وظایف و فعالیت های مدیریت

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 4274

وظایف و فعالیت های مدیریت

در علم مدیریت، به شخصی که عهده دار مدیریت کسب و کار و یا هر فعالیتی است را مدیر می گویند. مفهوم مدیریت، هدایت تشکیلات انسانی است. در واقع مدیریت فرایندی است که مدیران آن را از طریق تلاش های سازمان یافته و منظم، هماهنگ، ایجاد، هدایت و انجام می دهند.

مهارت های مدیریتی را می توان به عنوان ویژگی های مشخص یا توانایی هایی که یک مدیر اجرایی باید برای انجام وظایف خاص در یک سازمان داشته باشد تعریف کرد.

درباره مدیریت-پزشک کسب و کار

 آنها شامل ظرفیت انجام وظایف اجرایی در یک سازمان می شوند. مهارت های مدیریتی را می توان از طریق یادگیری و تجربه عملی به عنوان یک مدیر توسعه داد. این مهارت ها به مدیر کمک می کند تا با همکاران خود ارتباط برقرار کند و بداند چگونه با همسایگان خود مقابله کند، که به جریان های آسان فعالیت های سازمان کمک می کند.

فعالیت و مهارت های مدیریت خوب برای هر سازمانی برای رسیدن به موفقیت و اهداف آن ضروری است. مدیرانی که مهارت های مدیریتی را خوب تقویت می کنند، می توانند ماموریت و اهداف شرکت و یا اهداف کسب و کار را با موانع و اعتراضات کمتر از منابع داخلی و خارجی به جلو ببرند.

مدیران خوب نیز تقریبا همیشه رهبران خوب هستند. علاوه بر رهبری، نقش حیاتی مدیر نیز این است که اطمینان حاصل شود که تمام بخش های سازمان به صورت یکپارچه کار می کنند.

درباره مدیریت-پزشک کسب و کار

بنیانگذار پزشک کسب و کار توجه خاصی به وظایف مدیریت دارند، چرا که در بر دارنده ی کارکرد های اصلی مدیریت است. این وظایف شامل پنج گام اصلی و مهم می باشند که شامل:

1 – برنامه ریزی

2 – سازماندهی

3 – به کارگماردن

4 – رهبری

5 – کنترل

برنامه ریزی: اولین و مهم ترین وظیفه ی مدیریت  است که شامل ایجاد اهداف وتعیین مسیری برای دست یابی به اهداف است. برنامه ریزی شامل انتخاب ماموریت ها، اهداف و اقداماتی برای دست یابی به آن ها است، این امر نیازمند تصمیم گیری است.

سازماندهی: هنگامی که یک مدیر، برنامه ی کاری ایجاد کرده است،  مرجله ی بعدی، سازماندهی افراد و سایر منابع لازم برای اجرای طرح است.

به کارگماردن(استخدام و به کارگیری کارمندان عالی): به کارگماردن به معنی استخدام و به کارگیری نیروی انسانی مناسب پست ها و مشاغل سازمانی می باشد.

رهبری: رهبری مستلزم هدایت، تاثیر و انگیزش کارکنان برای انجام وظایف اساسی است. مدیران از طریق ایجاد انگیزه و تدابیر به اهداف سازمان دست می یابند. بنابراین، رهبری برای ایجاد هماهنگی در میان تلاش های فردی در کارها، در جهت دست یابی به اهداف سازمانی، بسیار مهم است.

کنترل: شامل اندازه گیری عملکرد در برابر ااهداف و برنامه ها و  کمک به انحرافات صحیح از استاندارد ها است. به عنوان یک حقیقت، کنترل، اجرای برنامه ها را با تضمین این که عملکرد،  از استانداردها منحرف نشده باشد، تسهیل میکند.

با توضیح وظایف و فعالیت های مدیریت، دریافتیم که مدیریت مهارتی اکتسابی و آموختنی است؛ امیدواریم که با به کار گیری آموزش صحیح و مهارت های خود، به این امر مهم در زندگی خود برسید.

 

نوشتن یک نظر

نظر