7 مرحله اصلی تبلیغ نویسی جذاب و هیجان انگیز

  • زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه
  • 344

7 مرحله اصلی تبلیغ نویسی جذاب و هیجان انگیز

امروزه وجود رقابت شدید میان شرکت‌ها و کسب و کارها برای فروش محصولات و خدمات باعث شده تا تبلیغ نویسی و مهارت آن مورد استفاده شرکت‌ها و کسب و کارها قرار گیرد. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با مفهوم تبلیغ نویسی، هدف، کاربرد و مراحل اصلی آن آشنا می‌کنیم و در انتها پنج راز مهم را برای نوشتن یک تبلیغ قدرتمند و جذاب ارائه خواهیم کرد.

 

تبلیغ نویسی چیست؟

 

تبلیغ نویسی چیست؟

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ (Copy Writing) مهارتی است که به شما کمک می‌کند با نوشتن کلمات و جملات هیجان‌انگیز، مشتریان خود را به انتخاب و خرید محصولات و خدمات مورد نظر تشویق و متقاعد کنید. این جملات مهیج و ترغیب کننده تنها متن‌های نوشتاری نیستند، بلکه هر کلامی که توسط گوینده بیان می‌شود، یک نوع مهارت تبلیغاتی محسوب می‌شود. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که در تبلیغ نویسی عنصر صداقت اهمیت بسزایی دارد. در صورتی که خلاقانه‌ترین تبلیغات در هاله‌ای از فریب باشد، ممکن است در مرحله نخست مشتری‌ها را جذب کند ولی در طولانی مدت سبب می‌شود، اعتبار شرکت و برند شما زیر سوال برود و دیگر مردم به سختی به شما اعتماد می‌کنند که این امر باعث مرگ کسب و کارتان برای همیشه خواهد شد.

 

هدف از تبلیغ نویسی چیست؟

هدف اصلی تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ (Copy Writing)، درگیر نمودن ذهن و احساسات مخاطبان و ایجاد ارتباط درست با آن‌هاست و با متقاعد نمودن آن‌ها در جهت اینکه شما قادرید نیازها و خواسته‌های آن‌ها را برطرف کنید و ترغیب و تحریک آن‌ها به انجام کاری که هدفتان است. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که تبلیغ نویسی، بزرگ نمایی پوشالی و زیبا نویسی غیرصادقانه نیست.

 

برای مطالعه بیشتر: 7 تفاوت کلیدی کپی رایتر (Copywriter ) با نویسنده محتوا (Content Writer)

 

تبلیغ نویسی چه کاربردی دارد؟

 

تبلیغ نویسی چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر رقابت شدید شرکت‌های تولیدی و خدماتی در فروش محصولات و خدمات به اوج رسیده است و موفقیت در این بازارهای پر رقابت و پر کشمکش، تبلیغات خلاقانه، هوشمندانه و هیجان‌انگیز است تا خوانندگان و مشتریان وادار به انتخاب و خرید محصولات و خدمات شوند؛ از این رو شرکت‌ها و کسب و کارها جهت فروش و کسب سود بیشتر مجبور به استفاده از تبلیغ نویسی هستند. همانطور که می‌دانید دنیای اینترنت و فضای مجازی پر از تبلیغات متنوع است و در صورتی که شرکت‌ها یا کسب و کارها نتوانند خود را در این فضای رقابتی به مردم معرفی کنند، به زودی از صحنه فعالیت اقتصادی خارج می‌شوند. همانطور که می‌دانید تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی انجام می‌شوند، بهتر دیده می‌شوند و از آنجایی که مهارت سرگرم کننده بودن شبکه‌های اجتماعی بالا است باید از کپی رایتینگ به صورت سرگرم کننده استفاده کرد تا احتمال به اشتراک گذاشتن متون تبلیغاتی توسط کاربران افزایش یابد. علاوه‌بر تبلیغ محصول یا برند یکی دیگر از کارکردهای آن، انتقال پیام‌های اجتماعی و دعوت از مردم برای انجام رفتار خاصی است.

 

فرآیند تبلیغ نویسی به چه صورت است؟

مرحله اول، مخاطب و مشتریان خود را بشناسید و درک کنید: شما باید پیش از شروع نوشتن تبلیغات، بدانید که برای چه کسی می‌نویسید و با بررسی داده‌های جمع‌آوری شده مشتریان فعلی خود، به دنبال مشتریانی باشید که دارای ارزش ماندگاری هستند. زمانی که شخصیت خریدار خود را مشخص نمودید، پرسیدن سوالات ذیل شما را در زمان شروع تبلیغ نویسی راهنمایی می‌کند.

  • در حال حاضر قصد دارید به چه کسی محصولات و خدمات خود را بفروشید؟
  • مشتریان فعلی شما چه چیزی را در خصوص پیشنهاد شما دوست دارند؟
  • مشتریان شما با چه مشکلاتی مواجه هستند و چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا این مشکلات را برطرف کنند؟

مرحله دوم، فراموش نکنید از لحن مناسب برای کپی رایتینگ استفاده کنید: شما با تنظیم لحن مناسب خود برای مخاطبان به مشتریان خود کمک می‌کنید تا حس کنند در مکان مناسبی هستند و توجه به لحن شما در زمان نوشتن سبب می‌شود نسبت به واژگانی که انتخاب می‌کنید، وسواس بیشتر به خرج دهید و سبک نوشتاری شما به مشتریان شما خواهد گفت که آیا شما جدی، حرفه‌ای، مرموز یا سرگرم کننده هستید.

مرحله سوم، بر ارزش منحصر به فرد خود تأکید کنید: شما باید همواره بر روی این مسئله که چرا شما برای مخاطب خاص خود، مناسب هستید، تمرکز نمایید؛ از این رو لازم نیست در همه چیز خوب باشید و به جای تمرکز کردن بر تمامی کارهای فوق‌العاده‌ای که انجام می‌دهید، زمان خود را بر روی چیزی که شما را از بقیه متمایز می‌کند، بپردازید و در متن خود هم بر روی همین مورد تأکید داشته باشید.

مرحله چهارم، از تبلیغ نویسی در جهت حل نقاط درد استفاده نمایید: همواره به این سوال فکر کنید که مشتریان شما با چه مشکلاتی مواجه هستند و از پیام متنی در جهت کمک به حل آن مشکل استفاده نمایید. زمانی که متن تبلیغاتی می‌نویسید باید ترغیب کننده و وسوسه انگیز باشد و بر روی موارد خوب تمرکز نمایید. همانطور که می‌دانید مشتریان همیشه به دنبال راه حلی برای حل مشکلات خود هستند و این مشکلات همان نقاط درد هستند، بنابراین باید تمرکز اصلی متن شما بر روی آن‌ها باشد.

مرحله پنجم، اثبات اجتماعی را اهرمی کنید: بررسی و نظرسنجی‌های مشتریان باعث ایجاد اعتماد می‌شود و به شما کمک می‌کند که بدانید کدام نقطه درد را باید رفع کنید. اثبات اجتماعی یکی از اصول بازاریابی قدرتمند محسوب می‌شود و بسیار مؤثر است؛ زیرا مشتریان شما به اطلاعات سایر کاربران همچون: اعضای خانواده، افراد مشهور و ... بیشتر از اطلاعاتی که شما به صورت مستقیماً در اختیار آن‌ها می‌گذارید، اعتماد دارند.

مرحله ششم، حتماً کلمات کم‌اهمیت و سطحی را حذف کنید: زمانی که برای تبلیغ نویسی یک متنی می‌نویسید باید هر واژه هدف خاصی را دنبال کند. چند واژه یا عبارات رایج که در زمان نوشتن متون تبلیغاتی باید حذف شوند، عبارتند از: که، شاید، کمی، خیلی، حتی، فقط، واقعاً، بنابراین، به منظور، دوست دارید. متن تبلیغاتی شما باید قابل خواندن باشد و سعی کنید این کلمات و عبارات را با کلمات قدرتمند جایگزین کنید.

مرحله هفتم، چندین مرتبه آزمایش کنید: مهم نیست که چند مرتبه از مخاطبان خود نظرسنجی می‌کنید یا چه اندازه تحقیق می‌کنید، بلکه باید همواره متن تبلیغاتی خود را آزمایش کنید تا متوجه شوید که چه نوع پیام‌هایی با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کنند و مشتریان احتمالی شما از چه پیام‌هایی خوششان می‌آید.

 

رازهای مهم برای نوشتن یک تبلیغ قدرتمند

 

رازهای مهم برای نوشتن یک تبلیغ قدرتمند

در این بخش قصد داریم پنج راز مهم و کلیدی برای نوشتن یک تبلیغ قدرتمند و جذاب را ارائه کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید مشتریان خود را قانع کنید تا خرید کنند.

  • همیشه برای خرید، دلایلی ارائه کنید.
  • مخاطبان خود را دوست داشته باشید.
  • احساس منحصر به فردی را ایجاد کنید.
  • ارزش محصولات و خدمات خود را ثابت کنید.
  • همواره خود را به عنوان فرد قدرتمند معرفی نمایید.

 

نتیجه گیری

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تبلیغ نویسی به معنی بزرگ‌نمایی محصول و دروغ‌پردازی نیست، بلکه مهارت و هنری هوشمندانه است که سبب می‌شود مشتریان شما، مشتاق خرید محصولات و خدمات شما شوند. در این محتوا از سایت پزشک کسب و کار شما را با مفهوم تبلیغ نویسی، هدف و کاربرد آن و مراحل اصلی تبلیغ نویسی آشنا کردیم و در انتها پنج راز مهم را برای نوشتن یک تبلیغ قدرتمند و جذاب ارائه کردیم.

 

نوشتن یک نظر

نظر