هدف گذاری در کسب و کار

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 2794

هدف گذاری در کسب و کار

برای ایجاد یک پایه محکم برای کسب و کار موفق ابتدا باید سلیقه معمول مشتری های خود را شناسایی کرده و زمینه بازاریابی را با توجه به آن هماهنگ کنید.

با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد، داشتن یک بازار با هدف مهم تر از داشتن کل بازار است. هیچ شرکت و یا کسب و کاری نمیتواند همه سلایق در ارائه خدمات را لحاظ کند. شرکت های کوچک می توانند به طور موثر با هدف قرار دادن یک بازار کوچک با شرکت های بزرگ رقابت کنند.

هدف قرار دادن یک بازار خاص به این معنا نیست که شما تنها با افرادی کار کنید که در زمینه کاری شما فعالیت دارند. در عوض، هدف گذاری شما را قادر می سازد که در یک بازار خاص که تعداد زیادی رقیب بازاریاب وجود دارد شما در مرکز توجه باشید. این راه بسیار مقرون به صرفه، کارآمد و موثر برای رسیدن به مشتریان بالقوه و کسب و کار است.

بر اساس آنچه که بنیانگذار پزشک کسب و کار باور دارد، برای یک هدف گذاری موثر باید موارد زیر را رعایت کنید:

 

نقاط قوت کسب و کار خود را پیدا کنید. مشتریان فعلی شما چه کسانی هستند و چرا از شما خرید می کنند؟ به دنبال ویژگی ها و منافع مشترک بین خود  و مشتریان خود باشید و روی آن ها تمرکز کنید. چرا که این احتمال بسیار زیاد است که افراد دیگری مانند آنها نیز از محصولات و خدمات شما بهره مند شوند.

 

رقبای خود را شناسایی کنید. هدف شما چیست؟ هدف رقبای شما چیست؟ مشتریان فعلی شما چه کسانی هستند؟ جواب این سئوال ها را بدهید  و تا حد توان از روش بازاریابی تکراری رقبای خود استفاده کنید . بلکه به فکر خلاقیت  و نوآوری در امر بازرایابی باشید. این چیزی است که شما را از سایر رقبا برتر می کند.

محصولات و خدمات خود را تجزیه و تحلیل کنید. یک لیست از هر ویژگی محصول و خدمات خود تهیه کنید. در کنار هر ویژگی، لیست مزایای ارائه شده را ذکر کنید. به عنوان مثال، یک طراح گرافیک خدمات طراحی با کیفیت بالا را ارائه می دهد که این برای شرکت ها یک مزیت حرفه ای محسوب می شود. یک تصویر حرفه ای مشتری های بیشتری را جذب می کند . چرا که شرکت را حرفه ای و قابل اعتمادتر نشان می دهد.

هنگامی که مزایای خود را لیست کردید، فهرستی از افرادی را که نیاز به محصولات  و خدمات شما دارند، تهیه کنید. به عنوان مثال، یک طراح گرافیک می تواند شرکت هایی که علاقه مند به افزایش پایگاه مشتری خود هستند را هدف قرار دهد.

نوشتن یک نظر

نظر