مدیریت زمان در کسب و کارها

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2707

مدیریت زمان در کسب و کارها

این روزها اکثر ما از فشار و شدت کارها خسته و فرسوده‌ایم و آرزو می‌کنیم بالاخره روزی برسد که دیگر هیچ کار زمین‌مانده‌ای وجود نداشته باشد، همه‌چیز سر جایش باشد و بتوانیم لذت زندگی را بچشیم. راز جذابیتِ تکنیک‌ها و تمرین‌های «مدیریت زمان» هم در همین است. آن‌ها به ما وعدۀ رسیدن به همۀ کارهایمان را می‌دهند.

سید احمد سیدی مطلق بنیان گذار پزشک کسب و کار با اشاره به تجربیات خود در راستای مدیریت زمان برای هدایت کسب و کار بیان کرد: مدیریت زمان ابزاریست برای دستیابی به یک کسب و کار موفق و رویایی که تا کنون به آن فکر می کردید. وسیله ایست برای جابه جایی و رساندن شما به هدف و مقصد مورد نظرتان.

وی افزود: تنها راه رسیدن به هر آرمان و هدفی در کسب و کار، استفاده ی درست از زمان و مدیریت صحیح آن است. کسی که در کسب و کار برنامه ریزی ندارد، هرگز طعم موفقیت را نخواهد کشید. اولین و مهم ترین گام در کسب و کار، شناخت ارزش زمان و مدریت کردن آن به بهترین شکل ممکن است.

بنیانگذار پزشک کسب و کار، گفت: اگر واقعا کسب و کارتان را دوست دارید، نباید وقتتان را تلف کنید. زمان با ارزش ترین چیزی است که در اختیار دارید، بنابراین آن را به راحتی از دست ندهید.

سید احمد سیدی مطلق در ادامه افزود: خواستن اولین گام در راه دستیابی بر مدیریت زمان است.

 

چهار دلیل مزایای مدیریت زمان:

1 – روزانه حداقل دو ساعت وقت اضافی در اختیار خواهید داشت. به طور مثال با استفاده از این دو ساعت اضافی در قسمت فروش محصولات و رسیدگی به مشتریان می توانید به فروشنده ای موفق و کامیاب تبدیل شوید.

2 – دستیابی به عملکردی بهتر. با وجود چنین اتفاقی، درامد سالانه شما بیست و پنج درصد افزایش خواهد داشت.  دو ساعت اضافه => 25% اضافه کاری => 25% افزایش درآمد

3 – نیروی کنترل بر خود و کسب و کارتان را افزایش دهید.

4 – زمان بیشتر برای چالش های کسب و کار. هرگاه اختیار زمان خود را در دست بگیرید، فرصت بیشتری برای چالش ها و پیشرفت های جدید در کسب و کارتان خواهید داشت.

سید احمد سیدی مطلق در ادامه اضافه کرد: برای دستیابی به مدیریت زمان در کسب و کار ابتدا  باید ارزش های خود را در کسب و کارتان بشناسید.

گام دوم، وقت گذاشتن برای آموزش کافی به منظور انجام هر کاری به بهترین شکل ممکن است. مانند مدیریت، برنامه ریزی، فروش، بروز رسانی کسب و کار و ...

گام سوم این که بکوشید تا اهدافتان کاملا هماهنگ با ارزش های تان در کسب و کار شود. هرگاه این سه کار را انجام دهید و بنا بر آن اهددافی که دارید، زمان را مدیریت کنید، به اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری در کسب و کار خود خواهید رسید و همیشه احساس خوبی به خود خواهید داشت.

سیدی مطلق در نظری دیگر افزود: مدیریت زمان، کلید دست یابی به هر موفقیت و کامیابی در کسب و کار و فعالیت هایتان است. چنانچه بتوانید افکار و زمان خود را مدیریت کنید، می توانید از آن کلید جادویی استفاده کنید.

بنیانگذار پزشک کسب و کار گفت: دستیابی به در آمد بیشتر، با مدیریت زمان و هدف یابی امکان پذیر می باشد، برای انتخاب اهداف حرفه ای تان، چند نگرش داشته باشید:

  • رضایت مشتری تان را جلب کنید: شناخت بهترین مشتری های تان، مهم ترین وظیفه حرفه ای شماست و پس از آن باید به بهترین شکل ممکن به آن ها خدمت رسانی کنید. مشتری شما فردی است که هرچه از کار و خدمت شما راضی تر باشد، موفقیت بیشتری نصیبتان می شود.
  • نیاز مشتری را درک کنید: این شیوه ی کسب و کار ها و شرکت های موفق  است که همواره از مشتری هایشان می پرسند: چه کار کنیم تا شما بیش از پیش از ما راضی شوید؟
  • مشخص کنید که تولیداتتان چیست؟
  • هدفتان را مدیریت کنید: هدف گذاری و برنامه ریزی تنها از راه مدیریت صحیح آن اهداف امکان پذیر است. این قانون را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهید که هر کاری را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانید.

 

نوشتن یک نظر

نظر