9 روش پزشک کسب و کار برای ارتقاء کسب و کارها

  • زمان تقریبی مطالعه 4 دقیقه
  • 4363

پزشک کسب و کار

 

ارتقای کسب و کار

اگر رشد کسب و کارتان، کندتر از آنچه که باید باشد است، این نوشتار، مخصوص شماست.

سلام، سید احمد  سیدی مطلق هستم کارآفرین و مشاور کسب و کار و بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران؛ در یکی دیگر از نوشتارهای آموزشی در حوزه ی کسب و کار با شما همراه هستم. اگر به فکر ارتقای کسب و کار خود هستید یا می خواهید در همان اندازه کوچک خود به موفقیت برسید باید در همان شروع کار در مراحل اولیه آن را دنبال کنید. ارتقاء کسب و کار نیازمند تدارکات اولیه، تعهدات جدی و تمایل برای قبول خطرات موجود است. در ادامه ی این مقاله از سایت پزشک کسب و کار با ما همراه باشید.

آیا شما آرزوی توسعه ی شرکت و کسب و کار خود را دارید؟ و دوست دارید شرکتتان به یکی از جوامع موفق موجود تبدیل شود؟

آیا به دنبال راهی برای به جا گذاشتن میراث کسب و کار خود هستید؟

هر کسی که بخواهد می تواند کسب و کار خود را ارتقاء دهد. افراد زیادی یک کسب و کار را آغاز می کنند و باور دارند که تنها کاری را که باید انجام دهند این است که درها را باز کنند تا پول خودش به سمت کسب و کار آن ها جریان پیدا کند. انجام این کار بسیار سخت از این حرفاست اما روش های زیر می توانند به موفقیت کسب و کارتان کمک کنند.

1 - پيش بيني آینده ی کسب و کار

به معنی بررسي ميزان و مقدار حرکات در زمان آينده است حتي اگر شما به زمان حال توجه داشته باشيد. پيش بيني و برنامه ريزي، در موفقيت مستمر شما حياتي هستند.

2 - سازماندهی

سازماندهي يك کسب و کار شامل سازماندهی منابع لازم برای رسیدن به همه ی امور و سازماندهی افرادي است که با آنها کار می کنید.

3 - خدمات مشتریان

یک راه ارتقای کسب و کار بهبود خدمات مشتریان است. با اهمیت دادن به خدمات مشتریان احتمال زیادی دارد مشتریان شما به دلیل رضایت بازگردند یا حتی خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. کسب و کار شما چه کوچک باشد یا بزرگ، یک نظر منفی می تواند مشتریان بعدی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

4 – خدمات پس از فروش خود را توسعه دهيد

خدمات پس از فروش شما، عامل اصلی پیشرفت شرکت و کسب و کار شما خواهد بود. سعی کنيد از تمامی نيازها و انتظارات مشتريان خود به خوبی آگاه شويد و خدمات خود را بر اساس اين موارد برنامه ريزی و ارائه کنيد.

5 - راه اندازی کمپين بازاريابی

یکی از مهم ترین مسائل در رشد و ترقی کسب و کار، راه اندازی کمپین بازاریابی است.

اين روزها با وجود فعال بودن شبکه های اجتماعی، اتلاف وقت در بازاريابی هرگز قابل قبول نيست. شما می توانید در بازه های زمانی مناسب – مثلا روزانه يا هفتگی - برای مشتريان خود به تدريج ذهنيت مناسبی نسبت به محصول يا خدمت خود ايجاد کنيد. اطمينان داشته باشيد مشتريان برای انتخاب شما تصميم فوری نخواهند گرفت و نياز است نام برند تجاری شما را بارها و بارها ديده و شنيده باشند.

6 - رسانه های اجتماعی را در استراتژی روابط عمومی خود داشته باشید

اخیرا رسانه های اجتماعی یک راه هیجان انگیز توسعه در صنعت روابط عمومی و ارتباطات به حساب میایند. با وجود همه گیر بودن روابط عمومی آنلاین، این نوع ارتباط بدون روابط عمومی آفلاین یا سنتی پابرجا نخواهد ماند. رسانه های جمعی ابزارهای بسیار قوی ای را برای واسطه های روابط عمومی میدهند و وب میتواند به مشتریان بینشی عمیق بدهد.

حتما بخوانید: کسب و کار رقابتی

7 - افرادی که بهتر از خودتان هستند را جذب کنید

بهترین توصیه ای که من از کسب و کار گرفتم این جمله بود:"از جذب کسانی که از شما بهترند نهراسید".من از این جمله خوشم میامد. اگر متواضع باشید، افراد بزرگی را در هیئت مدیره خواهید داشت که میتوانند در هر کار، یک یا دو نکته به شما بیاموزند.

8 - گردش پول، پادشاه است

بسیار حیاتیست که یک کسب و کار، گردش مالی خود رادر همه زمان ها، چه زمان های خوب و چه زمانهای بد حفظ کند. شما نیاز دارید که درک کنید چه وقت و به چه صورت پول در می آید. شما میتوانید این کار را با آماده سازی برای پیش بینی های درآمد انجام دهید تا بفهمید که تغییرات درآمدتان در ماههای آینده چگونه خواهد بود.

9 – تبلیغات مناسب

شما مي‌توانيد با عرضه كالاي جديد به بازار و مشتري مداري تجارت  خود را به اندازه‌اي گسترش دهيد اما تنها چيزي كه مي‌تواند تجارت شما را مستحكم نگه دارد تبليغات مناسب است.

و در پایان، با رعایت کردن این 9 راه و روش، می توانید به آسانی به موفقیتی نسبی در شغل و کسب و کار برسید. شما چیزی منحصر به فرد خواهید ساخت. شما به آرامی و روشمند آن را خواهید ساخت و در نهایت موفق خواهیم شد. هیچ چیز در یک شب اتفاق نمی افتد. هر چیزی که قرار است به حیات خود ادامه بدهد آسان نخواهد بود. از این که با ما در این نوشتار همراه بودید بسیار خرسندیم.

نوشتن یک نظر

نظر