نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوا

  • زمان تقریبی مطالعه 3 دقیقه
  • 2716

نقش شبکه های اجتماعی بر بازاریابی محتوا

 

سلام سید احمد سیدی مطلق هستم کارآفرین و پزشک کسب و کار؛ و قصد دارم در مورد نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوا براتون صحبت کنم و توضیحاتی را بهتون ارائه بدهم. همانطور که در نوشته ی بازاریابی محتوا چیست براتون توضیح دادم، بازاریابی محتوا را میتوان یکی از تکنیک های مدرن  بازاریابی در فضای اینترنت دانست. در ادامه با ما  همراه باشید.

در سال های اخیر، کسی بر این باور نبود که روزی شبکه های اجتماعی به یکی از واجبات زندگی انسان ها تبدیل شود و در بسیاری از زمینه ها از جمله آموزش، مطالب خبری، تبلیغات، مطالعات عمومی و فرهنگ سازی به عنوان مرجعی مورد استفاده ی همگان قرار بگیرد.

این روزها، افراد دیگر نیازی به مطالعه ی انواع کتاب های کاغذی را ندارند، به این دلیل که شبکه های اجتماعی هر چیزی را به صورت های گوناگون و بدون محدودیت زمانی و مکانی در دسترس مخاطبین قرار می دهد. این مورد را می توان یکی از فواید شبکه های اجتماعی دانست که می توان آن را در حوزه ی بازاریابی محتوا به درستی به کار برد و نهایت استفاده را از این شبکه های اجتماعی به نفع کسب و کار خود برد.

من به عنوان پزشک کسب و کارها، معتقدم که در صورت استفاده ی درست از شبکه های  اجتماعی در زمینه ی بازاریابی محتوا، می توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب و کار خود رونق بخشید. با توجه به این که امروزه تعداد زیادی از افراد از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ... استفاده می کنند، حضورموثر بازاریابی و فروش در شبکه های اجتماعی، برای انواع کسب و کارها می تواند مفید و مثمر ثمر واقع شود.

در ادامه، برای حضور کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی، قبل از هر چیزی باید استراتژی هدف خود را از حظور در شبکه های اجتماعی به درستی روشن کنید و به سوالات زیر  پاسخی درست بدهید.

هدف از حظورتان در شبکه های اجتماعی چیست؟

کدام شبکه ی اجتماعی موجود، می تواند برای شما و کسب و کارتان مفید باشد؟

برای عضویت در شبکه های اجتماعی، به چه چیزهایی نیاز دارید؟

آیا صفحه ای که در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اید، از لحاظ محتوا، عکس، طراحی و ... بهینه شده است؟

صفحه ی شما در مقابله با صفحه ی رقبا چگونه است؟

 

بازاریابی محتوا

 

فواید شبکه های اجتماعی در بازاریابی محتوا

کلید موفقیت برای هر کسب و کاری این است که مخاطبان خود را بشناسیم. شبکه های اجتماعی این امکان را برای صاحبین کسب و کار فراهم می کند تا شناخت مخاطبان به راحتی انجام شود. در هر کسب و کاری، شبکه های اجتماعی یک راه آسان برای تولید درآمد محسوب می شوند.

همچنین شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به شما اجازه برقراری ارتباط صحیح با مخاطبان مورد هدف را می دهند. به عنوان مثال اگر شما بخواهید پستی را برای افرادی که اسپانیایی صحبت می کنند ارسال کنید، هدف قرار دادن محل جغرافیایی افراد، یک راه آسان و موثر برای انجام این کار می باشد.

یکی دیگر از فواید مهم شبکه های اجتماعی این می باشد که شرایط برقراری ارتباط با مشتری های بالقوه برایتان محیا است و به راحتی می توانید با ارسال پیام، آن ها را جذب کنید و نام تجاری خود را با حداقل هزینه توسعه دهید.

در پایان، آنچه در این محتوا برایتان توضیح دادم، تنها اختصاری از لزوم و نتایج فعالیت بازاریابی برندها و کسب و کارها در شبکه های اجتماعی بود؛ که باعث شد پی ببریم که این موضوع آنقدر مهم و حیاتی است که باید برای گرفتن بیشترین بازخورد از کسب و کار خود و کسب درآمد میلیونی و یا حتی میلیاردی، به صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی روی بیاوریم و کسب و کار خود را در این شبکه ها توسعه دهیم. امیدوارم که این توضیحات برایتان مفید واقع شود و در مسیره بهبود کسب و کارتان قدمی را برداشته باشم.

نوشتن یک نظر

نظر