ایده چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 4441

ایده چیست؟

به اندیشه ها و مجموعه ای از افکار که در ذهن انسان ها ایجاد می شود، ایده می گویند. در حقیقت ایده یک تصور ذهنی است. ایده ها معمولا با قصد و هدف خاصی ایجاد می شوند اما معمولا می تواند نا خواسته نیز ایجاد شود. ایده ها اغلب در جلسات طوفان فکری و یا از طریق بحث های هدفمند شکل می گیرد.

به عقیده ی بنیانگذار پزشک کسب و کار، ایده به خودی خود ارزش چندانی ندارد. آنچه به‌ وفور به چشم می‌خورد ایده‌هایی است که گاهی قابلیت اجرا ندارند. به‌طورقطع یک ایده زمانی ارزشمند است که برای اجرای آن، یک نقشه راه واضح وجود داشته باشد. اغلب ایده پردازان از اینکه بخواهند جزئیات بیشتری از ایده را باکسی در میان بگذارند می‌ترسند، زیرا معتقدند، اجرای ایده آن‌ها فقط به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و درصورتی‌که کسی سرمایه‌گذاری بر اساس ایده‌هایشان داشته باشد، به موفقیت خواهد رسید.

اما باید گفت یک ایده قابل دفاع برای شروع کسب‌وکار باید بتواند در انتها ضمن شروع به کسب‌وکار، تولید سود و ثروت نیز بکند؛ یعنی بتوان یک ایده را با شناخت موارد لازم و تخمین میزان سرمایه به مرحله اجرا رسانده و کسب ثروت نمود. همچنین ایده ها باید خلاق، نوآورانه و مبتنی بر حل مسائل باشند.

ایده های خلاقانه و مبتکرانه تاثیرات بسزایی در کسب و کار ها خواهند داشت. به این معنا که بدون ایده، کسب و کاری ساخته نمی شود. امروزه ده ها هزار نفر در حال فکر کردن درباره ی شروع کسب و کار جدید برای خود هستند. در میان ایده های به وجود آمده، ایده های کسب و کار خوب فراوان است، اما تنها تعدادی از این ایده ها به کسب و کاری سود آور تبدیل می شوند.

ایده پردازی در کسب و کار را می توان به یک کشاورز تشبیه کرد. یک کشاورز با انگیزه و مشتاق، زمان بسیاری را برای پرورش و رشد محصولات کشاورزی خود صرف می کند تا بتواند به محصولاتی سالم و انبوه و مدیریت شده دست پیدا کند که سرانجام بتواند بخشی از نیاز های غذایی جامعه را برطرف کند و همه ی ما آن را تحسین کنیم.

هر شخصی که تمایل به چنین رشدی داشته باشد باید روال سخت و پر زحمت کشاورزی را طی کند تا بتواند به نتایج مشابهی دست پیدا کند. یک کشتذار مناسب، نیاز به خاک، آبدهی، تغذیه، کود، شخم زدن و سایر فعالیت هایی دارد که به رشد محصولات منجر شود. همین اصول پرورشی در مورد ایده های ما نیز صدق می کند. همانطور که کشاورز خوب باعث رشد محصولات مفید و ارگانیک خواهد شد، ایده ی خوب نیز، تاثیر مفیدی در کسب و کارتان خواهد داشت. با این مثال اهمیت تاثیر ایده در کسب و کار را برایتان روشن کردیم.

به عقیده ی پزشک کسب و کار، ایده جدید کسب و کار یعنی ایجاد یک مدل کسب و کار متفاوت که تا به حال وجود نداشته است. یعنی طراحی تمام بخش های یک بوم کسب و کار، به نحوی که تا به حال کسی آن را اجرایی نکرده باشد.

برای اینکه طرح و ایده شما به موفقیت برسد و برای مردم جذاب باشد باید دست اول باشد و نیاز جامعه هدف را بر طرف کند، به طور ساده تر ایده پردازی از ذهن شما برخیزد و به تکامل رسد زیرا بالای ده ها ایده به ظاهر ناب وجود داشته است که اجرا شده و هزینه بسیاری هم صرف آن شده و متاسفانه بعد از مدت کوتاهی متوجه شده اند که ایده آنها قبلا ثبت شده و خیلی بهتر نیز  اجرا گردیده است.

خالق ایده ای نو باشد تا کسب و کارتان رشد کند.

برای اینکه طرح و ایده شما به موفقیت برسد و برای مردم جذاب باشد باید دست اول باشد و نیاز جامعه هدف را بر طرف کند به طور ساده تر ایده پردازی از ذهن شما برخیزد و به تکامل رسد زیرا به تجربه بالای ده ها ایده به ظاهر ناب را دیده ام که اجرا شده و هزینه بسیاری هم صرف آن شده و متاسفانه بعد از مدت کوتاهی متوجه شده اند که ایده آنها قبلا ثبت شده و خیلی بهتر نیز  اجرا گردیده است.

نوشتن یک نظر

نظر