افزایش فروش و درآمد است و در برندسازی شخصی تلاش دستیابی به اهداف منحصربه‌فرد و حتی بلندپروازانه است. البته باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که اولویت‌ها، تصمیمات و اقدامات شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

پیش از راه اندازی پرسونال برندینگ به چه اصولی باید توجه کنید؟

 

پیش از راه اندازی پرسونال برندینگ به چه اصولی باید توجه کنید؟

در این راستا سه اصل مهم و کلیدی وجود دارد که باید پیش از راه اندازی پرسونال برند خود به آن‌ها توجه کنید.

خود را معرفی کنید: یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای مخاطبان پیش می‌آید این است که شما واقعاً چه کسی هستید و هدفتان چیست و چه چیزهایی را ارائه کرده‌اید که باعث شده، افراد به سمت شما جذب شوند؟ نخستین گام بزرگ برای شناخته شدن بیشتر شما این است که شما باید خود، ویژگی‌ها و مهارت‌های خود را به خوبی برای مخاطبان توصیف کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا بتوانید دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها را بهتر درک کنید.

هویت خود را مشخص کنید: نخستین گام برای برقراری ارتباط درست با مخاطبان و مشتریان، پرسونال برندینگ است و دخیل کردن احساسات مخاطبان و مشتریان در کسب و کارتان نتایج مؤثر به همراه دارد؛ از این رو پیشنهاد می‌کنیم از لحاظ احساسی با مخاطبان خود یک رابطۀ قوی ایجاد کنید تا نسبت به شما حس خوبی داشته باشند. البته پیش از به نمایش گذاشتن ویژگی‌ها و مزیت‌های خود باید شناخت دقیق و کاملی از مخاطبان خود داشته باشید. پس تمرکز بر ویژگی‌های مؤثر و مثبت خود سعی کنید تصویری خاص از هویت خود به نمایش بگذارید. به طور معمول داشتن شخصیت کاریزماتیک، استایل خاص در صحبت کردن و شوخ‌طبعی به شما در این زمینه بسیار کمک می‌کنند ولی فراموش نکنید که در این کار زیاده‌روی نکنید و از اغراق کردن در بعضی از ویژگی‌های خود پرهیز کنید.

اعتبار و ارزش کاری خود را مشخص کنید: شما باید پیش از هر چیزی با اعتماد به نفس بالا کارتان را با تمرکز بر اعتبار خود و برندتان آغاز کنید و قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که در شما وجود دارد را پرورش دهید تا سریعاً به اعتبار برسید و مخاطبان و مشتریان بسیاری را به سوی خود جذب کنید؛ زیرا اعتبار همان چیزی است که افراد به دنبال آن هستند تا به مشتریان ثابت و وفادار تبدیل شوند.

خودتان باشید: پایه و اساس پرسونال برندینگ این است که همواره خودتان باشید و این مسئله یکی از دلایل موفقیت و شکست کسب و کارهاست؛ از این رو هویت شخصی شما به عنوان مرز شکست و پیروزی شناخته می‌شود و برخی افراد تصور می‌کنند که با اغراق و نمایش اطلاعات دروغین خود می‌توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند، در صورتی که فارغ از غیراخلاقی بودن این مسئله، شما خیلی زود شکست می‌خورند. شما برای اینکه این کار را به درستی شروع کنید، می‌توانید از افراد مشهور و موفق در این حوزه الگوبرداری کنید ولی توجه داشته باشید که کپی‌برداری و تقلید نکنید، تنها از روش‌های آن‌ها و پیروزی و شکست آن‌ها درس بگیرید. ما توصیه می‌کنیم که هر قدر بر روی منحصربه‌فرد بودن خودتان تمرکز کنید، موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

 

چگونه می‌توانید پرسونال برندینگ یا برند شخصی بسازید؟

 

چگونه می‌توانید پرسونال برندینگ یا برند شخصی بسازید؟

1. به طور دقیق و مشخص بگویید که چه کسی هستید: در نخستین گام جهت ایجاد یک برند قدرتمند این است که به طور شفاف و دقیق به مخاطب بگوییید که چه کسی هستید، حتماً به خاط داشته باشید که برند شخصی با اعتبار خود را به مخاطبان بشناسید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم پرسونال برند شما برپایۀ مهارت‌ها، ارزش‌ها و قابلیت‌های شما ساخته می‌شود و در صورتی که قصد دارید برند شخصی قدرتمندی بسازید باید خود را بشناسید و از خود بپرسید: چه مهارت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارم؟ چه تجربه‌هایی من را به این شکل درآورده؟ ارزش‌های من چیست؟ چگونه می‌توانم مؤثرترین خدمات و محصولات را برای مخاطبان ارائه دهم؟ چه اقدامی جدید و خاص انجام دهم که سایر رقبا آن را انجام نداده‌اند؟

پاسخ کلیۀ این سوالات، پرسونال برند شما را تشکیل می‌دهد. و جواب دادن به این پرسش‌ها، به شما کمک می‌کند مسائلی که برای شما و مخاطبانتان اهمیت دارد و راه رسیدگی به آن را دریابید.

2. مشخص کنید چه اقدامی می‌خواهید انجام دهید: در این مرحله باید تعیین کنید که قصد دارید از طریق برند شخصی خود چه اقداماتی انجام دهید و جهت مشخص کردن این مسئله باید این سوالات را از خود بپرسید: از لحاظ شخصی و حرفه‌ای قصد دارم چه اقداماتی انجام دهم؟ با چه پیام کلیدی قادرم با مخاطبان ارتباط برقرار کنم؟ می‌خواهم چگونه و با چه چیزی شناخته شوم؟ در صورتی که قادر بودم در یک موضوعی، متخصص‌ترین فرد در دنیا باشم، آن موضوع چه بود؟

پاسخ به این سوالات به تقویت شکل‌گیری برند شخصی شما در ذهنتان کمک می‌کند.

3. جامعه مخاطبان هدف خود را مشخص کنید: مسلماً شما قادر به خدمت‌رسانی به همه نیستید و معمولاً برند شخصی شما برای افرادی تأثیرگذار است که نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند و این افراد همان مخاطبان هدف شما هستند که شما باید کارآمدترین خدمات خود را به این افراد ارائه دهید. جهت کمک به شناسایی مخاطبان اصلی خود می‌توانید از خود بپرسید: به چه کسانی می‌توانم به صورت مؤثر کمک کنم؟ چه افرادی بیشترین سود را از دانش و مهارت‌های من کسب می‌کنند؟ چه افرادی بیشتر تحت تأثیر من و برند شخصی من قرار می‌گیرند؟تمایل دارم به چه افرادی خدمت‌رسانی کنم؟

در زمان تعیین جامعه هدف خود، مشخص کردن پرسونا به شما کمک می‌کند. پرسونا نشان‌دهندۀ مخاطبان ایده‌آل شماست. پرسونا مخاطبان شامل اطلاعاتی همچون: جمعیت‌شناسی (سن، جنسیت، سطح تحصیلات، وضعیت تأهل، حرفه و شغل)؛ نیازها و آرزوها (اهداف و خواسته‌های آن‌ها در آینده)؛ چالش‌ها (موانعی که با آن‌ها مواجه هستند و علت دست نیافتن آن‌ها به اهدافشان) است.

4. مزیت رقابتی برند شخصی خود را مشخص کنید: خدماتی که قصد دارید، ارائه دهید را به صورت ساده، واضح و مفید و هر آنچه را که انجام می‌دهید را برای مخاطبان خود توصیف کنید. نیازی نیست که در مورد برند خود شعار بگویید ولی عبارت شما باید دربردارندۀ هدف اصلی و نحوۀ کمک شما به مخاطبانتان باشد و همچنین این عبارت باید حاوی یک نام خاص و منحصربه‌فرد باشد که در ذهن مخاطبان شما حک شود.

5. خود را به چشم یک برند ببینید: حال که نام و مخاطبان برند شخصی خود را تعیین کردید، باید خودتان را به چشم یک برند ببینید یعنی هنگامی که با مخاطبان خود از طریق بلاگ، پادکست، ایمیل و سایر رسانه‎‌ها ارتباط دارید باید به پیامِ برند خود، پایبند باشید و در خصوص مشکلاتی که حل کردید، صحبت کنید، همواره پیام برند خود را بیان کرده و مخاطبان خود را به شنیدن آن ترغیب کنید. تأکید پیوسته شما به اینکه اقدامات شما در راستای هدف برند شخصی شماست باعث تقویت جایگاه شما در ذهن مخاطبان هدفتان می‌شود.

6. وب‌سایت برند شخصی خود را بهینه‌سازی کنید: حضور آنلاین خود را مطابق با اهداف برند شخصی خود، بهینه‌سازی کنید، اصلی‌ترین مکانی که افراد از وجود شما و اقدامات شما آگاهی پیدا می‌کنند، وب‌سایت شخصی شماست. در حقیقت وب‌سایت‌ها مکانی است که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کرده و از اهمیت چشمگیری برخوردار است. بازدیدکنندگان باید سریعاً تشخیص دهند که شما چگونه به حل مشکلات آن‌ها می‌پردازید در غیر این صورت، آن‌ها به سرعت سایت شما را ترک می‌کنند. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که دو نکته باید در زمینه وب‌سایتتان، روشن باشد که عبارتند از: لوگو و شعار برندتان. در مورد لوگو باید بگوییم که لوگوی حرفه‌ای طراحی کنید؛ زیرا میزان جدی بون شما در کار و رفتارتان درقبال پرسونال برند را نشان می‌دهد و در خصوص شعار برند باید مخاطبان شما از بدو ورود به سایتتان، پیام برند شما را مشاهده کنند؛ زیرا از این طریق آن‌ها، جذب سایت شما شده و بیشتر در مورد شما تحقیق خواهند کرد. شما جهت بهینه‌سازی وب‌سایت برند خود می‌توانید از تصاویر حرفه‌ای استفاده کنید، مدارک و گواهینامه‌های خود را ارائه دهید، از دعوت به اقدام (CTA) استفاده کنید، بخش صفحۀ ما را به صورت صادقانه و قانع کننده بنویسید، صفحه‌ای ایجاد کنید که جزئیات خدمات خود را در آن قرار دهید، برخی منابع رایگان ارائه دهید، صفحه تماس ایجاد کنید.

7. استراتژی محتوایی خود را گسترش دهید: راه اصلی برند شخصی، تولید محتوای استراتژیک در زمینه فعالیتتان است. محتوا شامل: پست‌های بلاگ، پادکست‌ها، ویدئوها، ایمیل‌ها و ... است. هر محتوایی که با مخاطبان خود به‌اشتراک می‌گذارید باید در راستای ساخت برند شخصی‌تان باشد و یکی از مؤثرترین روش‌های تضمین حضور مداوم شما در بازار کسب و کارتان، توسعه استراتژیک محتوا است؛ از این رو طبق برنامه مشخص (روزانه، هفتگی و ...) داشته باشید، روزانه دربارۀ نکات خاص و مرتبط با مفهوم برند شخصی‌تان بنویسید و برای اینکه برند شما همیشه دیده شود، از روش‌های تضمینی همچون: ویدئوهای اینستاگرام، یوتیوب، ایمیل‌ها و ... که همیشه برند شخصی شما را به مخاطبان می‌رسانند، استفاده کنید.

8. همواره ارزشی به مخاطبان خود اضافه کنید: زمانی که پرسونال برند خود را ایجاد کردید باید بدون هیچ چشم‌داشتی، مطالب ارزشمند و کاربردی به مخاطبان خود ارائه دهید. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در طول تعامل با شما باید به ذهن مخاطبانتان می‌گذرد این است که برند شخصی شما چه ارزش و فایده‌ای برای آن‌ها دارد و اساسی‌ترین روش در این خصوص، استراتژی محتوایی شماست.

9. پیرامون برند شخصی خود، اجتماع مخصوص تشکیل دهید: یکی از روش‌های مناسب برای پرسونال برند، ایجاد یک جامعه خاص و مرتبط با برند است که اعضای آن قادرند به یکدیگر کمک کنند. این کار باعث بیشتر درگیر شدن افراد حول محور موضوع برند شخصی شما و بهبود خدمت‌رسانی در رفع نیازهای هر دو طرف می‌شود. حال ممکن است برایتان سوال مطرح شود که چگونه می‌توانید این اجتماع را تشکیل دهید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این کار را با ایجاد یک گروه خصوصی در محیط فیسبوک شروع کنید، در این صورت افراد قادر به تعامل بیشتر با یکدیگر و با شما، طرح سوال، به‌اشتراک‌گذاری نظرات خود خواهند بود. همچنین می‌توانید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دیدارهای تفریحی و ... روابط خود با مخاطبانتان را عمیق‌تر کنید.

 

استراتژی‌های مهم برای رشد برندسازی شخصی

 

استراتژی‌های مهم برای رشد برندسازی شخصی

  • متمایز باشید.
  • فراموش نکنید که خودتان باشید.
  • محتوای جذاب، مفید و کاربردی تولید کنید.
  • به درستی و دقیق خود و شخصیتتان را بشناسید.
  • استایل و لحن خاص و منحصربه‌فرد خودتان را داشته باشید.
  • مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و در فضای آنلاین فعال باشید.
  • همواره از تحلیل (SWOT) نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید در پرسونال برندینگ استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که دائماً از برند شخصی خود محافظت کنید (هر قدر برند شخصی خود را قوی‌تر کنید، بیشتر به مراقبت از آن نیاز دارید).

 

برندسازی شخصی چه مزایایی دارد؟

 

برندسازی شخصی چه مزایایی دارد؟

  • امکان کنترل شرایط
  • افزایش اعتبار و ارزش
  • رشد پیوسته و مداوم
  • جذب مخاطبان بیشتر
  • ایجاد یک بستر ماندگار
  • جذب فرصت‌های بیشتر
  • افزایش اعتماد در کاربران
  • کسب قدرت و اعتبار بیشتر
  • افزایش اعتماد به نفس
  • درک راحت‌تر ارزش‌های شما
  • دسترسی راحت‌تر مخاطبان به شما
  • مشهور شدن در رسانه‌های مختلف قیمت‌گذاری در اختیار شما خواهد بود.
  • استفاده از شبکه‌های بزرگ مخاطبین و طرفداران
  • امکان همکاری با بیزینس های بزرگ را فراهم می‌کند.

 

نکات طلایی برای موفقیت در پرسونال برندینگ

 

نکات طلایی برای موفقیت در پرسونال برندینگ

  • تأثیر مثبت بگذارید.
  • منحصربه‌فرد باشید.
  • برند خود را زندگی کنید.
  • تمرکز را فراموش نکنید.
  • برای شکست آماده باشید.
  • از خود میراثی به جا بگذارید.
  • از الگوهای موفق پیروی کنید.
  • قابل رویت و در دسترس باشید.
  • یک داستان فوق‌العاده ایجاد کنید.
  • هرگز پیشرفت خود را متوقف نکنید.
  • محتوایی ارزشمند و هدفمند تولید کنید.
  • برند خود را به درستی و واضح تعریف کنید.
  • در حوزه خود به یک متخصص تبدیل شوید.
  • پیش از هر کاری به اندازۀ کافی تحقیق کنید.
  • اصیل باشید و ارزش واقعی خودتان را بدانید.
  • خود واقعی‌تان را به مخاطبان هدف معرفی کنید.
  • همواره در تمامی کارهای خود ثبات داشته باشید.
  • نسبت به ایجاد روابط مهم با مخاطبانتان اقدام کنید.
  • فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید.

 

نتیجه گیری

با گسترش و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، برندسازی شخصی اهمیت چشمگیری پیدا کرده و نمونه‌های رایج آن در حال حاضر بلاگرهای موضوعی و اینفلوئنسرها هستند. این افراد با نام و محتواهای خود شناخته شده و با استفاده از برندی که دارند، با انجام تبلیغات کسب درآمد می‌کنند. برخی افراد تصور می‌کنند برندسازی تنها برای معرفی و نمایش قوی از کسب و کارها و برندهای مختلف است در صورتی که کاملاً اشتباه می‌باشد. هر فردی قادر است به تنهایی یک برند معروف باشد و همچنین همانند یک برند تجاری، درآمد خوبی هم از آن کسب کند. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را به طور کامل با پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی آشنا کردیم و در انتها نکات طلایی جهت موفقیت در پرسونال برندینگ ارائه کردیم. از شما سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

 

نوشتن یک نظر

نظر