بازاریابی کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3370

بازاریابی کسب و کار

یکی از وظایف کلیدی بازاریابی کسب و کار، توسعه پیام های موثر است که افراد و سازمان ها را با اطلاعات مورد نیاز برای دستیابی به تغییر رفتار مخاطبان هدایت می کند. در مقاله ی قبل که مقدمه ی این مقاله بود، اندکی در باب شناخت مخاطب و تحلیل بازار سخن گفتیم.

بازاریابی کسب و کار

 ابتدا میخواهم در زمینه ی نقش بازاریابی که انتقال پیام موثر است، توضیح بدهم. برای شما در بازاریابی کسب و کار، مهم ترین عامل ارتباط گرفتن با مخاطب است.ارتباط شامل موارد زیر است: فرستنده ی پیام که همان صاحب کسب وکار یعنی شما هستید. دوم: خود پیام ومحتوایی که ارسال میکنید.غالبا این محتوا به صورت کدگذاری شده منتقل میشود، گاهی با کدگذاری های زبانی است و گاهی نوشتاری.

عامل بعدی گیرنده ی پیام یعنی مشتریان هستند که باید عمل رمزگشایی را از پیام انجام دهند. اگر این رمزگشایی به خوبی صورت گیرد و مخاطب به درستی محتوای مورد نظر شما را دریافت کند، نتیجه آن میشود که پیام شما در مشتری اثر میگذارد و درواقع به خوبی به هدف بازاریابی کسب وکار دست یافته اید.بازخورد تاثیر پیام خود را  از طریق میزان خرید بیشتر محصولتان میتوانید به دست آورید. این مقاله را باید همه ی دست راست های کسب و کارها مطالعه کنند! در مقاله دست راست گفتیم گفتیم که واحد روابط عمومی و تبلیغات همچون دست راست کسب و کار هستند و آنان نقش بسزایی در بازاریابی دارند.

استفاده از تبلیغات در بازاریابی کسب و کار از واجب ترین کارهاست.

در تبلیغات، ملاحظات زیر باید درنظر گرفته شود:

  • استفاده از رسانه های مختلف (تلویزیون، رادیو، روزنامه ها، مجلات)
  • چگونه می توان برای یک مخاطب خاص هدف تبلیغاتی ایجاد کرد؟
  • استفاده از محتوای عقلانی و یا عاطفی؛ به ویژه استفاده از محتوای ترس برای انتقال پیام ها !

تبلیغات به طور مدرن با ساختار نام تجاری بلند مدت همراه است و می تواند به مخاطبان وسیعی دسترسی پیدا کند، به ویژه با رشد رسانه های جهانی.

متخصصان اینترنت را "کانال توزیع و رسانه های ارتباطی" می دانند که مشتریان و سازمان ها را قادر می سازد تا با روش های مختلفی ارتباط برقرار کنند. پیشرفت های تکنولوژی به طور چشمگیری ماهیت ارتباطات و راه های دستیابی به بازارهای هدف را تغییر داده است. این به ویژه در مورد مصرف کنندگان جوان است که بسیاری از برنامه های بازاریابی کسب و کار به دنبال مخاطب هستند.

تا اینجا تبلیغات غیر مستقیم را مطرح کردیم که بیشتر از طریق فضای مجازی صورت میگیرد و امکان دارد مثبت یا منفی صورت گیرد زیرا درجایی، اگر از مشاور زبده یا پزشک کسب وکار استفاده نکنید؛ ممکن است تبلیغات از دست شما خارج شده و به تبلیغات منفی بدل شود.ولی در بازاریابی مستقیم نوع کار مقداری متفاوت است؛ مثلا شامل فروش مستقیم، تبلیغات واکنش مستقیم، فروش تلفنی و غیره می شود.

 توجه کنید که ابزار ارتباطی در طول زمان و به ویژه در نتیجه پیشرفت های تکنولوژیکی تغییر می کند.پس باید سازمان اقتصادی شما پویا باشد.

 

نوشتن یک نظر

نظر