نیازهای اولیه کسب وکار

  • زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه
  • 3425

نیازهای اولیه کسب وکار

این مقاله بخشی از «راهنمای راه اندازی کسب و کار» است و برخی از متغیرهایی را که نیازهای اولیه کسب و کار محسوب میشوند، به شما معرفی میکنم.فقط به یاد داشته باشید، هر کسب و کار منحصر به فرد است و شما ممکن است نیاز به اصلاح و شخصی سازی برخی از موارد زیر داشته باشید.

 *ارزیابی شخصی انجام دهید:

با جمع آوری اطلاعات خود و موقعیت خود شروع کنید:

  • چرا میخواهید یک کسب و کار را شروع کنید؟ 
  • چه مهارت هایی دارید؟
  • در مورد صنایع چه می دانید؟
  • آیا می خواهید یک سرویس یا یک محصول را ارائه دهید؟
  • چه میزان سرمایه ریسک میکنید؟

    پاسخهای شما به این نوع سوالات به شما کمک می کند تمرکز خود را محدود کنید.

 

این قدم نباید شما را از شروع کسب و کار خود متوقف کند. شما باید شروع به تفکر و برنامه ریزی کنید. برای شروع کسب و کار موفقیت آمیز، اشتیاق به تنهایی کافی نیست.

شما باید برنامه ریزی کنید، اهداف تعیین کنید و بالاتر از همه، خودتان را بشناسید. نقاط قوت شما چیست؟ نقاط ضعف شما چیستند؟ این چگونه بر عملیات روزمره تاثیر می گذارد؟ شما می توانید از تجزیه و تحلیل SWOTاستفاده کنید.

*مخاطبان هدف خود را ارزیابی کنید:

برای تعیین اینکه چگونه بازار احتمالی شما جذاب است (خواسته های خود را برای لحظه ای)، پیشنهاد می کنیم یک تحلیل بازار انجام دهید.

به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چقدر مردم به چیزی که در حال فروش یا ارائه آن هستید، نیاز دارند؟
  • اندازه بازار چیست؟
  • آیا در حال حاضر بسیاری از مردم برای محصولات یا خدمات مشابه، به شما مراجعه می کنند؟
  • آیا در مورد اینکه دقیقا بازار هدف شما چطور است، تحقیق کرده اید؟
  • چه مدت طول خواهد کشید تا به بازار برسد؟ یک ماه؟ یک سال؟ سه سال؟

   اگر دوست دارید، حتی می توانید یک گام به جلو بردارید و درمورد رقبای خود، درباره آنچه به مشتریان خود ارائه می دهند، چگونگی جلب توجه آنان تحقیق کنید تا زمانی که در نهایت فروشگاه را راه اندازی می کنید، کار شما بسیار ساده تر بشود.

*کسب و کار خود را تنظیم کنید:

یکی دیگر از نیازهای اولیه کسب و کار در واقع، ثبت نام کسب و کار برای رسمیت دادن به آن است. باید مجوز کسب و کار را دریافت کنید. بسته به نوع کسب و کار، ممکن است مقررات شهرستان، منطقه یا محله ای نیز وجود داشته باشد. برای پیشرفت در مراحل مختلف اداری کسب شما لازم نیست زمان زیادی صرف کنید بلکه با مراجعه به ما، پزشک کسب وکار شما و مشاوره با سید احمد سیدی مطلق، کارها به خوبی پیش میرود. شرکت یک نهاد جداگانه ای است که مسئولیت قانونی کسب و کار را بر عهده دارد.شخصیت حقوقی دارد و اگر چیزی به اشتباه برسد، شما کمتر احتمال دارد شخصا مسئول باشید. در مورد نام تجاری و تحقق آن نام تصمیم گیری کنید.

*فرآیند برنامه ریزی را آغاز کنید:

اگر شما به دنبال تامین مالی خارجی هستید، نوشتن یک طرح کسب و کار ضروری است. اما حتی اگر بخواهید سرمایه گذاری خود را انجام دهید، یک طرح کسب و کار به شما کمک خواهد کرد که چقدر پول لازم است برای شروع کسب کنید، چه کاری انجام دهید تا کسب و کار شما سودآور باشد، یک طرح کسب و کار یک نقشه راه است چیزی است که برای کمک به پیشرفت شما است و این چیزی است که باید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید.

برنامه شما می تواند یک فرایند را دنبال کند که شامل: ایجاد یک زمین، پیش بینی شماره های کسب و کار کلیدی شما، تعیین اهداف کلیدی که شما به آن امیدوار هستید، و بررسی پیشرفت های منظم که در آن شما برنامه خود را بررسی و تجدید نظر میکنید.

طرح کسب و کار استاندارد شامل بخش هایی است که در مقالات گذشته درباره آن سخن گفتیم.

*برنامه ای برای تأمین بودجه داشته باشید:

بسته به اندازه و اهداف سرمایه گذاری شما، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری از یک سرمایه گذار یا یک شرکت سرمایه گذار داشته باشید. اما، اکثر کسب و کارهای کوچک شروع به وام، تامین مالی از کارت های اعتباری، کمک از دوستان و خانواده و غیره میکنند.

*فضای خود را تنظیم کنید:

طرح کسب و کار شما گذاشته شده است، پول در بانک است، و شما آماده برای شروع. اگر کسب و کار شما آنلاین است و به فروشگاهی نیاز ندارید، احتمالا به دنبال ساخت وب سایت خود و انتخاب راه حل سبد خرید خواهید بود. شاید به جای اجاره یا خرید فضای اداری، بتوانید از یک دفتر خانه یا یک فضای کاری استفاده کنید. اما اگر کسب و کار شما به یک محل اختصاص داده شده باشد، ملاحظات زیادی وجود دارد. که تنها به یک مورد اشاره میکنیم:

قابل مشاهده بودن: آیا مردم به راحتی می توانند شما را پیدا کنند؟ آیا آنها تبلیغات و پیشنهادات شما را می بینند؟ آیا شما در مرکز شهر هستید یا ...؟ تاثیر مکان بر کار شما چیست؟

*برای خطا آماده شوید:

فرقی نمیکند که آیا اولین یا سومین کسب و کارتان را شروع میکنید، انتظار اشتباه را داشته باشید. این طبیعی است و تا زمانی که از خطاهایتان یاد می گیرید، مفید نیز هست.اگر اشتباه نکنید، یاد نمی گیرید چه کاری انجام دهید و چه چیزی را تاکید کنید. نکته بزرگ در مورد کسب و کار خود شما این است که شما می توانید تصمیم بگیرید که چه کاری می خواهید انجام دهید و در آن رشد کنید.

 

نوشتن یک نظر

نظر