بازاریابی محتوا چیست؟

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 3566

 

تولید محتوا برای هر کسب و کار، مبنا و زیربنای گردش امورات آن کسب و کار است و هر قدر این زیربنا قوی و محکم و پویا باشد به همان اندازه مقولات دیگر مرتبط با کسب سود و درآمد بهتر و پویاتر خواهند بود. کسب و کارهای بازار ایران از دیرباز بر مبنای فروش سنتی و فیزیکال فعالیت داشته اند، اما امروزه رشد شبکه جهانی وب، شبکه های اجتماعی و فن آوری های تلفن همراه، ارتباط بین مشتریان و کسب و کار را تغییر داده است.

به عقیده ی بنیانگذار پزشک کسب و کار، همه کسانی که با کسب و کار شما ارتباط دارند به دنبال گرفتن یک حس خوب از برند شما هستند تا در نهایت زندگی بهتری داشته باشند. کلید رمز ایجاد چنین حسی در بازاریابی محتوا است. هر کسب و کار آنلاینی، بسته به نوع خود باید دلایل مناسبی را به خوانندگانش بدهد که دوباره به آن سر بزنند و یا اینکه آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این دلیل می تواند یک محتوای آموزشی، یک مطلب طنز، یک تحلیل دقیق و یا هر محتوای دیگری باشد که قادر است گفتگو ایجاد کند.

 

قبل از چیدمان استراتژی بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان، ابتدا باید اهدافتان را تعریف کنید.

می خواهید با محتوایی که ارائه می دهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟

آیا این محتوا را برای سایت آموزشی می خواهید؟

آیا این محتوا را برای سایت خبری می خواهید؟

آیا برای افزایش ترافیک وب سایت است؟

آیا می خواهید محتوا را در صفحات فروش وب سایت خود درج کنید؟

هر چه که باشد، شما باید اهداف خود را به وضوح حتی قبل از شروع راه اندازی استراتژی مشخص کنید. در ادامه ی این متن از سایت پزشک کسب و کار، به توضیحی مختصر از بازاریابی خواهیم پرداخت.

 

بازاریابی به تنهایی به چه معناست؟

واژه‌ی بازاریابی (Marketing) در اصطلاح بازاریابی محتوا (Content) کمی محدودتر از چیزی است که به عنوان بازاریابی در فضای مدیریت می‌شناسیم و به کار می‌بریم.

بازاریابی یعنی، مشتری را بشناسیم و نیازهایش را درک کنیم، و در ساده‌ ترین تعریف پیدا کردن مشتری برای یک محصول است. بازاریابی جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف‌ کننده هدایت می‌کند. و موجب شکل‌گیری، قیمت گذاری، ترویج و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات می شود؛ از جمله روش‌های بازاریابی، نوشتن مقالاتی است که بطور مستقیم یا غیر مستقیم، محصول یا خدمات خاصی را تبلیغ می‌کند.

یافتن نحوه بازاریابی متناسب با کسب و کار شما اولین قدمی است که باید پیش از تدوین و اجرای برنامه های بازاریابی خود بردارید. برای یافتن نحوه بازاریابی مناسب کسب و کار خود باید توجه خود را به مشتریانتان معطوف کنید و آنها را مخاطب برنامه های بازاریابی خود بدانید.

 

بازاریابی محتوا

 

 

اهمیت و ویژگی های بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا افراد را با توجه به ویژگی هایشان، درگیر می کند. بدین صورت که با توجه به مکان و ویژگی های مخاطبان محتوای اختصاصی تولید می شود.

تعامل با خریدار از اصول مهم در بازاریابی می باشد. یعنی آنچه که مشتری یا مخاطب قصد خریداری دارد نیاز به بازاریابی محتوی یکسان دارد.

بازاریابی محتوا باید داستان دنباله داری را روایت کند. محتواها نباید لزوما راجع به کسب و کار ما سخن بگوید و باید حالت داستانی را به خود بگیرد و داستانی را نهایتا روایت کند.

اطمینان لازم را کسب کنید که بازاریابی محتوا متناسب با کانال هایتان باشد، برای مثال برای کانال های تلگرام نیاز به محتوی منحصر به خود تلگرام، بازاریابی ایمیل محتوای نیازمند خودش است. به این نکته مهم نیز باید دقت کرد که محتواها برای کانال های ارتباطی و رسانه ای یکی نیست و به طور قطع در فضای اینستاگرام و تلگرام و فضاهای مجازی محتواهای یکسان استفاده نمی شود.

 

بهتر است بخوانید: هر آنچه که لازم است در مورد برچسب‌گذاری محتوا بدانید

 

هدف از ارائه محتوا چیست؟

همواره شما باید از خودتان بپرسید، چگونه محتوا می تواند به مشتریان من کمک کند؟ آیا به آنها کمک میکند که ترتیب یک سفر را بدهند، و یا باعث خرید یک خانه یا آموزش می شود؟ شما باید به وضوح درک کنید که چگونه محتوای شما بر زندگی مشتریان تاثیر می گذارد؟

با توجه به نظریات پزشک کسب و کار، بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار است که به تولید محتوای گیرا و مجاب ‌کننده و توزیع آن برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدام‌های سودآور در مشتریان می‌پردازد. هر فرد یا سازمان برای حضور موفق در کسب و کار باید تحت آموزش بازاریابی قرار بگیرد. اولین چیزی که در آموزش بازاریابی باید یاد گرفت، این است که هر محصولی می تواند نیاز هر شخص را برطرف کند، فقط باید با او صحبت کرد و این نیاز را در او ایجاد کرد یعنی ایجاد تقاضا برای عرضه محصولات خود.

 

82 درصد از تحقیقات خریداران قبل از مراجعه به فروشگاه ها بصورت آنلاین انجام می شود. این امر حاکی از اهمیت روز افزون این امر می باشد. اگر بدانید تولید محتوا چه تأثیر شگفت‌ انگیزی در کسب و کار و پول در آوردنتان خواهد داشت، یک لحظه از تولید محتوا غافل نخواهید شد.

امیدواریم نهایت استفاده را از این متن برده باشید.

نوشتن یک نظر

نظر