کسب و کار اینترنتی چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 3496

کسب و کار اینترنتی چیست؟

به طور کلی به کسب درآمد از طریق اینترنت و هر فعالیت اینترنتی که منجر به درآمد زایی شود را کسب و کار اینترنتی می گویند. امروزه اینترنت و فضاهای مجازی، زمین بازی مناسبی را در حوزه ی کسب و کارها خلق کرده است.

به عقیده ی بنیانگذار پزشک کسب و کار هرکس می تواند یک کسب و کار انلاین را برای کسب سود و درآمد شروع کند. افراد می توانند هرکجا که می خواهند زندگی کنند، برنامه ی کاری و زندگی خودشان را تنظیم کنند و به هر اندازه کوچک یا بزرگ کسب و کار خود را در اینترنت رونق دهند؛ اما در مورد این منبع درآمد زایی دو موضوع بسیار مهم وجود دارد:

اول اینکه : شما خودتان صاحب این کسب و کار باشید .

دوم اینکه : درآمد زایی از یک کسب و کار یعنی سیستمی که برای شما درآمد پایدار دارد .

امروزه یکی از ابزارهای اصلی برای شروع یک کسب و کار، اتصال اینترنتی است. فرصت های زیادی وجود دارد تا کسب و کار انلاین خود را شروع کنید. شما می توانید بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی را بدون هیچ هزینه ای انجام دهید. اینترنت نه تنها باعث شده است تا برخی از کسب و کارها ساه تر شوند، بلکه گزینه های تجاری جدید تری را نیز ایجاد کرده است.

کسب و کار اینترنتی انواع مدل های گوناگونی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره خوهیم کرد:

1 - فروش کالا

در این مدل کسب و کار اینترنتی کالای مورد نظر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتری ارائه داده می شود.

2 - فروش خدمات

در این مدل کسب و کار اینترنتی هم خدماتی به صورت مستقیم و واسطه ای به مشتریان ارائه می شود.

3 - آموزش و فروش محتوا

و اما بهترین و کم دردسر ترین مدل کسب و کار اینترنتی که هدف اصلی ما هم استفاده از این مدل درآمد زایی است تولید محتوا و فروش آموزش است. یکی از بهترین مدل های کسب و کار اینترنتی این است که تولید محتوا کنید و آن را به پول تبدیل کنید.

 

نمونه ی یک کسب و کار اینترنتی، زدن سایت ارائه خدمات می باشد. می توانید از راه دور به مشتریان خدمات ارائه دهید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس مهارت های خود و فروش آن به مشتریان می تواند گزینه ی خوبی برای کسب درآمد از اینترنت باشد. این خدمات می توانند به صورت فیزیکی باشند و یا محصولات دانلودی یا خدماتی مثل طراحی و…

شما با این روش می توانید بدون اینکه به مکان خاصی نیاز داشته باشید با خیلی از هم گروهی های خود وارد کار شوید. به علاوه سپردن کار به دیگران می تواند بخشی از هزینه های شما صرفه جویی کند مثلاً پول برق و اینترنت. به عنوان مثال بخشی از کار سایت پزشک کسب و کار (sammotlagh.com) ارائه ی خدمات و مشاوره ی کسب و کار می باشد که در حوزه ی کسب و کار های اینترنتی در حال فعالیت می باشد.

در پایان با عنایت به نظر پزشک کسب و کار، در کسب وکار اینترنتی موضوع مهمی که وجود دارد این است که باید فرق توهم و واقعیت را بدانیم، سعی کنیم راه و روش صحیح راه اندازی کسب و کار اینترنتی را فرا بگیریم تا زمان خود را به سادگی و برای مدت زیاد از دست ندهیم.

نوشتن یک نظر

نظر