چگونه یک کسب و کار را راه اندازی کنید

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2729

چگونه یک کسب  و کار را راه اندازی کنید

اگر می دانید که چه چیزی از کسب و کاری که قصد شروع آن را دارید می خواهید، در مورد آن به مدت طولانی فکر کرده اید، کتاب های راهنما را مطالعه کرده اید و دوره های لازم آن را گذرانده اید، زمان آن فرا رسیده که کسب و کار خود را شروع کنید. این مقاله در مورد عملیات چگونگی راه اندازی یک کسب و کار به عقیده ی بنیانگذار پزشک کسب و کار می باشد. این چندگام ساده را دنبال کنید و بدون هیچ مشکلی کسب و کار خود را شروع کنید.

کسب و کار خود را بیمه کنید.

بیمه می تواند از شما و کسب و کار شما در برابر خطرات احتمالی مانند حوادث، بیماری، سرقت و هزینه های حقوقی محافظت کند. پوشش مورد نیاز شما بستگی به ماهیت کسب و کار و نحوه اجرای آن دارد. در نظر داشته باشد که بهترین بیمه برای کسب و کار شما چیست؟

یک برند تجاری انتخاب کنید.

اگر دنبال نام مناسبی برای برند خود هستید جستجو در گوگل برای دیدن نام شرکت ها بهترین گزینه است. بعد از انتخاب نام برند خود در اولین گام وبسایت خود را با همین نام راه اندازی کنید.

یک حساب بانکی مخصوص کسب و کار خود بازگشایی کنید.

شما در هنگام افتتاح یک شرکت ، قطعا به یک حساب بانکی کسب و کار نیاز دارید، زیرا این یک نهاد قانونی مجزا برای کسب و کار شما به شمار می رود. این مورد شاید خیلی ضروری به نظر نرسد. اما برای روشن شدن حساب و کتاب های کسب و کارتان بسیار سودمند است.

مسائل نظارتی را جدی بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که تمام مسائل مربوط به نظارتی را برآورده می کنید. بهداشت و ایمنی، صدور مجوز، حفاظت از داده ها.

از حسابداری غافل نشوید.

یک حسابدار استخدام کنید یا یک سیستم حسابداری ساده برای فاکتور های فروش و خرید و هزینه های جانبی روی سیستم خود نصب کنید . یک بسته حسابداری آنلاین می تواند در صرف زمان و هزینه صرفه جویی کند، در حالی که سوابق شما را به روز نگه می دارد و ساماندهی بالایی دارد.

 یک طرح کسب و کار بنویسید.

به عقیده پزشک کسب و کار، این طرح باید شامل استراتژی بازاریابی، فروش و حسابداری باشد. اگر شما نیاز به افزایش توان مالی دارید، این امر بسیار مهم است و باید به طور منظم بررسی و به روز شود. برای طرح  و برنامه ریزی یک بیزنیس پلن تنها کافیست که یک نقشه خلاق و تصویری برای موفقیت را روی کاغذ پیاده کنید.

حساب های نقدی خود را مدیریت کنید.

پیش بینی جریان های نقدی خود  را شروع کنید و آن را به طور مرتب با موفقیت های واقعی به روز کنید. تا زمانی که کسب و کارتان رونق چندانی نگرفته ، هزینه های خود را تا حد امکان  کاهش دهید. کارهای بسیار زیادی است که می توانید با پول بسیار کمی شروع کنید.

لوگوی کسب و کار خود را طراحی کنید.

ایجاد یک هویت  و نام تجاری اعتبار شما را نشان می دهد وبهترین راه برای شناساندن خود به مشتری است . لوگو باید به گونه ای طراحی شود که از یک رنگ و فونت ثابت استفاده شود . از این لوگو باید در وبسایت خود  و سفارش بیزینس کارت های خود  و تابلوی شرکت خود استفاده کنید.

ارتباطات خود را سازماندهی کنید.

اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند شما را با تلفن، ایمیل و در شبکه های اجتماعی مربوطه پیدا کنند. با شبکه های اجتماعی که محبوب تر هستند شروع کنید. مثل اینستاگرام و تلگرام. شما در تمامی شبکه های اجتماعی باید با یک برند و آرم مشخص ظاهر شوید.

پشتیبانی خود را به تدریج ساماندهی کنید.

هیچ کارمندای را تا زمانی که کسب و کارتان قطعی نشده است استخدام نکنید.  اطمینان حاصل کنید که شما کسی را دارید که می توانید به طور مرتب در مورد کسب و کار خود با او مشورت کنید.  روزهایی که همه چیز مرتفع می شود و انگیزه شما کم می شود، وجود خواهد داشت. بنابراین یک مربی خوب، یک مشاور کسب و کار را برای این مواقع خود داشته باشید که  بتوانید این موفقیت ها و چالش ها را با او به اشتراک بگذارید.

 

نوشتن یک نظر

نظر