مدیریت کسب وکار چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 4112

مدیریت کسب وکار چیست؟

مدیریت کسب و کار معادل عبارت Business Administration یا Business Management است که در ادبیات رایج مدیریت و تئوری سازمان به مدیریت بازرگانی ترجمه شده است.

در تجارت و کسب و کارها، شما مسئولیت اصلی مدیریت کارهای اداری را بر عهده می گیرید. یک شرکت ممکن است از شما انتظار داشته باشد که به برنامه بازاریابی آن ها رونق دهید و همچنین می تواند از شما در انجام تجزیه و تحلیل بودجه برای پیدا کردن راه هایی که شرکت می تواند هزینه ها را

کاهش دهد، کمک بگیرد. شما باید درک دقیقی از روش حسابداری، بازاریابی و اداری داشته باشید که برای اجرای یک کسب و کار مورد نیاز است. رقابت برای موقعیت های مدیریت کسب و کار می تواند شدید باشد.

مهارت های مورد نیاز مدیریت

برای کسب و کار به عنوان یک مدیر تجاری، ضروری است که توانایی های تحلیلی قوی داشته باشید. شما نیاز به پیش بینی خواسته های یک شرکت در آینده را خواهید داشت. همچنین مهم است که شما توانایی کار با دیگران را داشته باشید. شما باید قادر به کار با افراد مختلف باشید. کارکنان برای رهبری و انگیزه به شما نگاه خواهند کرد. شما باید قادر به الهام بخشیدن به کارکنان باشید. در یک کسب و کار انتظار میرود که هر ماه یک تجزیه و تحلیل بودجه از عملیات خود داشته باشید، پس ممکن است نیاز به داشتن مهارت های حسابداری قوی داشته باشید.

مسئولیت ها

به طور معمول، مسئولیت مدیران کسب و کار شامل نظارت بر عملیات، بررسی قراردادها و کمک به کارکنان در رسیدن به سطوح بالای بهره وری می باشد. همچنین ممکن است یک مدیر تجاری برای نظارت بر کارمندان یا آموزش کارمندان جدید دعوت شود. او همچنین ممکن است نیاز به کمک در برنامه ریزی وقایع خاص برای یک شرکت را داشته باشد.

به عقیده ی بنیانگذار پزشک کسب و کار، مدیریت کسب و کار یک اصطلاح گسترده است که شامل بسیاری از عناوین شغلی مختلف می باشد. باید از این تخصص ها آگاهی داشته باشید و بتوانید آن ها را به خوبی کنترل کنید. تخصص در زمینه هایی ازجمله موارد زیر:

    تحلیلگر کسب و کار: تحلیلگران کسب و کار به ارزیابی اطلاعات متعهد هستند تا اطمینان حاصل شود که یک شرکت در مسیر دستیابی به اهداف خود قرار دارد.

    مدیر ریسک: مشاغل اغلب به خطر می افتند. به احتمال به وجود آمدن آسیب و صدمه در کسب و کار، ریسک می گویند. مدیریت ریسک عبارت است از فرایند مستند سازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و به کارگیری معیار هایی که می توان از آنها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.

    سرمایه گذار شرکت سرمایه گذاری: سرمایه گذار شرکت سرمایه گذاری مسئول مدیریت امور مالی شرکت و حفظ سلامت مالی یک شرکت است.

    تحلیلگر داده: وظیفه تحلیل‌گران کسب و کار پر کردن شکاف بین فناوری اطلاعات و کسب و کار با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها است که از این طریق می‌توانند به ارزیابی فرایندها، تعیین الزامات و ارائه توصیه ها و گزارش ها به مدیران و ذینفعان بپردازند.

    مدیر پروژه: این نقش در یک کسب و کار مسئولیت مدیریت پروژه ها و حصول اطمینان از اینکه تمام جنبه های یک پروژه در زمان و در بودجه، به صورت کامل انجام شود.

    مشاور مدیریت: مشاوره مدیریت کسب و کار به خدمتی گفته می شود که در راستای بهبود فرآیند ها و عارضه یابی تخصصی کسب و کارها، به کار برده شود. یک مشاور مدیریت به شما کمک می کند تا با نگاهی متفاوت مشکلات کسب و کارتان را یافته و در جهت بهبود آن روش های جدیدی را طراحی کنید. شما می توانید جهت توسعه و بهبود کسب و کار خود چه به صورت خدمات مشاوره ای کوتاه مدت و چه در قالب برنامه های بلند مدت از خدمات پزشک کسب و کار استفاده نمایید.

    مدیر فروش: مدیران فروش، تیم های فروش را نظارت می کنند، اهداف فروش را تعیین می کنند و داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند.

    مدیر رسانه های اجتماعی: در حال حاضر رسانه های اجتماعی بخش عمده ای از دنیای کسب و کار  را پوشش می دهند. امروز مدیریت رسانه بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه مدیران کسب و کارها قرار گرفته و می‌کوشند با تقویت دانش و مهارت خود در این زمینه، منافع کسب و کار خود را بیشتر و بهتر تامین کنند.

و در پایان، مدیریت یک کسب و کار، راهیست برای پیش برد فعالیت های اقتصادی و تجاری شرکت به سمت پله های موفقیت؛ امیدواریم که در این راه، پیروز و سربلند باشید.

نوشتن یک نظر

نظر