پنج مهارت کسب و کار آینده ساز

  • زمان تقریبی مطالعه 2 دقیقه
  • 4794

کسب و کار

 

سلام. سید احمد سیدی مطلق هستم، بنیانگذار پزشک کسب و کار در ایران؛ دوباره با یه مقاله ی آموزشی دیگه این افتخار رو دارم که با شما همراهان عزیز  سایت پزشک کسب و کار همراه باشم. در این مقاله سعی دارم، مهارت های شغلی اینده سازی را که در اینده می تواند برایتان مفید باشد شرح دهم. در ابتدا شما را کمی با مفهوم کسب و کار می خواهم آشنا کنم.

کسب و کار چیست؟

کسب و کار یا بیزینس ( business ) ، یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌گذاری است که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ای باشد. به زبان ساده تر، کسب و کار عبارت است از حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليت‌هايي که توليد و خريد کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر مي‌گيرد.

پیش بینی آینده به خصوص زمانی که امروزه هنوز با مسایل و تغییرات اقتصادی روبرو هستید، بسیار سخت است. ولی پیش بینی آینده به معنای آن چیزی است که شما با ثبت نام در یک کالج، شروع یک کار جدید یا سرمایه گذاری روی مهارت های جدید به دست می آورید. امروزه در جوامع اطلاعاتی یک شهروند به عنوان انسان عصر اطلاعات، نیازمند یکسری توانائیها می باشد که با کمک آنها بتواند یک کسب و کار را شروع کرده و ضمن هدایت درست آن، موجبات پیشرفت کسب و کار را نیز فراهم کند. این مهارت ها عبارتند از:

1- زبان انگلیسی: امروزه استفاده از زبان های خارجه از جمله زبان انگلیسی در بسیاری از شغل ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد که بسیار هم می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

2- توانایی کار با کامپیوتر + توانایی استفاده از اینترنت + آشنایی با روشها و قوانین تجارت الکترونیکی: نیاز به مهندسان کامپیوتر بسیار رو به افزایش است. به عنوان مثال در دنیای تجارت و سرمایه گذاری، پردازش اطلاعات با سرعت بالا، یک مزیت رقابتی بسیار مهمی می باشد. همچنین اکثر شرکت ها نیاز به شبکه های کامپیوتری سریعترو ایمن تر در سال های آتی خواهند داشت.

3- مدیریت: توان سرپرستی و راهبری انواع کسب و کار و رساندن کسب و کار به هدف مورد نظر و سود دهی کلان

4- بازاریابی: آشنایی با خرید، فروش، تبلیغات، توانایی اجرای کمپین های فروش

5- مالی و اقتصادی: حسابداری، مفاهیم هزینه و درآمد، آشنایی با مسائل اقتصادی

 

نوشتن یک نظر

نظر