توصیف کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3844

توصیف کسب و کار

 

کسب و کار شکل گیری یک سازمان یا نظام اقتصادی که در آن کالاها و خدمات یا با یکدیگر یا با پول مبادله می شوند.بر طبق نظر استادان مشهور ویلیام پراید، رابرت هیوز و جک کاپور، کسب و کار "تلاش سازمان یافته برای تولید و فروش، برای سود، کالا و خدماتی است که نیازهای جامعه را برآورده می کند". پس کسب و کار یک سازمان است که از طریق افرادی که به اهداف مشترک دست می یابند سود می برد. اهداف کسب و کار بر اساس نوع کسب و کار و استراتژی کسب و کار متفاوت است. صرف نظر از استراتژی مورد نظر، کسب و کار باید یک سرویس یا محصول خوب ارائه دهد که به برخی از نیازهای جامعه پاسخگو باشد.

توجه داشته باشید که کسب و کارها شامل افرادی هستند که پیوسته با یکدیگر کار می کنند تا موفق شوند. کسب و کار باتوجه به منابع مورد نیاز برای موفقیت، و همچنین نوع کسب و کار که در حال اجرا است، متفاوت بوده و براساس آن سازماندهی می شود. برخی از کسب و کارها ممکن است به نحوی سازماندهی شوند که نیاز به همکاری و برقراری ارتباط با دیگر کارکنان را دارد. کسب و کارهای دیگر ممکن است نیاز به ارتباط با دیگر کارکنان را نداشته باشند، بلکه ممکن است بر کارهای خود متکی باشند. آنها باید بهترین راه برای سازماندهی بر اساس اهداف فردی خود را تعیین کنند.

در توصیف کسب و کار باید بگویم کسب وکارها همچون بدن انسان ها ممکن است مریض شوند پس احتیاج به دکتر دارند تا آنان را مداوا کند.من، سید احمد سیدی مطلق اولین پزشک کسب و کار هستم.

هر کسب و کار به نوعی سرمایه گذاری  و همچنین به اندازه ی کافی، مشتری نیاز دارد تا بتواند خروجی خود را به طور صحیح به فروش برساند و سود حاصل شود.

به طور کلی، یک کسب و کار با یک مفهوم تجاری (ایده) و یک نام شروع می شود. بسته به ماهیت کسب و کار، تحقیقات بازار گسترده ممکن است لازم باشد تا تعیین کنیم که آیا تبدیل شدن ایده به یک کسب و کار امکانپذیر است یا خیر! نام تجاری می تواند یکی از ارزشمندترین دارایی های یک شرکت باشد. بنابراین، هنگام انتخاب آن باید توجه دقیق شود. کسب و کارهایی که تحت نامهای دروغین عمل می کنند، سرانجامی نخواهند داشت.

کسب و کارها اغلب بعد از توسعه یک طرح کسب و کار شکل می گیرند که یک سند رسمی است که اهداف کسب و کار را مشخص می کند و استراتژی های آن در مورد اهداف را بیان می کند.

اندازه کسب و کار از شرکت های کوچک اداره کننده مالک، مانند رستوران های خانوادگی، به شرکت های چند ملیتی مانند General Electric متفاوت است. بسته به نوع کار شما و مدت زمانی است که کارتان را راه اندازی کرده اید که دراین باره و هربخشی از کسب در مقاله های بعد با شما بیشتر سخن خواهیم گفت.

 

 

نوشتن یک نظر

نظر