راه های پرورش ایده

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 3537

راه های پرورش ایده

همانطور که در مقاله ی "ایده چیست" گفتیم، به اندیشه ها و مجموعه ای از افکار که در ذهن انسان ها ایجاد می شود، ایده می گویند. حال که با مفهوم ایده چیست اشنا شده اید، به بیان روش های پرورش ایده می پردازیم.

یکی از راه های پرورش ایده، خلاقیت می باشد. خلاقیت باعث بروز افکار بزرگ در انسان می شود.افکار بزرگ ما را به سمت پیشرفت راهنمایی کرده و فردایی روشن برایمان به ارمغان می آورند. ایده های بزرگ از محلی فرای باور های شخصی نشات می گیرند. باید به دور دست های ذهن خود بنگرید و افکار متفاوت را آزمایش کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

به عقیده ی بنیانگذار مفهوم پزشک کسب و کار ، برای پرورش ایده های خود، تا جایی که می توانید حداقل با یک گروه صنفی که روی مسائل شغلی شما تاثیر می گذارند ملاقات مستمر داشته باشید و ارتباط برقرار کنید. سعی کنید با افرادی که کمال گرا هستند نشست و برخاست داشته باشید و به تبادل نظر بپردازید.

همچنین باید حداقل یک گروه که بیرون از حوزه علاقه های شغلی شما به فعالیت مشغول هستند را پیدا کرده و با آن ها به تعامل و ارتباط بپردازید. به این دلیل که تبادل نظر با افرادی که دارای علایق شغلی متفاوتی هستند، فکر شما را بازتر می کند و افق های وسیع تری را به روی چشمان شما می گشاید.

خلاقیت به ما کمک می کند به آن چیزهایی که عادت کردیم از آن پیروی کنیم فاصله بگیریم و چیزهایی جدیدتری را در ذهن خود قرار دهیم. به این صورت که با پیشرفت تکنولوژی ذهن خود را آماده می کنیم تا این چیزهای جدید را یاد بگیریم و ایده های خود را پرورش دهیم.

با توجه به یافته های پزشک کسب و کار، ذهن اگر دچار پریشانی و آشفتگی باشد نمی تواند تمرکز کند، در نتیجه ایده ای هم شکل نخواهد گرفت چه برسد به پرورش دادن ایده. آرامش خاطر رمز داشتن ایده های برتر است. ابتدا باید ذهن خود را آماده کنید و پس از آماده شدن ذهن به ایده های خوب فکر کنید و آماده ی پرورش دادن آن ایده شوید.

مطالعات روانشناسی نشان می دهد که مود مثبت داشتن موجب بروز خلاقیت می شود. مود مثبت به ما انعطاف پذیری بیشتری در فکر کردن می دهد، چرا که جنبه فکری بازتری خواهیم داشت، روشنفکر تر خواهیم بود و تمایلمان برای یافتن راهکار های متفاوت بیشتر می شود. دانستن چنین یافته هایی، و همراه کردن خوشی در فعالیت های کار گروهی، عامل مهمی در ایجاد خلاقیت در محیط کاری است.

از نظر شما با پرورش دادن ایده هایتان، چه دستاوردهایی را در زندگی تان به همراه خواهید داشت؟

 

نوشتن یک نظر

نظر